گوگل مسیر خود را معکوس کرده و هوش مصنوعی Gemini خود را به پیکسل 8 معمولی می آورد

گوگل مسیر خود را معکوس کرده و هوش مصنوعی Gemini خود را به پیکسل 8 معمولی می آورد

گوگل بالاخره جمینی را به گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 خواهد آورد. این تلفن دارای Gemini Nano است، نسخه‌ای از مدل ساخته شده برای اجرا به صورت محلی بر روی دستگاه‌های شخصی. این به دنبال عرضه موفقیت آمیز به و در ژانویه است.

Pixel 8 دارای همان تراشه Tensor G3 اختصاصی Pro است که برای سرعت بخشیدن به عملکرد هوش مصنوعی طراحی شده است. بنابراین تجربه کلی باید با هر دو گجت مشابه باشد. در نسخه بعدی Pixel Feature Drop عرضه خواهد شد، اما فعلاً فقط به عنوان پیش نمایش توسعه دهنده. گوگل می‌خواهد بازخورد جمع‌آوری کند و مطمئن شود که همه چیز در گوشی با مشخصات کمی پایین‌تر به خوبی اجرا می‌شود.

این یک تغییر نسبتاً ناگهانی برای گوگل است. این شرکت در ابتدا اعلام کرد که پیکسل 8 به دلیل «محدودیت‌های سخت‌افزاری»، علیرغم داشتن تراشه‌ای مشابه با مدل پرو، نمی‌تواند با Gemini روی دستگاه کار کند. تفاوت اصلی بین این دو گوشی در تخصیص حافظه رم است که به نظر نمی رسد در اجرای یک هوش مصنوعی روی دستگاه، مشکلی ایجاد کند. به نظر می رسد گوگل نیز به این خط فکری رسیده است.

پس با این چیز چه می توان کرد؟ این شرکت دو ویژگی را در حال گسترش است که از LLM استفاده می کند، و هر دوی این ابزارها برای کاربران حرفه ای در دسترس بوده اند. برنامه Recorder یک ویژگی خلاصه سازی بهبودیافته مبتنی بر Gemini را دریافت می کند که به صورت محلی روی دستگاه کار می کند. ابزار مشابهی در حال حاضر وجود دارد، اما به اتصال شبکه نیاز دارد. پس از نصب Gemini Nano، دیگر نیازی به ارسال داده به سرور نخواهد بود. همانطور که می توان حدس زد، این ویژگی خلاصه ای از مکالمات ضبط شده را ایجاد می کند.

Gemini Nano همچنین مجموعه ابزار پاسخ هوشمند Gboard را تامین خواهد کرد. این نرم افزار پاسخ به پیام ها را پیشنهاد می کند و حتی از زمینه در مکالمات آگاه است. این برنامه به صورت انحصاری برای واتس اپ شروع شد اما اخیراً به Line و KakaoTalk گسترش یافته است. گوگل وعده داده است که «برنامه‌های پیام‌رسان بیشتر» در ماه‌های آینده به پشتیبانی اضافه خواهند کرد. خیلی عجیب است که Google Messages یکی از اولین پذیرندگان این پلتفرم نیست. Gemini Nano برای فعال کردن Magic Compose روی دستگاه در Messages در Pixel 8 Pro و Samsung S24 استفاده می‌شود، اما گوگل اعلام نکرده است که آیا این ابزار خاص به Pixel 8 استاندارد عرضه می‌شود یا خیر.

این یک هفته بزرگ برای Gemini بوده است، زیرا طبق گزارش ها، اپل در حال مذاکره برای آوردن . مثل این است که کوکاکولا و پپسی ناگهان یک مغازه نوشابه‌فروشی با هم باز کردند. با این حال، Gemini اخیرا به دلیل ایجاد . ویژگی تولید تصویر همچنان متوقف است زیرا این شرکت به رفع این پیچیدگی ها ادامه می دهد.

منبع