سازنده دوربین زنگ در مقرون به صرفه مشکلات امنیتی را که کاربران را در برابر جاسوسی آسیب پذیر می کرد، برطرف می کند

Menu

طبق گزارشات، گروه Eken برای حل مشکلات امنیتی عمده با دوربین‌های زنگ درب ارزان خود که توسط گزارش های مصرف کننده تحقیقات در اوایل سال جاری دوربین های مورد بحث با اپلیکیشن Aiwit جفت می شوند و با نام های تجاری زیادی از جمله Eken، Tuck، Fishbot، Rakeblue، Andoe، Gemee و Luckwolf فروخته می شوند. در طول آزمایشات خود، دیده بان متوجه شد که دوربین های رمزگذاری نشده می توانند اطلاعات حساسی مانند آدرس های IP خانه و شبکه های Wi-Fi را در معرض نمایش قرار دهند و به طرف های خارجی اجازه دهند با استفاده از شماره سریال به تصاویر از فید دوربین دسترسی داشته باشند. اکنون، گزارش های مصرف کننده می گوید مشکلات برطرف شده است – فقط مطمئن شوید که دستگاه های خود را به روز کرده اید.

دستگاه‌های این برندها اکنون باید نسخه سیستم‌افزار 2.4.1 یا بالاتر را نشان دهند، که نشان می‌دهد به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. گزارش های مصرف کننده می‌گوید نمونه‌های خودش به‌طور خودکار به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند، اما با در نظر گرفتن خطرات (یعنی اگر قبلاً دوربین‌ها را بیرون نرفته‌اید) تنظیمات خود را دوباره بررسی کنید، ضرری ندارد. این نشریه می گوید تایید شده است که به روز رسانی مشکلات امنیتی را برطرف می کند. ایکن هم گفت گزارش های مصرف کننده دو دوربین زنگ در که با برچسب “نخرید” رتبه بندی کرده بود – زنگ ویدیویی هوشمند Eken و دوربین زنگ در Tuck Sharkpop – متوقف شده اند.

این دوربین‌های زنگ در، که در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک محبوب از جمله آمازون، والمارت و تمو فروخته می‌شدند، اما به نظر می‌رسید که کشیده شده‌اند، همچنین فاقد برچسب‌گذاری مناسب مورد نیاز FCC بودند. شرکت گفت گزارش های مصرف کننده این شناسه ها را به محصولات جدید اضافه می کند. پس از آزمایش های به روز رسانی، گزارش های مصرف کننده برچسب های هشدار را از کارت امتیازی خود حذف کرده است.

منبع