کارت گرافیک Sparkle Arc A770/A750 ROC منتشر شد، “LUNA Edition” در رنگ سفید عرضه شد

کارت گرافیک Sparkle Arc A770/A750 ROC منتشر شد، "LUNA Edition" در رنگ سفید عرضه شد

Intel Arc A770 & A750 ROC Edition

Sparkle سری جدیدی از پردازنده های گرافیکی ARC اینتل را منتشر کرد.

معرفی سری گرافیکی Sparkle ROC Edition (با ROG اشتباه نشود). Sparkle بدون شک یکی از شرکای اصلی راه اندازی پردازنده گرافیکی Intel Arc بوده است، حتی اگر اولین بار نبود. در حال حاضر، این شرکت 11 کارت گرافیک بر اساس سری Alchemist ارائه می دهد و این مجموعه به تازگی با چهار مدل دیگر گسترش یافته است.

سری Sparkle ROC دارای مدل های دو فن است که در دو رنگ سیاه و سفید موجود است. Sparkle در حال انجام برخی حقه‌ها با تصاویر رسمی است که ممکن است نشان دهد مدل سفید در واقع با PCB تیره‌تر عرضه می‌شود، اما اشتباه نکنید، همچنان همان PCB آبی رنگی است که در تمام کارت‌های گرافیک Sparkle ARC وجود دارد.

Arc A7x0 ROC Edition منبع: Sparkle

این شرکت چهار مدل را روانه بازار کرده است: دو مدل Arc A770 و دو Arc A750 که در طرح‌های سیاه و سفید موجود می‌باشند که مدل دوم با نام “Luna” نام خود را از ماه قرض گرفته است. توجه به این نکته ضروری است که تمام کارت های ROC اورکلاک هستند، که نباید تعجب آور باشد. ما به یک ساعت گرافیکی 2300 مگاهرتز در A770 و سرعت حافظه 17.5 گیگابیت بر ثانیه نگاه می کنیم، زیرا اینها مدل های 16 گیگابایتی هستند. کارت های A750 دارای فرکانس 2200 مگاهرتز هستند.

Arc A7x0 ROC Edition منبع: Sparkle

Sparkle ادعا می کند که کارت های آنها از سه کانکتور DisplayPort 2.0 و یک HDMI 2.0 پشتیبانی می کنند. با توجه به بحث های اخیر در مورد نمایشگرهای DisplayPort 2، شایان ذکر است که پردازنده های گرافیکی Arc از حالت UHBR10 پشتیبانی می کنند، نه از UHBR13.5 مانند سری Radeon RX 7000. از آنجایی که اکنون مانیتورهایی با پشتیبانی از نرخ انتقال بالاتر وجود دارد، این چیزی است که ارزش توجه به آن را دارد.

با حرکت به سمت طراحی فیزیکی، همه کارت ها با دو فن 100 میلی متری ظاهر یکسانی دارند. ما به دنبال یک پردازنده گرافیکی با طول 28.1 سانتی متر و عرض 13.1 سانتی متر هستیم که به 2.5 اسلات نیاز دارد. به گفته این شرکت، هر مدل از یک جفت کانکتور 8 پین (البته به رنگ آبی) تغذیه می‌کند و به گفته این شرکت حداقل به منبع تغذیه 650 واتی نیاز دارد.

شما می توانید مدل های جدید لیست شده در Newegg را با قیمت های زیر پیدا کنید. فقط توجه داشته باشید، هیچ یک از آنها در انبار موجود نیست (پیوندهای وابسته)

Arc A770 ROC Edition منبع: PC Games Hardware

سخت افزار PC Games ظاهرا نمونه ای از این پردازنده گرافیکی را دریافت کرده است، پس حتما سایت آنها را برای بررسی بررسی کنید، شاید به زودی منتشر شود.

منبع: Sparkle، PC Games Hardware



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر