گوگل از دادگاه می خواهد که شکایت وزارت دادگستری را که آن را به انحصار فناوری تبلیغات متهم می کند رد کند.

Menu

گوگل روز جمعه درخواستی را در دادگاه فدرال ویرجینیا تسلیم کرد و خواستار رد شکایت ضد انحصار وزارت دادگستری علیه آن شد. در ژانویه 2023، این شرکت را به انحصار فناوری های تبلیغات دیجیتال از طریق “رفتار ضد رقابتی و انحصاری” متهم کرد. مطابق ، گوگل اکنون به دنبال قضاوت اجمالی است تا طبق برنامه ریزی قبلی، پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه نرود.

مریک بی. گارلند، دادستان کل، در زمان اعلام اولین شکایت گفت که گوگل «از رفتارهای ضدرقابتی، انحصاری و غیرقانونی برای از بین بردن یا کاهش شدید هرگونه تهدیدی برای تسلط خود بر فناوری های تبلیغات دیجیتال استفاده کرده است». طبق بیانیه مطبوعاتی این آژانس در سال گذشته، در این دادخواست ادعا شده است که گوگل ابزارهای تبلیغات دیجیتال را تا حدی کنترل می کند که “به طور متوسط ​​بیش از 30 درصد از دلارهای تبلیغاتی که از طریق محصولات فناوری تبلیغات دیجیتال خود جریان می یابد به جیب می زند.”

گوگل اکنون استدلال می کند که وزارت دادگستری نشان نداده است که این شرکت حداقل 70 درصد از بازار را کنترل می کند، که برخی موارد قبلی از آن به عنوان آستانه برای واجد شرایط بودن به عنوان انحصار استفاده می کردند، و این آژانس «بازارهایی را به طور خاص برای این مورد ساخته است. ،” مطابق با بلومبرگ، به استثنای رقبای اصلی خود مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی. این شرکت همچنین ادعا می کند که پرونده وزارت دادگستری “فراتر از مرزهای قانون ضد تراست” است. رویترز گزارش ها.

منبع