ظاهراً یک آیپد پرو OLED و اولین آیپد ایر با صفحه نمایش بزرگ در ماه می وارد بازار خواهند شد

Menu

طبق گفته های اپل سرانجام در اوایل ماه می آیپدهای جدید را عرضه خواهد کرد بلومبرگمارک گورمن. انتظار می رود آیپد پرو جدید با صفحه نمایش OLED و آیپد ایر سریعتر، از جمله یک مدل 12.9 اینچی برای اولین بار در این خط تولید باشد. جزئیات مدل‌های آی‌پد آتی ثابت بوده و از سال گذشته در میان شایعات منتشر شده است.

مدل‌های جدید آی‌پد پرو ظاهراً صفحه‌نمایش‌های OLED را اضافه می‌کنند (مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های غنی‌تر را ارائه می‌دهند) و بر روی تراشه جدید M3 که قبلاً در چندین مک وجود دارد، اجرا می‌شوند. گفته می شود که تبلت های جدید در کنار یک مداد اپل و کیبورد جادویی بازطراحی شده عرضه خواهند شد. به غیر از گزینه رنگ سفید، دومی از زمان ورود خود به چهار سال پیش بدون تغییر باقی مانده است.

در همین حال، ظاهراً iPad Air بر روی یک پردازنده جدید اجرا خواهد شد. بلومبرگ مشخص نکرد که کدام، اما – با توجه به اینکه مدل فعلی از M1 استفاده می کند، و اپل احتمالاً می خواهد M3 را برای Pro گران تر رزرو کند – M2 به نظر یک شرط مطمئن است. گزینه صفحه نمایش 12.9 اینچی اولین باری است که خط آی پد ایر نمایشگری بزرگتر از 10.9 اینچ را ارائه می دهد. اگرچه اپل برای آن مدل بیشتر از آنچه خواهر یا برادر کوچکتر آن انتظار می‌رفت هزینه می‌کند، اما این ارزان‌ترین راه برای دستیابی به صفحه نمایش بزرگ آی‌پد است.

گورمن در اوایل این ماه گفت که تبلت‌های جدید در کنار M3 MacBook Air عرضه می‌شوند، اما لپ‌تاپ بدون هیچ آی‌پدی به بازار آمد. او اکنون گزارش می‌دهد که برنامه انتشار اپل برای پایان کار بر روی نرم‌افزار دستگاه‌ها و رفع پیچیدگی‌های «تکنیک‌های پیچیده تولید جدید» مورد نیاز آن‌ها به عقب کشیده شد.

منبع