ظاهرا اپل مذاکرات با OpenAI را برای ساخت ربات چت برای آیفون از سر گرفته است

ظاهرا اپل مذاکرات با OpenAI را برای ساخت ربات چت برای آیفون از سر گرفته است

بر اساس گزارشی جدید، اپل مکالمات خود را با OpenAI، سازنده ChatGPT، برای تقویت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که در iOS 18 عرضه می‌شوند، از سر گرفته است. بلومبرگ. اپل همچنین در حال ساخت مدل‌های زبان بزرگ خود برای تقویت برخی از ویژگی‌های iOS 18 است، اما مذاکراتش با OpenAI حول یک “کامپوننت چت/جستجو” متمرکز است. بلومبرگ خبرنگار مارک گورمن

همچنین گزارش شده است که اپل در حال مذاکره با گوگل برای مجوز Gemini، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، برای iOS 18 است. بلومبرگ گزارش می دهد که این مذاکرات هنوز ادامه دارد، و همه چیز همچنان ممکن است به هر طرف پیش برود، زیرا اپل تصمیم نهایی در مورد آن نگرفته است. تکنولوژی شرکت برای استفاده گورمن می‌گوید، می‌توان تصور کرد که اپل در نهایت می‌تواند مجوز فناوری هوش مصنوعی را از هر دو شرکت یا هیچ یک از آنها صادر کند.

تا کنون، اپل به طور قابل توجهی در مورد تلاش های هوش مصنوعی خود سکوت کرده است، حتی در حالی که بقیه سیلیکون ولی وارد یک مسابقه تسلیحاتی با هوش مصنوعی شده اند. اما به اندازه کافی نکات را نشان داده است که نشان می دهد در حال پختن چیزی است. زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه اعلام کرد، تیم کوک، مدیر عامل شرکت، گفت که اپل به کار و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و “هیجان زده است که جزئیات کار در حال انجام خود را در این زمینه در اواخر امسال به اشتراک بگذارد.” این شرکت ادعا کرد که مک‌بوک ایر کاملاً جدید M3 که ماه گذشته به بازار عرضه شد، «بهترین لپ‌تاپ مصرف‌کننده جهان برای هوش مصنوعی» است و ظاهراً در اواخر امسال شروع به عرضه لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد کرد. و اوایل این هفته، اپل همچنین تعداد انگشت شماری از مدل های زبان بزرگ منبع باز را منتشر کرد که برای اجرا به صورت محلی بر روی دستگاه ها و نه در فضای ابری طراحی شده اند.

هنوز مشخص نیست که ویژگی های هوش مصنوعی اپل در آیفون ها و سایر دستگاه ها چگونه خواهد بود. هوش مصنوعی مولد هنوز به طور بدنامی غیر قابل اعتماد و مستعد پاسخگویی است. گجت‌های اخیر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Humane Ai Pin با بررسی‌های فاجعه‌بار منتشر شده‌اند، در حالی که ابزارهای دیگری مانند Rabbit R1 هنوز ارزش خود را ثابت نکرده‌اند.

در 10 ژوئن در WWDC بیشتر خواهیم فهمید.

منبع