ایسوس کارت گرافیک RTX 4060 Ti را با اسلات M.2 SSD به نمایش گذاشت

تونی تمام جنبه های چنین نصبی را بیان می کند، از جمله مسائل بالقوه حرارتی که ممکن است به دلیل اتصال آن به کارت گرافیک ایجاد شود. جالب است بدانید که دما در واقع حدود 10 درجه سانتیگراد کاهش یافته است و کاهش عملکرد حداقل است (6.8 گیگابایت در ثانیه به جای 6.9 گیگابایت در ثانیه برای حداکثر سرعت خواندن پایدار).

ایسوس بدون استفاده از خطوط PCIe، پردازنده‌های گرافیکی با SSD را معرفی می‌کند

به همین ترتیب، در نظر گرفتن این نکته مهم است که کارت گرافیک به قدرت بیشتری نیاز دارد، اما این حداکثر نباید از 10 وات تجاوز کند، چیزی که یک RTX 4060 Ti نمی تواند تنها با یک کانکتور برق 8 پین از عهده آن بربیاید.

ASUS RTX 4060 Ti DUAL با اسلات M.2 SSD، منبع: Tony/ASUS

ویدئویی از Tony Yu (GM در ASUS) یک کارت گرافیک مفهومی RTX 4060 Ti Dual را نشان می‌دهد که می‌تواند مشکل خطوط PCIe استفاده نشده را حل کند. این شرکت متوجه شده است که به جای ساخت خطوط جعلی، همچنان می‌توان از آن‌ها برای دستگاه‌های دیگر مانند ذخیره‌سازی SSD با سرعت بالا استفاده کرد. آنها یک پردازنده گرافیکی مفهومی RTX 4060 Ti با SSD سامسونگ 980 PRO 2 ترابایتی متصل به پشت آن ارائه کردند.

در حال حاضر، بیشتر کارت‌های سطح مبتدی و میان‌رده به مشخصات PCIe Gen4 و ۸ خط محدود می‌شوند. با این حال، تمام این کارت‌ها در نهایت در یک اسلات 16 خطی با اندازه کامل وارد می‌شوند. به همین دلیل است که کارت هایی مانند سری RTX 4060 و Radeon RX 7600 یک کانکتور با اندازه کامل دارند، اما همه خطوط به برق متصل نیستند.

ASUS RTX 4060 Ti DUAL با اسلات M.2 SSD، منبع: Tony/ASUS

ASUS RTX 4060 Ti DUAL با اسلات M.2 SSD، منبع: Tony/ASUS

ASUS RTX 4060 Ti DUAL با اسلات M.2 SSD، منبع: Tony/ASUS

منبع: تونی از ایسوس از طريق @Olrak29_







منبع

این به این دلیل است که PCB بریده شده است تا جریان هوا از خنک کننده GPU به SSD ها برسد، در واقع کولر مستقیماً با پدهای حرارتی به SSD متصل می شود. پردازنده گرافیکی و SSD به سادگی یک خنک کننده بزرگ را به اشتراک می گذارند، و می توان تصور کرد که نصب سه فن فقط این کار را کارآمدتر می کند.

لازم به یادآوری است که ASUS RTX 4060 Ti اولین کارت گرافیکی نیست که دارای SSD های داخلی است. AMD سال ها پیش این ایده را برای حرفه ای ها داشت Radeon SSG بر اساس معماری Vega، تنها آن فناوری هدف متفاوتی داشت و جایگزینی SSD بسیار راحت تر بود. با این وجود، تنها می‌توان امیدوار بود که این ایده در آینده به‌طور گسترده‌تری توسط بخش پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده مورد استفاده قرار گیرد.

ایسوس ایده جالبی برای کارت های گرافیک مصرف کننده ارائه کرده است.

این روزها اکثر SSD ها در مکان های نامناسب و تنگ روی مادربردها نصب می شوند و اغلب برای دسترسی به آن ها نیاز به حذف کارت های گرافیک یا حتی خنک کننده های بزرگ CPU دارند. با این حال، کاربران با درایوهای SSD M.2 که روی کارت گرافیک نصب شده اند، دسترسی بسیار آسان تری خواهند داشت.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر