گوگل حذف کوکی های شخص ثالث از کروم را به تعویق انداخت (دوباره)

گوگل حذف کوکی های شخص ثالث از کروم را به تعویق انداخت (دوباره)

گوگل همچنان قول می‌دهد که کوکی‌های شخص ثالث را در کروم حذف کند، اما در واقع این کار را انجام نمی‌دهد. این شرکت متعهد شد تا سال 2024 را پیش ببرد. زمانی که Google کوکی‌ها را غیرفعال کرد، برخی از آنها را دریافت کردیم، اما این تلاش‌ها متوقف شده است. در حال حاضر، شرکت آن را می گوید.

کشیدن گوگل برای این کار آسان است اما کاملاً در دست این شرکت نیست. این غول فناوری در حال همکاری نزدیک با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است تا اطمینان حاصل کند که هر ابزاری که برای جایگزینی قابلیت‌های ردیابی و اندازه‌گیری کوکی‌ها پیاده‌سازی می‌کند، ضد رقابت نیست. این ابزارها در مجموع به عنوان Privacy Sandbox شناخته می‌شوند و گوگل می‌گوید باید منتظر بماند تا CMA “زمان کافی برای بررسی” نتایج آزمایش‌های صنعتی که تا پایان ژوئن ارائه می‌شود داشته باشد.

سندباکس حریم خصوصی گوگل در سال‌های اخیر بحث‌هایی را برانگیخته است. ابزارهای پیشنهادی دارای شرکت‌های تک‌تک، ناشران و آژانس‌های تبلیغاتی هستند، به این دلیل که کار با آنها دشوار است، به اندازه کافی جایگزین کوکی‌های سنتی نمی‌شوند و قدرت زیادی به Google می‌دهند. برای این منظور، این شرکت گفت که «چالش‌های جاری مربوط به تطبیق بازخوردهای متفاوت از صنعت، تنظیم‌کننده‌ها و توسعه‌دهندگان» را تشخیص می‌دهد. این هم دلیل دیگری برای تاخیر تا سال آینده است.

CMA تنها آژانس نظارتی نیست که به تکرار فعلی این ابزارهای جعبه ایمنی حریم خصوصی توجه می کند. دفتر کمیسر اطلاعات مستقر در بریتانیا پیش نویس گزارشی را تهیه کرد که نشان می داد تبلیغ کنندگان می توانند از این ابزارها برای شناسایی مصرف کنندگان استفاده کنند. .

کسانی که در صنعت تبلیغات هستند، علیرغم شکایت‌هایی که در مورد Sandbox وجود دارد، می‌خواهند کوکی‌ها را ببینند. درو استاین، مدیر عامل شرکت داده‌های فناوری Adtech Audigent، به Engadget گفت که زمان آن رسیده است که گوگل با اجرای برنامه‌های خود برای حذف کوکی‌های شخص ثالث، “به وعده اکوسیستم بهتر” عمل کند.

از سوی دیگر، CMA تمایل خود را برای نگه داشتن کوکی های شخص ثالث در بازی نشان داده است، به ویژه اگر راه حل Google بیش از آنکه مفید باشد ضرر داشته باشد. کریگ جنکینز، مدیر بازارهای دیجیتال CMA، اخیراً گفت که این سازمان اجرای ابزارهای Privacy Sandbox را به تعویق می اندازد اگر “راضی نباشیم که بتوانیم نگرانی ها را حل کنیم”. . خواهیم دید در سال 2025 چه اتفاقی می افتد.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع