تیزر XFX Radeon RX 7900 XTX “Phoenix Nirvana” طراحی سه فن را نشان می دهد

تیزر XFX Radeon RX 7900 XTX "Phoenix Nirvana" طراحی سه فن را نشان می دهد

Radeon RX 7900 XTX کاملاً جدید توسط XFX معرفی شده است

XFX تیزر جدیدی از GPU جدید Phoenix Nirvana را معرفی کرد.

XFX در آستانه عرضه کارت گرافیک جدید خود به نام فینیکس نیروانا. این مدل بر اساس پردازنده گرافیکی پرچمدار AMD Radeon RX 7900 XTX RDNA3 ساخته شده است و ظاهراً در ابتدا در چین عرضه خواهد شد.

این مدل جدید به وضوح قرار است یک نسخه رده بالا باشد که دارای طراحی خنک کننده عظیم با اندازه 34 سانتی متر و نزدیک به 4 اسلات است. به لطف تصویر تیزر جدیدی که قبل از معرفی محصول منتشر شد، اکنون تایید شده است که این کارت دارای طراحی سه فن است.

RX 7900 XTX Phoenix Nirvana، منبع: XFX China

XFX تصمیم گرفته است تا کارت را به یک هیت سینک بزرگ مجهز کند که دارای هشت لوله حرارتی 6 میلی متری است. این دستگاه از یک محفظه بخار بزرگ استفاده می کند که GPU و حافظه را پوشش می دهد، اما مهمتر از آن، این شرکت از ماده جدیدی به عنوان تماس بین خنک کننده و GPU استفاده می کند.

Phoenix Nirvana یکی از اولین کارت هایی است که دارای مواد تغییر فاز با رسانایی بسیار بالا (PCM) از Honeywell است. این پدها را می توان برای GPU ها، CPU ها و APU ها استفاده کرد و برای نشان دادن نتایج عالی در مقایسه با خمیر حرارتی معمولی آزمایش شده است. XFX، شرکتی که در گذشته با طراحی خنک کننده خود مشکل داشت، به وضوح می خواست با انتشار یک طراحی بسیار بالاتر با خنک کننده بهتر، بازی را تقویت کند.

RX 7900 XTX Phoenix Nirvana، منبع: XFX China

گفته می شود که RX 7900 XTX Nirvana دارای سرعت کلاک 2615 مگاهرتز است، مشابه MERC 310 که در حال حاضر در بازار موجود است. به طور رسمی، این کارت فردا عرضه می شود و برای پیش خرید از طریق فروشگاه رسمی در پلتفرم JD چینی با قیمت حدود 1090 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع: XFX



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر