کلاهک کلبه ای هواکش کلبه ای بام کانال کولر

تعداد پره های کلاهک کلبه ای موتورخانه و نیز ارتفاع پایه کلاهک کلبه ای در سرعت تخلیه ی آلاینده ی متراکم در محفظه داخلیِ کلاهک کلبه ای نقش بسزایی ایفا مینماید.به همین دلیل هم باید در تعداد پره ها یا گریل های لوور یا کلاهک کلبه ای موتورخانه دقت لازم بعمل آید و هم ارتفاع پایه آن را متناسب با فشار هوای خروجیِ آلاینده در نظر گرفت. ارتفاع کلاهک کلبه ای به صورت استاندارد۳۰ سانت در نظر گرفته میشود که البته این ارتفاع با نظر کارفرما قابل تغییر میباشد . تعداد پره های کلاهک کلبه ای به طور معمول ۴ پره میباشد که این پره ها هم قابل افزایش میباشند .

از کلاهک کلبه ای برای تامین هوای آزاد اتاق هواساز نیز استفاده می شود. برای نصب این کلاهک بر روی یک سطح مقطع چهارگوش، باید اندازه های کلاهک را به اندازه 5 سانتی متر بیشتر در نظرگرفت تا از فرو رفتن این سطح در کلاهک جلوگیری شود. ابعاد خاص واستانداردی نمی توان برای آن تعریف نمود و بنا به درخواست و سفارش مشتری در هر اندازه ای قابل تولید است و از این نظر هیچ گونه محدودیتی برای تولید آن وجود ندارد. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با فشار و درجه حرارت مشعل دیگ های موتورخانه دودکش نیز با مشخصات فنی مورد نیاز ساخته و اجرا ​می شود. تخلیه دود بخاری ، آبگرمکن ، شومینه ، و همچنین هوای ونت استفاده میشود .

کلاهک کلبه ای ژاپنی دودکش بر اساس محل نصب

کلاهک کلبه ای باید طوری اجرا شود که هم امکان تردد هوا یا دود وجود داشته باشد و هم از نفوذ گردوخاک و حتی پرندگان و… همین جهت استفاده از کلاهک کلبه ای در انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی گزینه ی مناسبی کلاهک دودکش محسوب می شود. اگر این کلاهک از ورق یک میل و یا کمتر نیز باشد برای نقطه اتصال اجزای کلاهک پره ای از نقطه جوش استفاده می کنند و نیز اگر ورق با ضخامت بالاتر از یک میل باشد جهت اتصال اجزای کلاهک پره ای از جوشِ جوشکاری استفاده می کنند.

  • با تکمیل و اتمام مراحل ساخت این کلاهک کلبه ای جهت جلوگیری از خرابی و استهلاک زودرس باید کلیه سطوح کلاهک کلبه ای اعم از سطوح درونی و بیرونیِ این کلاهک کلبه ای بطور کامل بصورت دورورنگ،رنگ آمیزی شود.
  • شومینه‌ها بخش از سیستم گرمایشی کلاسیک در ساختمان‌ها بوده و با توجه به ابعاد و استفاده از نوع سوخت فسیلی یا هیزمی مصرفی باید کلاهک دودکش مناسبی برای آن انتخاب کرد.
  • مزیت این نوع کلاهک جلوگیری از ورود و لانه‌سازی پرندگان در مسیر دودکش است.
  • از کاربردهای تجربه خانگی می توان به استفاده از روکش خانه به عنوان سیمان روی لوله های موتورخانه و همچنین بالای لوله های انتقال به عنوان نمای روی روکش اشاره کرد.
  • اما در صورت نیاز به مکش بیشتر و تخلیه ی سریع دود و آلاینده از محوطه ی داخلی حجم آن،به تناسب فشار هوای خروجی می توان تعداد پره های آن را را به هر تعداد که لازم باشد افزایش داد.
  • اگر دمای دودکش خیلی بالا باشد از درب دیواره ضخیم برای مصرف بعدی استفاده می شود.درب بازشو همچنین برای انتشار دود و دی اکسید کربن از شومینه ها استفاده می شود.همچنین در خروجی های دودکش صنعتی و خانگی استفاده می شود.

در محیط داخلیِ پایه ی کلاهک کلبه ای یک نبشی می چرخانیم تا پایه کلاهک بیش از حد بر روی مقطعِ مکعبی فرو نرود. گریل ها یا پره های Z شکلِ کلاهک کلبه ای بطوری طراحی شده که از نفوذ هرگونه آب باران و برف یا تردد پرندگان به داخلِ کلاهک جلوگیری می شود. گریل ها یا پره های Z شکلِ کلاهک کلبه ای بطوری طراحی شده که از نفوذ هرگونه آب باران و برف یا تردد پرندگان به داخلِ کلاهک کلبه ای جلوگیری می کند. در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند می باشد و حتی گرد و خاک و ریزگرد نیز کاملاً مقاوم می باشد. گریل ها یا پره های Z شکل این محصول به صورتی طراحی شده که از نفوذ هرگونه آب باران و برف یا تردد پرندگان به داخل آن جلوگیری می شود. در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند می باشد و حتی گردوخاک و ریزگرد نیزکاملاً مقاوم است.

پیستوله رنگ مک آسترو ایتالیا UR/SPLUS

کلاهک کلبه ای هواکش کلبه ای بام کانال کولر

اگر روکش ژاپنی برای سهولت و استحکام در نصب بر روی سطح صافی قرار می گیرد، لبه 3 سانتی متری را در اطراف پایین پوشش لولا نصب کنید که باعث ایجاد سوراخ هایی در چندین ناحیه از این ناحیه می شود. نصب ماشین حساب در ارتفاع معمولی کلاهک کلبه و تعداد تیغه ها یکی از عوامل موثر در بهبود کارایی می باشد. تعداد تیغه های Z روکش معمولی 4 عدد می باشد اما در صورت نیاز به حساسیت بیشتر و کاهش سرعت دود و زباله های ناشی از ولوم. با افزایش فشار هوا، تعداد پروانه ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین اگر قرار باشد کلاهک ژاپنی روی یک مقطع چهارگوش کاور شود ابعاد پایه را به میزان نیم سانت از هر طرف بزرگتر در نظر گرفته میشود که به راحتی بر روی مقطع مورد نظر کاور شود. برای اینکه پایه ی کلاهک بیش از اندازه بر روی مقطع مکعبی فرو نرود از فاصله ۵ سانتی از لبه ی پایین، در محیط داخلی پایه یک نبشی چرخانده میشود تا پایه کلاهک کلبه ای بیش از حد بر روی مقطع مکعبی فرو نرود.

عوامل موثر در تعیین قیمت دریچه کولر

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر