در اینجا چیزی است که از رویداد “Let Loose” انتظار می رود

در اینجا چیزی است که از رویداد "Let Loose" انتظار می رود

اپل نمایشگاه محصولات بعدی خود را برای 7 می، چند هفته قبل از برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان برنامه ریزی کرده است. در حالی که شرکت، طبق معمول، کمی نسبت به آنچه روی عرشه است، خجالتی است، علائم همه وجود دارد. ماه ها شایعه شده بود که اپل در ماه می آیپد خود را به روز خواهد کرد. مطمئناً، تصویر روی اطلاعیه این رویداد “Let Loose” شامل تصویری از دستی است که یک قلم اپل را در دست دارد.

گزارش‌های مختلف در ماه‌های اخیر بینش‌هایی را در مورد آنچه اپل در آستین دارد ارائه کرده‌اند. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چیزی است که باید از رویداد آینده iPad انتظار داشت:

Apple iPad Pro (2022) Apple iPad Pro (2022)

ناتان اینگراهام / انگجت

حدود 18 ماه از زمانی که اپل هر یک از آیپدهای خود را به روز کرده است، می گذرد، بنابراین مجموعه تبلت های آن باید به روز شود. جای تعجب نیست که ببینیم اپل تراشه‌های M3 را در آخرین مدل‌های آی‌پد پرو جای داده است، زیرا جدیدترین نسخه‌ها بر روی چیپ‌ست‌های M2 اجرا می‌شوند.

در غیر این صورت، انتظار می رود بزرگترین به روز رسانی در قالب نمایشگرهای OLED ارائه شود بلومبرگمارک گورمن. این باید رنگ‌های غنی‌تر و سیاه‌های عمیق‌تر را به iPad Pro بیاورد.

از آنجایی که پنل‌های OLED نازک‌تر از پنل‌های LCD هستند، به اپل اجازه می‌دهد تا ضخامت آی‌پد پرو را کاهش دهد. مطابق با مک 9 تا 5آی‌پد پرو 11 اینچی 0.8 میلی‌متر باریک‌تر و 5.1 میلی‌متر خواهد بود، در حالی که مدل 12.9 اینچی باریک‌تر خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود ضخامت آن 1.5 میلی‌متر به 5 میلی‌متر کاهش یابد. یک افشاکننده پیشنهاد کرده است که حاشیه‌ها می‌توانند تا 15 درصد نازک‌تر از مدل‌های قبلی باشند.

مدتی است که شایعات مبنی بر اینکه اپل ممکن است در سال جاری یک آیپد پرو با پشت شیشه ای ارائه دهد تا شارژ MagSafe را فعال کند، به گوش می رسد. در همین حال، نکاتی مبنی بر اینکه اپل یکی از بزرگترین اشکالات آیپد ما را حل خواهد کرد و دوربین جلویی را به لبه افقی Pro منتقل خواهد کرد، همانطور که با iPad سطح پایه در اواخر سال 2022 انجام داد، وجود دارد. این بدان معناست که دوربین خواهد بود. برای کسانی که از صفحه کلید جادویی استفاده می کنند یا افرادی که به سادگی جهت افقی را ترجیح می دهند، بهینه تر است.

Apple iPad Air (2022)Apple iPad Air (2022)

ناتان اینگراهام / انگجت

در مورد iPad Air که اپل بیش از دو سال آن را در حالت سکون گذاشته است، انتظار می‌رود که از M1 که تبلت‌ها در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند، به تراشه‌های M2 ارتقا یابد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل از چیپ قدیمی‌تر آی‌پد ایر استفاده می‌کند تا آن را از مدل‌های پرو متمایز کند و مطمئن شود که دستگاه‌های دوم به وضوح بالاترین تبلت‌هایش باقی خواهند ماند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین جلویی iPad Air نیز با برکت به سمت لبه‌های منظره حرکت می‌کند.

یک تغییر بزرگ دیگر نیز برای iPad Air انتظار داریم، و منظورم آن به معنای واقعی کلمه است. شایعه شده است که اپل در حال آماده سازی اولین آیپد ایر 12.9 اینچی است. این احتمالاً کم‌هزینه‌ترین گزینه برای یک آی‌پد با صفحه‌نمایش بزرگ است، حتی اگر تا حدودی بر خلاف قسمت «هوا» نام باشد.

راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، قبلاً پیشنهاد کرده بود که صفحه نمایش 12.9 اینچی آیپد ایر دارای یک نمایشگر مینی ال ای دی خواهد بود، اما به نظر می رسد دیگر این اتفاق نمی افتد – حداقل در حال حاضر. با این حال، یانگ می‌گوید که اپل ممکن است در اواخر سال جاری یک آی‌پد ایر با چنین نمایشگری عرضه کند. در همین حال، مدل‌های جدید آی‌پد ایر ممکن است برآمدگی دوربین بزرگ‌تری داشته باشند، شاید اپل بتواند فلاش اضافه کند.

جدیدترین مداد اپل با شارژ USB-C به پایین ترین حد خود رسیده استجدیدترین مداد اپل با شارژ USB-C به پایین ترین حد خود رسیده است

Engadget

Gurman سال گذشته گزارش داد که اپل در حال کار بر روی یک صفحه کلید جادویی اصلاح شده است، اما فقط برای iPad Pro، نه سری Air. گفته می شود که صفحه کلید به روز شده آیپد پرو را بیشتر شبیه به یک لپ تاپ با یک ترک پد بزرگتر می کند. گفته می‌شود که این کیبورد از آلومینیوم ساخته شده است تا نسبت به مدل‌های قبلی محکم‌تر شود، هرچند که گورمن می‌گوید: «پوسته بیرونی صفحه‌کلید جادویی مواد پوششی مدل فعلی را حفظ می‌کند.

علاوه بر این، انتظار می رود اپل از یک قلم اپل جدید برای جایگزینی مدل نسل دوم رونمایی کند. Dataminers پیشنهاد کرده‌اند که یک ابزار جانبی به‌روزرسانی شده می‌تواند شامل یک حرکت فشاری برای انجام برخی اقدامات باشد و از پشتیبانی Find My برخوردار باشد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مداد اپل بعدی می‌تواند با برنامه‌های طراحی Vision Pro نیز کار کند.

حتی اگر به طور خاص آی‌پد مینی بسیار طولانی شده است – جدیدترین مدلی که در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه شد – احتمالاً نباید انتظار داشته باشید که مدل جدیدی در رویداد Let Loose ظاهر شود. ما انتظار نداریم یک iPad پایه جدید ببینیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که یک آی‌پد نسل یازدهم و یک آی‌پد مینی به‌روزرسانی‌شده ممکن است اواخر امسال وارد بازار شوند، اما شاید نفس خود را برای آنها حبس نکنید.

منبع