مرسدس بنز سرانجام از آفرود لوکس کلاس G الکتریکی خود رونمایی کرد

مرسدس بنز سرانجام از آفرود لوکس کلاس G الکتریکی خود رونمایی کرد

در سال 2022 مرسدس بنز اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال 2024 یک کلاس G الکتریکی عرضه کند. اکنون این خودروساز به طور رسمی نسخه الکتریکی خودروی لوکس نمادین خود را معرفی کرده است که به دلیل انحصاری بودنش شناخته شده است. مرسدس بنز G 580 با فناوری EQ مجهز به باتری لیتیوم یونی 116 کیلووات ساعتی است که انرژی کافی برای دویدن تا 473 کیلومتر (294 مایل) با یک بار شارژ را به آن می‌دهد. همچنین حداکثر توان کل خروجی 432 کیلووات و حداکثر گشتاور 1164 نیوتن متر است.

مدل برقی با زوایای تیز و دستگیره‌های درب متمایز، جلوپنجره‌ها و چراغ‌های جلوی گرد، تقریباً شبیه G کلاس گازسوز است. مرسدس نورپردازی اختیاری را منحصراً به نسخه EQ خودرو ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید ظاهر آن را تغییر دهید و طراحی متفاوتی با یک کلاس G استاندارد به آن بدهید. این وسیله نقلیه توسط چهار موتور الکتریکی واقع در نزدیکی هر چرخ نیرو می گیرد و دارای چندین حالت برای استفاده در خارج از جاده است: G-TURN، که به شما امکان می دهد خودرو را تقریباً در محل بچرخانید، G-STEERING که می تواند نیاز به چندگانه را از بین ببرد. چرخش های نقطه ای و عملکرد هوشمند خزیدن در خارج از جاده که کنترل کروز را برای درایوهای خارج از جاده فراهم می کند.

مرسدس بنز اطمینان حاصل کرد که باتری خودرو برای سفرهای خارج از جاده نیز آماده است و آن را در یک محفظه مقاوم در برابر پیچش قرار داده است که از آن در برابر آب و خاک محافظت می کند. از آنجایی که خودرو را می توان تا عمق 33.5 اینچ آب راند، باتری قطعاً به چنین محافظتی نیاز دارد. می‌تواند هم با جریان متناوب و هم با جریان مستقیم شارژ شود و وقتی به یک سیستم شارژ سریع DC وصل شود، تنها در ۳۲ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. کلاس G می تواند انرژی جنبشی را در هنگام ترمز یا ترمز زدن به انرژی جنبشی تبدیل کند.

EDITION ONE، کلاس G با فناوری EQ که اواخر امسال عرضه می‌شود، «یک پالت گسترده از ویژگی‌های استاندارد» خواهد داشت. سخنگوی شرکت گفت TechCrunch که یک نسخه افزایش یافته با باتری که از فناوری آند سیلیکونی با انرژی بیشتری استفاده می کند، از شریک مرسدس Silas نیز در چند سال آینده در دسترس خواهد بود.

منبع