سنا لایحه ای را تصویب کرد که می تواند TikTok را ممنوع کند

سنا لایحه ای را تصویب کرد که می تواند TikTok را ممنوع کند

لایحه ای که می تواند TikTok را ممنوع کند اکنون به طور قطع به قانون تبدیل می شود. سنا اقدامی را تصویب کرد که بر اساس آن ByteDance باید TikTok را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود، با رای 79 – 18. “قانون محافظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی”، بعداً به رئیس جمهور جو بایدن، که گفته است این لایحه را انجام می دهد، اجرا می شود. تبدیل به قانون

در حالی که این لایحه تا اولین تلاش برای ممنوعیت یا واگذاری برنامه رسانه های اجتماعی فاصله زیادی دارد، اما این لایحه توانست حمایت بسیار بیشتری را نسبت به تلاش های قبلی جلب کند. این لایحه با توافق دو حزب ارائه و از طریق مجلس نمایندگان به تصویب رسید. نسخه کمی اصلاح شده به عنوان بخشی از بسته قانون کمک های خارجی در روز شنبه.

بر اساس شرایط به روز شده، TikTok تا 12 ماه فرصت دارد تا از شرکت مادر ByteDance خارج شود یا در فروشگاه های برنامه و خدمات میزبانی وب ایالات متحده با ممنوعیت مواجه شود. این شرکت این لایحه را غیرقانونی خوانده و نشان داده است که چنین قانونی را با چالش قانونی مواجه خواهد کرد که می تواند فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیندازد.

این شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قانون‌گذاران و جامعه اطلاعاتی TikTok مدت‌هاست که با سوء ظن نگاه می‌کنند. پیش از رای گیری در مجلس نمایندگان و سنا، مقامات اطلاعاتی درباره تهدید امنیت ملی ادعایی ناشی از این اپلیکیشن به اعضای کنگره اطلاع داده شدند. ماهیت دقیق این نگرانی ها هنوز نامشخص است، اگرچه برخی از اعضای کنگره جزئیاتی را از جلسات توجیهی به .

در عین حال، برخی از قانونگذاران ابراز تردید کرده و گفته اند که تهدید ادعایی ایجاد شده توسط TikTok است. گروه های آزادی بیان و حقوق دیجیتال نیز با این لایحه مخالف هستند و خاطرنشان می کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه موثرتری برای محافظت از داده های شخصی آمریکایی ها خواهد بود. Shou Chew، مدیرعامل TikTok نیز استدلال مشابهی را مطرح کرده و به کنگره گفته است که فروش اجباری نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

اما تلاش‌های اخیر TikTok برای جلب مخالفت با این لایحه ممکن است. قانونگذاران این شرکت را به دلیل ارسال درون برنامه ای به کاربران در مورد این لایحه پس از اینکه هشدارها منجر به سیل تماس ها با دفاتر کنگره شد، سرزنش کردند. و این برنامه ممکن است شک و ظن بیشتری را به خود جلب کرده باشد سیاسی هفته گذشته دیپلمات های چینی در حال لابی کردن کارمندان کنگره برای مخالفت با این لایحه بودند. مقامات چینی این معیار را دارند. یک قانون چینی که تصویب شد، می‌تواند از گنجاندن الگوریتم توصیه TikTok توسط ByteDance در فروش برنامه جلوگیری کند.

منبع