چگونه تشخیص دهیم هر دو کارت گرافیک لپ تاپ لنوو به خوبی نصب شده است؟

با Z6 G4، میتوانید دومین پردازنده منطبق را اضافه کنید و با استفاده از رایزر پردازشگر دوم (اختیاری)، حافظه را دو برابر کنید. مطمئن شوید که نرم افزارهای مدیریتی کارت گرافیک دوم (Dedicated) به درستی نصب شده اند. همچنین می توانید استفاده تنها از کارت گرافیک دوم را در تنظیمات BIOS لپ تاپ لنوو خود فعال کنید. اگر در تشخیص نصب هر دو کارت گرافیک لپ تاپ لنوو ، متوجه شدید که کارت گرافیک شما به درستی نصب نشده است، موارد زیر را دنبال کنید. در صورتی که درایور و نرم افزار مدیریتی این کارت های گرافیک به درستی در سیستم شما نصب شده باشند، امکان تعیین کارت گرافیک را برای نرم افزارهای خود خواهید داشت. این کارت گرافیک از میانافزارهای برنامهنویسی DirectX 12 و OpenGL 4.5 پشتیبانی میکند و به این ترتیب، با سیستم عاملها و بازیهای جدید، سازگاری خواهد داشت. همچنین، HP Z4 G4 دارای منبع تغذیه ۱۰۰۰ واتی اختیاری است که از قدرتمندترین کارتهای گرافیکی از جمله GeForce RTX 3080 و Quadro RTX A5000 پشتیبانی میکند.

ابتدا کارت گرافیک آنبرد را نصب کنید. ابتدا از مدل دقیق کارت های گرافیک لپ تاپ خود مطمئن شوید. در برخی مدل های لپ تاپ لنوو برای مثال : (سری Ideapad) از دو کارت گرافیک آنبرد و مجزا استفاده شده است. در بسیاری از مواقع، در حین کار شما نیاز زیادی به توان کارت گرافیک مجزا نخواهید داشت. با توجه به اهمیت نرمافزارهای گرافیکی در تهیه موشنگرافیک، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش ساخت موشن گرافیک با نرم افزار Camtasia کرده که لینک آن در ادامه آورده شده است. چنین پردازندهای که هسته مرکزی این کارت گرافیک است، با فناوری ساخت ۲۸ نانومتری تولید شده و ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 در اجرای بازیها و نرمافزارهای روز به کمکاش میآیند. از آنجایی که اینتل اکنون پردازندههای تک Core i9 و Xeon را با حداکثر ۱۸ هسته و سرعت کلاک بالا تولید میکند، نیازی به پردازندههای دوگانه نیست، مگر اینکه پردازشهای سنگین CPU یا وظایف فشردهای که بیش از ۱۸ هسته نیاز دارند، داشته باشید. خنککننده کارت گرافیک STRIX-GTX950-DC2OC-2GD5-GAMING با نام DirectCU II توسط خود شرکت ایسوس طراحی شده و قادر است با استفاده از مجموعه دو عدد فن و هیتسینک دافع حرارت، هسته گرافیکی را خنک نگه دارد. این کارت گرافیک مجزا به علت توان بیشتر از نیروی برق بیشتری استفاده می کند که می تواند طول عمر باتری را کاهش دهد.

این مقدار حافظه گرافیکی، در فرکانس موثر ۶۶۱۰ مگاهرتز کار میکند و باس رابطش ۱۲۸ بیتی است. هر گونه دیدگاه یا پیشنهاد خود را در خصوص موضوع این نوشته میتوانید در بخش نظرات، با ما و دیگر خوانندگان مجله فرادرس در میان بگذارید. GeForce Experience یک برنامه است که از سوی انویدیا ارائه شده و به وسیله آن میتوانید درایورها و تنظیمات بازیها را کنترل کنید. این کارت گرافیک دارای یک عدد خروجی HDMI، یک عدد خروجی DVI-I، یک خروجی DVI-D و یک خروجی DisplayPort است؛ با چنین پورتهایی میتوانید مانیتورهای مختلف را به سادگی و بدون دردسر به کارت گرافیک وصل کنید. اینک باید صبر کنید تا فرایند نصب درایور پایان یابد. برای همین منظور از یک کارت گرافیک آنبرد ضعیف تر استفاده می شود تا در زمان انجام امور روزمره و سبک، فشار کمتری به باتری لپ تاپ شما تحمیل شود. تا اینجا به خوبی یاد گرفتیم که آپدیت کارت گرافیک nvidia در ویندوز چگونه انجام میشود از جمله نرمافزارهایی که به طور ویژه برای ساخت موشن گرافیک طراحی نشدهاند اما میتوان برای این کار نیز از آنها بهره برد باید به نرمافزار کمتازیا اشاره کرد. بنابراین باید این کار را به طور دستی انجام دهید. سپس درایور را انتخاب کنید تا شروع به دانلود فایلها بکند.

به این منظور Dash را باز کرده و عبارت drivers را تایپ کنید تا پنجره Additional Drivers مجله خبری videocardz باز شود. سپس به زبانه Drivers برنامه بروید تا هر نوع آپدیت درایور که عرضه شده باشد را مشاهده کنید. نصابی را که دانلود کردید اجرا کنید تا به طور خودکار درایورهای قدیمی را حذف کرده و درایور جدید را روی سیستم نصب کند. این پردازنده در فرکانس ۱۱۴۰ مگاهرتز فعالیت میکند و جز پردازندههای گرافیکی میانرده است؛ یعنی نه آنقدرها ضعیف است که نتوان به هیچعنوان با آن بازیهای جدید را اجرا کرد و نه آنقدر قوی است که بتواند همه بازیها را در بالاترین جزییات اجرا کند. زمانی که اقدم به نصب درایورها جدید میکنید، ویندوز یک نقطه بازیابی سیستم به صورت خودکار برای شما ایجاد میکند. به این ترتیب درایور انویدیا روی سیستم نصب میشود. روی لینک دانلود جدیدترین نسخه درایور کلیک کنید، چون همیشه باید جدیدترین نسخه را روی سیستم خود نصب داشته باشید. به وسیلهی این کارت گرافیک میتوانید نرمافزارهای معمولی و محیط سیستم عامل را با تصویری عالی تجربه کنید و به صورت نیمه حرفهای به بازیکردن هم فکر کنید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر