به دلیل ادعاهای جعلی N95، ریزر به خریداران ماسک Zephyr بازپرداخت خواهد کرد

به دلیل ادعاهای جعلی N95، ریزر به خریداران ماسک Zephyr بازپرداخت خواهد کرد

Razer باید بیش از 1.1 میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال بپردازد تا شکایت هایی مبنی بر اینکه ماسک های بدنام Zephyr خود را به عنوان درجه N95 تبلیغ می کند در حالی که اصلاً تأییدیه دریافت نکرده است. سازنده لوازم جانبی بازی Zephyr، ماسک صورت پیشرفته خود را با نور RGB داخلی، در اوج همه‌گیری منتشر کرد. نیم سال بعد، در اوایل سال 2022، نسخه “Pro” را معرفی کرد که تقویت صدا را اضافه کرد. ریزر در آن زمان گفته بود که Zephyr به اندازه یک ماسک N95 مؤثر است، اما بعداً ادعای خود را رد کرد و پس از اینکه معلوم شد شرکت به دست نیاورده بود، تمام ارجاعات به فیلترهای «درجه N95» را از وب سایت خود و سایر مواد بازاریابی حذف کرد. گواهینامه مناسب

طبق گفته FTC، Razer هرگز ماسک‌های Zephyr را برای آزمایش به FDA یا موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) ارسال نکرده است، که گواهینامه رسمی را برای ماسک‌هایی ارائه می‌کند که 95 درصد ذرات معلق در هوا را فیلتر می‌کنند. ریزر مطمئناً در لیست شرکت‌هایی که ماسک‌های N95 مورد تایید NIOSH را در وب‌سایت خود تولید می‌کنند، نیست. در شکایت FTC، Razer را متهم کرد که فقط پس از خشم مصرف کنندگان، تبلیغات دروغین خود را متوقف کرده است.

این شرکت باید آنچه را که از فروش Zephyr به دست آورده است – که معادل 1,071,254.33 دلار درآمد است – به FTC تحویل دهد که آژانس سپس از آن برای بازپرداخت وجه مصرف کنندگان آسیب دیده استفاده می کند. توجه داشته باشید که ماسک Zephyr حداقل 100 دلار برای مشتریان هزینه دارد. همچنین به دلیل ادعاهای بهداشتی اثبات نشده خود 100000 دلار جریمه پرداخت خواهد کرد. علاوه بر سفارش به مشتریان ریزر، FTC همچنین این شرکت را از هرگونه ادعایی مبنی بر فروش محصولاتی که احتمال آلوده شدن یا انتقال ویروس کووید-19 را کاهش می‌دهد، بدون تأیید FDA منع کرد. ریزر همچنین از ادعای مزایای سلامتی برای محصولات خود بدون شواهد علمی برای حمایت از آنها، و همچنین از “ادعای نادرست مبنی بر اینکه هر محصولی با استانداردهای تعیین شده توسط دولت مطابقت دارد در حالی که چنین نیست” منع شده است.

منبع