گیمرها مراقب باشید: ماینرها اکنون در حال رنگ آمیزی حافظه GPU هستند تا آنها را جدید جلوه دهند

منبع:

پائولو تجربه دست اولی را در مورد نحوه تشخیص کارت گرافیک استفاده شده به اشتراک می گذارد. برچسب های گم شده، پیچ هایی که توسط پیچ گوشتی لمس شده اند، نقطه شروع خوبی هستند. با این حال، حتی اگر برخی از کارت‌ها جدید به نظر برسند (دارای برچسب گارانتی، بدون گرد و غبار یا خط و خش هستند)، ممکن است فقط به این شکل ساخته شده باشند.

ماینرهای کریپتو در حال رنگ آمیزی حافظه کارت گرافیک هستند تا آنها را به عنوان جدید بفروشند

رنگ زرد در حافظه GPU، منبع: Iskandar Souza/Paulo Gomes

تحقیق مشابهی از TecLab موضوعی از کارت های ماینینگ مستعمل فروخته شده توسط یکی از شرکت ها در برزیل را پوشش داد. پردازنده‌های گرافیکی فروخته شده رنگ اپوکسی متفاوتی نسبت به کارت‌های جدید فروخته شده توسط سایر فروشندگان داشتند. این کارت‌ها هنگام ورود به دفترشان در جریان پخش زنده باز شدند تا تأیید کنند که هیچ تخلف یا حقه‌ای در کار نبوده است. با دانش گسترده خود در مورد این موضوع، آنها به سرعت تأیید کردند که شرکت کارت های پست ماینینگ را به مشتریان ناآگاه فروخته است.

خراش رنگ از حافظه GPU، منبع: Iskandar Souza/Paulo Gomes

رنگ زرد روی حافظه و پردازنده گرافیکی ممکن است به دلیل جوش دادن مجدد قطعات به بردهای جدید توسط ماینرها یا صرفاً گرمای بیش از حد در طول استفاده طولانی باشد. به هر دلیلی که باشد، رنگ زرد یک هدیه مرده است که کارت جدید نیست. پائولو مثال های زیادی را نشان داده است که چگونه یک پردازنده گرافیکی پس از ماینینگ به نظر می رسد. حافظه می تواند مراحل مختلفی از تخریب را نشان دهد:

احتمالاً نباید پس از مشاهده فوراً رنگ زرد روی اجزای کارت گرافیک نتیجه گیری کرد، اما معمولاً در وهله اول خرید کارت گرافیک از چنین پلتفرم های خرده فروشی ایده خوبی نیست.

نمونه ای از رنگ زرد در GPU، منبع: Iskandar Souza/Paulo Gomes/TecLab

کارت گرافیک پست ماینینگ به عنوان محصولات کاملاً جدید فروخته می شود و اصلا موضوع جدیدی نیست. با این حال، همانطور که داستان هایی مانند این ساخته می شود، ماینرها به دنبال ایده های جدیدی برای فروش کارت هایی هستند که دیگر نیازی ندارند.

علاوه بر این، لحیم کاری مجدد GPU یک روش معمول در میان شرکای برد در تلاش برای صرفه جویی در گران ترین جزء است. همانطور که اخیراً در ویدئویی از مرکز تعمیرات گرافیکی EVGA نشان داده شده است، این امر به ویژه در مورد پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا صادق است.

تحقیقات یوتیوب اسکندر سوزا و تکنسین کامپیوتر پائولو گومز نشان داده است که فروشندگان کارت گرافیک در پلتفرم های خرده فروشی چینی در مورد فروش کارت های گرافیک «جدید» صادق نیستند.

نمونه ای از رنگ زرد در حافظه، منبع: اسکندر سوزا/پائولو گومز

تا حد زیادی ساده ترین چیزی که می توان به آن توجه کرد، رنگ زرد روی حافظه و پردازنده گرافیکی است. ظاهراً روش جدیدی برای فریب دادن مشتریان ابداع شد تا تراشه‌های حافظه را رنگ آمیزی کنند تا جدیدتر از آنچه باید به نظر برسند.

با تشکر فراوان از gabigol برای راهنمایی!





منبع

[Iskandar Souza] 99% NOVO! Placas de MINERAÇÃO que ENGANAM até ESPECIALISTAS! سوالات متداول RTX 3060TI Galax SJF (6,128 بازدید)

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر