کارت گرافیک دسکتاپ AMD Radeon 7000 RDNA3 در رندرهای زیبای فن ساخته شده است.

منبع:





منبع

علاوه بر این، کارت گرافیک RX 7900XT می تواند ضخیم ترین کارت گرافیک Radeon بر اساس معماری RDNA تا کنون باشد. AMD اشاره کرده است که کارت‌های گرافیک آنها نسبت به NVIDIA کارآمدتر هستند، اما این قبل از معرفی GeForce RTX 40 بود. در همان زمان، AMD تأیید می کند که معماری RDNA3 آنها حداقل 50٪ از RDNA2 کارآمدتر است. اگرچه این افزایش قدرت را برای مدل های پرچمدار رد نمی کند. بنابراین، خنک کننده های کارآمد، مانند این طرح مفهومی سه شیار، همچنان مورد نیاز خواهند بود.

انتظار می‌رود یک پردازنده گرافیکی کامل Navi 31 دارای 12288 پردازنده جریان و حداکثر 24 گیگابایت حافظه GDDR6 باشد. AMD به طور رسمی قرار است کارت های گرافیک RDNA3 خود را در تاریخ 3 نوامبر عرضه کند.

ممکن است AMD برای نمایش طراحی کامل سری دسکتاپ Radeon RX 7000 آماده نباشد، اما یک هنرمند سه بعدی Technetium قطعا آماده است.

رندر پردازنده گرافیکی دسکتاپ AMD RDNA3، منبع: @Technetium_Tech

برخلاف NVIDIA که با سری RTX 40 از کانکتور برق جدید PCIe Gen5 استفاده می کند، AMD از کانکتورهای استاندارد ATX PCIe استفاده می کند که به راحتی در تیزر رسمی پنهان شده بودند. با این حال، به راحتی می توان تشخیص داد که حداقل سه کانکتور 8 پین وجود دارد.

AMD Radeon RX 7900XT نام رسمی این کارت دسکتاپ نسل بعدی نیست، در واقع، شایعاتی وجود دارد که AMD ممکن است SKUهای سری 7900 بیشتری را بر اساس پردازنده گرافیکی Navi 31 خود معرفی کند. با این حال، در حال حاضر، می توان تصور کرد که رندرها ممکن است طراحی یک کارت گرافیک علاقه مند RDNA3 را نشان دهند.

Technetium رندرهای جدیدی از کارت گرافیک ادعایی RDNA3، احتمالا Radeon RX 7900XT، منتشر کرد. این بر اساس رندر رسمی است که ماه گذشته توسط AMD فاش شد. شایان ذکر است که همین هنرمندان چند هفته پیش رندرهای سه بعدی از بسته بندی Ryzen 7000 ساختند.

رندر پردازنده گرافیکی دسکتاپ AMD RDNA3، منبع: @Technetium_Tech

AMD Radeon RX 7900XT می تواند اینگونه باشد

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر