وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری موسسه حقوقی تهران وکیل

وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری موسسه حقوقی تهران وکیل

فقط در دادگاه و در زمان اقامه دعوا حضور وکیل الزام نیست در برخی امور اداری و حل نمودن پاره ای از مسائل حقوقی در اختیار دانش و مهارت وکیل است به اخص وکیل پایه یک دادگستری که با داشتن دانش عالی بهتر و حرفه ای تر مسائل حقوقی را حل و وکیل پایه یک دادگستری فصل خواهد کرد. همچنین افراد برای جلوگیری از مشکلات عدیده ای می تواند از دانش وکیل استفاده نماید و اقدام به اخذ مشاوره های حرفه ای در این زمینه کند تا از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات حقوقی جلوگیری نماید. وکالت و دریافت آن و خود وکیل دارای انواع مختلفی است که در ذیل این مقاله به آن خواهیم پرداخت. کلیه اشخاص بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری می‌توانند شکایات خود به مراجع قضایی ارائه داده و همچنین قادر به دفاع از حقوق خود در برابر تضییع آن است. اما این نکته را بدانید که درصد پیروزی آن‌ها بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری بسیار کمتر از هنگامی است که وکیل پایه یک دادگستری از آن‌ها در مقابل طرف دعوا دفاع کند.

  • تنظیم وصیت نامه بخشی از دغدغه های افراد را برای تعیین تکلیف دارای خود برطرف میکند.
  • برای دریافت عنوان وکیل پایه یک دادگستری می‌بایست از آزمون سخت پذیرش کارآموزی نیز گذر نمود و بعد از پایان دوره مقرر شده برای کارآموزی، عنوان وکیل پایه یک دادگستری به فرد اطلاق خواهد شد و در حرفه وکالت مشغول به فعالیت حرفه‌ای می‌گردد.
  • در حالت کلی وکالت بر انواع مختلفی است که هر یک تحت شرایط خاص و قوانین خاصی پذیرفته می شود.
  • با این وصف می توان وکالت دادگستری را چنین تعریف کرد که عبارت است از نیابت و نمایندگی امور حقوقی از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در مراجع قضایی در محدوده امور محوله برای مطالبه و دفاع از حقوق موکل توسط کسانی که پروانه وکالت از مراجع ذی صلاح دارند.
  • صرفا اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی در رشته حقوق، فقه و مبانی حقوقی، فقه و حقوق و یا معادل هر یک در دروس دانشگاهی و حوزه‌ای هستند، می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کنند.

در حال حاضر دو مرجع رسمی برای صدور پروانه وکالت وجود دارد یکی کانون وکلای دادگستری و دیگری مرکز مشاوران قوه قضاییه (معروف به وکلای ماده ۱۸۷) پس از قبولی وکیل در امتحان ورودی دوره کار آموزی او شروع می شود. وکلای کانون وکلا در دوره کار آموزی زیر نظر وکیل سر پرست خود حق وکالت در پرونده ها را دارند و پس از پایان دوره کار آموزی با دادن امتحان جامع، نامه اختبار در صورت قبولی پروانه پایه یک برای آن ها صادر خواهد شد. اما وکلای مرکز مشاوران در دوره کارآموزی حق قبول، وکالت در دعاوی را ندارند ولی پس از پایان دوره و قبول شدن در امتحان نهایی (اختبار) پروانه وکالت پایه دو او برای ایشان صادر می شود.

خدمات سئو وب سایت های حقوقی

متهمین پرونده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که عدم مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت به وکیل کیفری ممکن است موجب ضرر‌های جبران ناپذیر از جمله از دست رفتن مال، جان و یا آبروی خود گردند. وکیل قوه قضاییه؛ تمامی افرادی که در مراکز امور کارشناسان قوه قضاییه و با مشاوره حقوقی پروانه وکالت دریافت کرده باشند وکیل قوه قضاییه گفته می شود که در متن فوق در این باره بحث و گفت و گو شد و این مهم در رابطه با اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی به وجود آمد. همانطور که در متن فوق عنوان شد برای دستیابی به حق و حقوق خود در مراجع قضایی حضور فردی متخصص که به امور حقوقی و قانونی آشنایی کافی داشته باشد لازم و ضروری است.

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل پایه دو دادگستری ؟

در اصل 35 قانون اساسی بیان شده است که در همه دادگاه ها،طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم شود. براساس ماده 656 قانون مدنی وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود قرار می دهد. از طرفی چالش‌های ناشی از عدم آگاهی به قانون نه تنها کسب و کار بلکه روابط خانوادگی و یا اجتماعی ما را نیز تهدید می نماید پس بهره مندی از مشاوره حقوقی وکیل متخصص و با تجربه می‌تواند پیشگیری موفقی قبل از بروز مشکلی با درمان پیچیده باشد. جامعه امروز ما جامعه ای پویا و جوان است و با توجه به این امر بی تجربگی در انجام معاملات و عدم وجود فرهنگ مراجعه به وکیل و بهره مندی از تجارب وکلای دادگستری در زمینه های امور حقوقی اختلافاتی را ایجاد می کند که حل و فصل آن علاوه بر پرهزینه بودن بسیار زمان بر می باشد . حداقل مدرک کارشناسی در رشته حقوق و قبول شدن در آزمون های کانون وکالت و دریافت پروانه وکالت.

وکلای پایه یک دادگستری بایستی از هر نظر با سایر وکلای دیگر تفاوت داشته باشند زیرا انتظارات عموم از آنها همین برتری است. وکیل حرفه ای علاوه بر داشتن این خصوصیات باید در گفتار و عمل جسورانه اقدام کند و از مهارت عالی سخنوری بهره مند باشد. زیرا وکیل با داشتن فن بیان عالی داشته میتواند در بسیاری از موارد و در پرونده های مختلفی موفقیت را به نفع موکل بدست بیاورد. پس برای اینکه بهترین وکیل را انتخاب کنید لازم است به تمامی موارد فوق توجه نمایید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر