نام محصولات گیج کننده سونی از بین می رود

نام محصولات گیج کننده سونی از بین می رود

هنگامی که سونی هفته گذشته خود را معرفی کرد، اولین گام را به سمت یک تغییر بزرگ در نامگذاری محصولاتش برداشت. برای سال‌ها، این شرکت از ترکیبی به‌شدت گیج‌کننده از حروف و اعداد استفاده کرده است که برخی از آن‌ها تنها یک حرف با محصولاتی با طرح‌های کاملا متفاوت فاصله دارند. دیگر لازم نیست چیزی مانند WH-B910N را برای پیدا کردن هدفونی که به دنبال آن هستید به خاطر بسپارید زیرا نام‌های جدید فوراً مشخص می‌کنند که در مورد چه محصولی می‌خوانید.

خط دنده صوتی ULT جایگزین برند Extra Bass شده است که سونی چندین سال است از آن استفاده کرده است. ULT Power Sound که به عنوان “گام نهایی به سوی تکامل” دستگاه های صوتی قابل حمل خود توصیف می شود، پیشرفت بهبود یافته ای از افزایش سطح پایین محصولات Extra Bass ارائه شده است. ULT حتی بیشتر به Tower (بلندگوهای مهمانی بزرگ)، Field (اسپیکر بلوتوث قابل حمل کوچکتر) و Wear (هدفون) تقسیم می شود. اعتراف می‌کنم که Field در نگاه اول کمی مبهم است، اما حداقل Tower and Wear محصولاتی را که دارای آن برچسب‌ها هستند به دقت توصیف می‌کنند. هر سه یک ارتقاء عظیم از SRS-XV900، SRS-XG300 یا WH-CH720N هستند، سه نام مدلی که برای نسخه های قبلی سه مدل مشابه استفاده می شد.

سونی همچنین در حال اصلاح نام محصولات صوتی خانگی و تلویزیونی است و از نام فعلی Bravia خود در اینجا استفاده می کند. تلویزیون های جدید این شرکت عبارتند از Bravia 9 (mini LED)، Bravia 8 (OLED)، Bravia 7 (mini LED) و Bravia 3 (LED) به جای نام های قدیمی مانند XR-65A95L. برای نوارهای صوتی و بلندگوها، شرکت از اصطلاحات توصیفی بسیار بیشتری استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال، نوارهای صوتی جدید Bravia Theatre Bar 9 و Bravia Theatre Bar 8 هستند، در حالی که یک راه اندازی جدید با چهار بلندگو، Bravia Theatre Quad است. پیش از این، مدل های قابل مقایسه دارای نام هایی مانند HT-A7000، HT-A5000 و HT-A9 بودند. اعتراف می کنم که کاملاً مطمئن نیستم که چگونه سونی مدل های نسل بعدی را از این مدل ها متمایز می کند. شاید «نسل دوم» یا شاید عدد دیگری را اضافه کند. در هر صورت، چسبیدن به براویا برای دستگاه‌های اتاق نشیمن و اضافه کردن «تئاتر»، «نوار» یا حتی یک رقم بسیار بهتر از ترکیب قبلی حروف و اعداد است.

اگرچه ممکن است تصادفی به نظر برسند، اما روشی برای دیوانگی سونی وجود داشت. تا آنجا که من می دانم، این شرکت هرگز هیچ نوع کلیدی را برای بهم ریختگی عددی الفای خود منتشر نکرد، اما برخی از اصطلاحات به راحتی قابل درک بود. «HT» در نام محصولات سینمای خانگی بسیار ساده است، در حالی که «WF» در مدل‌های بی‌سیم واقعی احتمالاً به معنای «بدون سیم» و «WH» برای هدفون احتمالاً «هدفون بی‌سیم» بوده است. چیزی که پس از خط تیره ها دنبال شد، خلاقیتی از ذهن سونی بود، اما خوشبختانه چیزهایی مانند “1000X” در چند سال گذشته به ستون اصلی تبدیل شدند. این ثبات مطمئناً به پیگیری موارد کمک کرد.

هدفون و هدفون WF-1000XM5 و WH-1000XM5 سونی در کنار هم.هدفون و هدفون WF-1000XM5 و WH-1000XM5 سونی در کنار هم.

WF-1000XM5 و WH-1000XM5 با یک حرف فاصله دارند، اما محصولات بسیار متفاوتی دارند. (بیلی استیل برای Engadget)

صحبت از خط تولید 1000X، اینجاست که بزرگترین سردرگمی در طرح نامگذاری سونی وجود دارد. هدفون پرچمدار این شرکت، WH-1000XM5، به معنای واقعی کلمه یک حرف متفاوت از هدفون های پرچمدار آن، WF-1000XM5 است. اگر به دنبال «هدفون 1000XM5» یا «هدفون 1000XM5» هستید، احتمالاً با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد، اما در شرایطی که هر دو مورد بحث هستند، باید به دقت توجه کنید.

برای تجهیزات صوتی، دو حرف قبل از خط تیره نوع محصول را توصیف می کند. بلافاصله پس از خط تیره، نشانی از خانواده یا برند محصول دریافت می‌کنید، چه «XB» برای Extra Bass یا «1000X» برای هدفون‌ها و هدفون‌های پرچمدار. سپس، یک شماره مدل یا نسل مانند “910” یا “M5” دریافت خواهید کرد. مگر اینکه اخبار محصولات سونی را ردیابی کنید، رمزگشایی از آنها می تواند کاری طاقت فرسا باشد. و حتی اگر به دقت توجه داشته باشید، یادآوری دقیق نام‌های دقیق ممکن است دشوار باشد. من شرط می بندم که حتی در میان کارمندان خود سونی نیز سردرگمی وجود داشته است. این یک طرح نامگذاری وحشتناک است که باعث سردردهای شدید می شود.

یکی از سخنگویان سونی به Engadget گفت: “دلیل اصلی نامگذاری جدید سونی، گسترش شناخت با استفاده از نامی به یاد ماندنی تر و قابل درک تر برای مشتریان است.” این شرکت جزئیات بیشتری در مورد زمان تغییر یا تغییر نام خطوط تولید دیگر با معرفی مدل‌های جدید ارائه نکرد. شاید شرکت وظیفه نامگذاری محصولات را از مهندسان به بخش بازاریابی منتقل کرده است. سونی قبلاً برای چند مدل بی سیم واقعی استفاده کرده است. بنابراین، اگر شرکت همان کاری را که با سری ULT و Bravia آغاز کرده است ادامه دهد، به جای WH-1000XM6 و WF-1000XM6 (احتمالاً در آینده) می‌توان نام‌هایی را به‌راحتی تشخیص داد.

بیایید امیدوار باشیم که این اتفاق بیفتد.

منبع