مهم نیست که اپل چند هدست ویژن پرو می فروشد

مهم نیست که اپل چند هدست ویژن پرو می فروشد

اوایل این هفته، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل برای هدست اشاره کرد و ادعا کرد که تولید به 400000 یا 450000 دستگاه در مقایسه با اجماع قبلی بازار 700000 کاهش یافته است. این پس از گزارش مرتبط از بلومبرگ مارک گورمن، که در سخنان خود گفت که تقاضا برای دموهای Vision Pro “خیلی کاهش یافته” در حالی که فروش در برخی مکان ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به طور طبیعی، این امر وحشت و دستپاچگی زیادی را در میان علاقه مندان اپل برانگیخت که می ترسیدند هدستی که قرار بود VR را برای همیشه تغییر دهد، قدرت ماندگاری مورد انتظار را نداشته باشد. با این حال، قبل از اینکه هر کس دیگری شروع به چنگ زدن به مرواریدهای خود کند، می خواهم یک راز را به شما بگویم: در واقع مهم نیست که اپل چند هدست می فروشد.

در حالی که اپل می گوید Vision Pro به اندازه کافی راحت است که فقط با بند سر استاندارد از آن استفاده کنید، هدست آنقدر سنگین است که بند بالایی اختیاری مانند یک افزونه ضروری به نظر می رسد. در حالی که اپل می گوید Vision Pro به اندازه کافی راحت است که فقط با بند سر استاندارد از آن استفاده کنید، هدست آنقدر سنگین است که بند بالایی اختیاری مانند یک افزونه ضروری به نظر می رسد.

عکس از Devindra Hardawar/Engadget

ابتدا اجازه دهید در مورد اعداد تولید صحبت کنیم. آیا 400000 است یا 800000 یا چیزی در این بین؟ در ماه ژانویه، همان مینگ چی کو تخمین زد که این شرکت در طول فعالیت خود بین 160000 تا 180000 دستگاه فروخته است که از از حدود 60000 تا 80000. اما اگر به ژوئیه گذشته بازگردیم، به دو نفر اشاره کرد که گفتند اپل تنها از تامین کننده خود خواسته است تا در سال 2024 کمتر از 400000 دستگاه تولید کند در حالی که منابع دیگر این تعداد را نزدیک به 150000 عنوان کرده اند. اکنون بدیهی است که اعداد در طول زمان در معرض تغییر هستند زیرا اپل به بازخورد و علاقه توسعه دهندگان و مردم پاسخ می دهد. صرف نظر از این، تلاش برای پیش‌بینی تعداد دقیق دستگاه‌های ساخت بسیار دشوار است، به‌ویژه برای محصولی نوآورانه و جذاب که موضوع شایعات مربوط به تاریخ (و حتی قبل از آن، به گفته برخی) بوده است.

با این حال، بیایید آن عدد 400000 را بگیریم و ببینیم تا کجا پیش می رود. بدون در نظر گرفتن لوازم جانبی (که برخی از آنها بسیار مهم هستند، به خصوص اگر مالک عینک باشد)، Vision Pro به قیمت 3500 دلار به فروش می رسد. ریاضی دستمال کاغذی خشن نشان می دهد که اپل به فروش حدود 1.4 میلیارد دلاری نگاه می کند. این عدد بسیار بزرگی است و برای بسیاری از شرکت‌های دیگر، نشان‌دهنده یک سال تبلیغاتی است. اما این اپلی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم – آن را به هجوم آورد. و این یک سال کاهش در نظر گرفته شد. بنابراین ما در مورد کمتر از یک درصد از کل درآمد شرکت صحبت می کنیم که اساساً یک خطای گرد کردن برای امور مالی اپل است.

یکی از مهمترین کارهایی که ویژن پرو انجام می دهد این است که به اپل بستری برای میزبانی برنامه ها می دهد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد نرم افزارهای جدید را آزمایش کنند. یکی از مهمترین کارهایی که ویژن پرو انجام می دهد این است که به اپل بستری برای میزبانی برنامه ها می دهد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد نرم افزارهای جدید را آزمایش کنند.

عکس از Devindra Hardawar/Engadget

وقتی تمام تحقیقات و توسعه‌ای که برای ساخت Vision Pro انجام شده است را در نظر بگیرید، این رقم حتی کمتر چشمگیر به نظر می‌رسد. اپل همیشه وقتی صحبت از افشای میزان سرمایه گذاری در بخش های مختلف به میان می آید، گیج کننده است. اما اگر به یکی دیگر از بازیگران اصلی VR، متا نگاه کنیم، می‌توانیم درک بهتری از بودجه واقعیت مجازی اپل داشته باشیم. مطابق با بیزینس اینسایدر، بر اساس تجزیه و تحلیل یافته های نظارتی، از ابتدای سال 2019. این یک بخش جدی از تغییر است و بیش از حد کافی برای ایجاد حیرت در میان سرمایه گذاران، با سهام متا است.

اما همه این اعداد فقط نویز هستند. تحلیلگران دوست دارند به این موارد برای کمک به پیش بینی رشد شرکت نگاه کنند، اگرچه آنقدر مشغول تمرکز بر اعداد فصلی هستند که اغلب تصویر بزرگتر را از دست می دهند. بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، اپل بیش از هر شرکت دیگری در جهان دارد و بیش از 165 میلیارد دلار در یک بانک نشسته است. و با گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه اپل ادعا کرده است، من استدلال می‌کنم که این شرکت ممکن است بخواهد تلاش‌های خود در زمینه هدست را دوچندان کند.

لنزهای Vision Pros و نمایشگرهای microLED برخی از بهترین تصاویر را در بین هدست‌های موجود در بازار ارائه می‌دهند. لنزهای Vision Pros و نمایشگرهای microLED برخی از بهترین تصاویر را در بین هدست‌های موجود در بازار ارائه می‌دهند.

عکس از Devindra Hardawar/Engadget

به این دلیل که Vision Pro ممکن است اولین گام به سوی پلتفرمی باشد که می تواند کل مسیر شرکت را مانند آیفون اصلی در سال 2007 تغییر دهد. از همان ابتدا، واضح بود که اولین گوشی اپل تأثیر زیادی خواهد داشت. اما وقتی مردم به گذشته نگاه می‌کنند، هرگز به اولین سال فروش آیفون اشاره نمی‌کنند که تنها حدود 1.4 میلیون دستگاه بوده است. مطمئناً، این بیش از 400،000 است، اما این نیز برای دستگاهی بسیار ارزان‌تر و در مقایسه با صدها میلیونی که اپل اخیراً به فروش رسانده، کاهش یافته است. آن ارقام بی معنی بود.

ویژن پرو متعلق به اپل است میدان رویاها دستگاهی برای واقعیت مجازی، محاسبات فضایی یا هر چیز دیگری که می‌خواهید آن را دسته‌بندی کنید که شامل نمایشگرهای روی سر است. اپل مجبور شد آن را بسازد تا توسعه دهندگان سخت افزار واقعی برای آزمایش نرم افزار داشته باشند. اپل مجبور شد آن را بسازد تا پلتفرمی برای مردم وجود داشته باشد تا برنامه ها را از آن دانلود کنند. (اگر به خاطر داشته باشید، اپ استور اصلی تا ژوئیه 2008 وارد بازار نشد، بیش از یک سال پس از فروش آیفون OG و به تنهایی تخمین زده شد.) اپل مجبور شد آن را برای نصب پرچم بسازد، تا مبادا تسلیم شود. مزیت اولین حرکت دهنده کاملاً به متا یا شخص دیگری است.

اگرچه تنها چند ماه از عرضه آن می گذرد، اما اپل در حال حاضر پیشرفت های عمده ای در ویژگی های Vision Pro مانند شخصیت های خود ایجاد کرده است. اگرچه تنها چند ماه از عرضه آن می گذرد، اما اپل در حال حاضر پیشرفت های عمده ای در ویژگی های Vision Pro مانند شخصیت های خود ایجاد کرده است.

عکس از Devindra Hardawar/Engadget

اگرچه من معتقدم که Vision Pro یک کیت توسعه‌یافته توسعه‌یافته است (در نهایت در WWDC اعلام شد)، ویژگی‌هایی وجود دارند که احساس جادویی را در اولین باری که از آیفون استفاده کردم، القا می‌کنند. Vision Pro احتمالاً بهترین اپتیک‌هایی را دارد که من روی هر هدستی دیده‌ام، از جمله مدل‌های شرکتی که بیش از 3500 دلار قیمت دارند. همچنین بهترین ردیابی چشمی را که تجربه کرده‌ام دارد، و پیمایش منوها و برنامه‌ها را به طرز باورنکردنی شهودی می‌کند. این فقط به نوعی کار می کند. و به آرامی اما مطمئناً، همانطور که همکار من دیویندرا در اخیر خود اشاره کرد، وضعیت در حال بهتر شدن است

درست مانند اولین گوشی اپل، ویژن پرو نیز بدون مشکل نیست. سنگین است و در جلسات طولانی خیلی راحت نیست. بسته باتری سیمی آن زیباترین راه حل برای تحویل نیرو نیست. قاب جلویی آن مستعد ترک خوردگی است، تایپ کردن هنوز هم بد به نظر می رسد و برنامه های سفارشی کافی برای تبدیل آن به بخشی ضروری از کیت فناوری روزمره شما وجود ندارد. اما اینها مسائل قابل رفع هستند و به وضوح چیزی وجود دارد، پایه ای که اپل می تواند روی آن تکرار کند. Vision Pro حتی در مراحل ابتدایی خود به اندازه کافی به ارمغان می آورد تا صدها هزار نفر (یا توسعه دهندگان) را مجبور به خرید دستگاهی کند که چندان منطقی به نظر نمی رسد.

تمرکز باید روی این باشد که اپل در آینده چه ارتقا یا اضافه‌هایی می‌تواند انجام دهد، نه بر روی تعداد واحدهایی که می‌سازد (یا نمی‌کند). بنابراین اجازه ندهید تحلیلگران یا دیگر صداسازان شما را در غیر این صورت متقاعد کنند.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع