لایحه حق تعمیر اورگان اکنون یک قانون است

لایحه حق تعمیر اورگان اکنون یک قانون است

تینا کوتک، فرماندار اورگان، لایحه حق تعمیر ایالت را به قانون امضا کرده است، و حتی با مقرراتی همراه است که به طور بالقوه آن را قوی تر از نسخه های کالیفرنیا و مینه سوتا می کند. این اولین کاری است که (PDF) عملی به نام “جفت شدن قطعات” را ممنوع می کند، که نیاز به استفاده از اجزای اختصاصی خاصی برای تعمیر دارد. جفت شدن قطعات از تعویض قطعات شکسته با قطعاتی که از خود برند نیست، خدمات تعمیر شخص ثالث جلوگیری می کند، زیرا با نرم افزار شرکت کار نمی کند. افراد معمولاً در صورت تلاش برای نصب یک قطعه غیرمجاز، پیام‌های خطا دریافت می‌کنند که آنها را مجبور به خرید از خود شرکت می‌کند.

بر اساس قوانین جدید، جلوگیری از نصب قطعات بدون برند توسط یک ارائه دهنده مستقل ممنوع است. مانند کاهش عملکرد دستگاهی که با یک قطعه غیرمجاز تعمیر شده است. حتی آن پیام های خطا و هشدارها نیز مجاز نیستند. با این حال، ممنوعیت جفت‌سازی قطعات، دستگاه‌هایی را که در حال حاضر تولید شده‌اند را شامل نمی‌شود و فقط برای هر چیزی که پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۵ ساخته شده باشد اعمال خواهد شد.

در حالی که به نظر می رسد سازندگانی مانند اپل در سال های اخیر آهنگ خود را تغییر داده اند و اکنون به طور کلی از جنبش حق تعمیر حمایت می کنند، ارائه جفت قطعات اورگان همچنان محل بحث بود. جان پری، مدیر ارشد اپل در شهادتی به قانونگذاران گفت که شرکت او “با اکثریت قریب به اتفاق لایحه 1596 سنا موافق است.” با این حال، همچنین در مورد پیامدهای امنیتی اجازه استفاده از قطعات غیرمجاز، مانند حسگرهای بیومتریک، برای جایگزینی نگران است.

صرفنظر از این، ممنوعیت جفت شدن قطعات در حال حاضر طبق قانون اورگان یک قانون است، همراه با در دسترس قرار دادن قطعات سازگار از طریق شرکت یا ارائه دهندگان خدمات مجاز با قیمت های مطلوب و بدون هیچ گونه شرایط “مهم” در اختیار دارندگان دستگاه. همچنین شرکت ها موظفند اسناد مربوط به نحوه تعمیر دستگاه های خود و همچنین هرگونه ابزار ویژه مورد نیاز برای تعمیر آنها را در اختیار تعمیرگاه ها قرار دهند. این قوانین برای همه تلفن‌هایی که پس از ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ فروخته می‌شوند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی که پس از ۱ ژوئیه ۲۰۱۵ فروخته می‌شوند اعمال خواهد شد.

منبع