صفحه کلید بازی کوچک G Pro X 60 لاجیتک رقبای بزرگی دارد

صفحه کلید بازی کوچک G Pro X 60 لاجیتک رقبای بزرگی دارد

لاجیتک از G Pro X 60، جدیدترین کیبورد مکانیکی گیمینگ خود رونمایی کرد. مشابه G Pro X TKL سازنده لوازم جانبی در سال گذشته، این یک مدل بی سیم است که در درجه اول گیمرهای رقابت پذیر را هدف قرار داده است. برخلاف آن دستگاه، طرح‌بندی 60 درصدی کوچک‌تری دارد، به این معنی که فاقد ردیف عملکرد اختصاصی، صفحه اعداد، کلیدهای جهت‌نما و خوشه ناوبری است اما فضای بسیار کمتری را روی میز اشغال می‌کند. این می تواند برای بازی ها مفید باشد زیرا فضای بیشتری برای تکان دادن ماوس به اطراف و در عین حال حفظ رایج ترین کلیدهای اکشن باقی می گذارد. طبیعتاً قابل حمل تر هم هست.

G Pro X 60 امروز با قیمت 179 دلار در ایالات متحده یا 229 یورو در اروپا پیش خرید می شود. این در سه رنگ (سیاه، سفید یا صورتی) با نسخه خطی یا لمسی سوئیچ های اپتیکال GX لاجیتک موجود است. این شرکت می‌گوید که در «اواخر آوریل» در خرده‌فروشان بزرگ در دسترس خواهد بود.

من چند روز قبل از اعلام امروز صفحه کلید را در دست داشتم و بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتم، اگرچه برایم سخت است که آن را یک ارزش عالی بدانم.

بیایید با خوب شروع کنیم: این چیز خوش ساخت است. صفحه رویی آلومینیومی آن توسط یک قاب پلاستیکی احاطه شده است، اما همه آن احساس محکمی می کند، بدون هیچ گونه خمشی یا لرزشی زمانی که فشار می دهید. کلاهک‌های دوبل شات PBT آن به‌طور دلپذیری شفاف هستند و باید از براقیتی که با پلاستیک ارزان‌تر ABS در طول زمان ایجاد می‌شود، جلوگیری کند. افسانه‌های روی کلاهک‌ها به‌خوبی چاپ شده و شفاف هستند، بنابراین هر افکت نور پس‌زمینه RGB که تنظیم می‌کنید به‌خوبی از بین می‌رود. همه کلیدها به راحتی زاویه دارند و مجموعه ای از پایه های بازشو در پشت وجود دارد.

زنی با ژاکت خاکستری با دست چپش کیبورد گیمینگ لاجیتک G Pro X 60 سفید رنگ را به سمت دوربین گرفته است.زنی با ژاکت خاکستری با دست چپش کیبورد گیمینگ لاجیتک G Pro X 60 سفید رنگ را به سمت دوربین گرفته است.

لاجیتک

من دیوانه غلتک ولوم نصب شده کناری نیستم – وقتی صفحه کلید خود را با یک دکمه چرخشی کامل برکت دهید، تسلیم شدن آن سخت است – اما دسترسی به آن با صدای کوچک شما آسان است، بنابراین می توانید بدون نیاز به تنظیم صدا برای بلند کردن انگشتان دیگر خود در گرمای یک بازی. همچنین یک سوئیچ اختصاصی برای فعال کردن “حالت بازی” لاجیتک وجود دارد که کلیدهایی را که ممکن است تصادفاً به آنها برخورد کنید غیرفعال می کند. اینها به طور پیش‌فرض شامل کلیدهای Windows و Fn می‌شوند، اما می‌توانید از طریق نرم‌افزار G Hub لاجیتک سایر موارد را اضافه کنید.

این صفحه کلید می تواند از طریق کابل USB-C جداشدنی، بلوتوث یا دانگل بی سیم 2.4 گیگاهرتز متصل شود. طبق معمول با چرخ دنده لاجیتک، اتصال دومی محکم است. هیچ‌یک از سکسکه یا لکنت‌هایی که با برخی از صفحه‌کلیدهای بی‌سیم از برندهای کمتر شناخته شده دیده‌ام، به‌ویژه هنگام بیدار کردن دستگاه از حالت خواب، نداشته‌ام. دکمه‌هایی برای جابه‌جایی بین بلوتوث یا اتصال 2.4 گیگاهرتز تعبیه شده در برد و همچنین یک محفظه مناسب برای قرار دادن خود آداپتور وجود دارد. همچنین می‌توانید G Pro X 60 و برخی موش‌های لاجیتک را با استفاده از یک دانگل به‌طور همزمان متصل کنید. لاجیتک عمر باتری را تا 65 ساعت ارزیابی می کند. با توجه به آزمایش‌های من تا به حال، این به نظر درست می‌رسد، اما مقدار دقیق آن بر اساس میزان روشنایی که نور پس‌زمینه RGB را تنظیم می‌کنید، نوسان خواهد داشت.

بهترین چیز در مورد G Pro X 60 ممکن است اصلا ربطی به صفحه کلید نداشته باشد – این واقعیت است که لاجیتک یک کیف حمل سخت در جعبه دارد. شرکت های بیشتری باید این کار را انجام دهند! حمل و نقل دستگاه را بسیار آسان می کند.

افسوس، احتمالاً این صفحه کلیدی نیست که بخواهید آن را به دفتر ببرید. سوئیچ خطی GX Optical در واحد آزمایش من احساس کنید کاملاً دلپذیر: آنها برای بازی به اندازه کافی سریع هستند و از قبل روغن کاری شده هستند، بنابراین هر فشاری به آرامی پایین می رود. از آنجایی که آنها نوری هستند، و بنابراین به هیچ نقطه تماس فیزیکی وابسته نیستند، باید در طول زمان نیز دوام داشته باشند.

نمای جانبی صفحه‌کلید گیمینگ Logitech G Pro X 60 سفید، با سوئیچ اختصاصی حالت بازی آن در نمایان است.نمایه کناری صفحه‌کلید گیمینگ Logitech G Pro X 60 سفید رنگ، با سوئیچ اختصاصی حالت بازی آن.

لاجیتک

اما آنها دقیقاً ساکت نیستند. لاجیتک چند لایه لاستیک سیلیکونی را در داخل برد جای داده است، اما فوم میرایی صدا را که در برخی از گزینه های دیگر در این محدوده قیمت می توانید پیدا کنید، وجود ندارد. برای باز کردن کمی پرده: من G Pro X 60 را درست پس از آزمایش دسته ای از صفحه کلیدهای مکانیکی برای راهنمای خرید آینده دریافت کردم، بنابراین در این مورد کمی ناامید هستم. ممکن است برخی از افراد بدیهی را دوست داشته باشند کلاک از هر مطبوعات در اینجا نیز. من نمی توانم تصور کنم که همکاران یا هم اتاقی های آنها تا این حد هیجان زده باشند، و برخی از کلیدهای اصلاح کننده و ناوبری مانند Alt، Ctrl و Tab از دیگران توخالی تر به نظر می رسند.

علاوه بر این، مشکلات من با G Pro X 60 بیشتر از آنچه که کیبورد اشتباه انجام می دهد، مربوط به کمبود آن است. برای مثال، سوئیچ های آن قابل تعویض نیستند، بنابراین نمی توانید به راحتی آنها را بدون لحیم کاری جدا کرده و جایگزین کنید. بله، این یک چیز جالب است، اما کیبوردهای بازی 180 دلاری نیز به طور کلی. امکان استفاده از سوئیچ های جدید تنها یک امتیاز مثبت برای تعمیر پذیری طولانی مدت نیست. این برای برخی از علاقه مندان به صفحه کلید در وهله اول نیمی از سرگرمی است. با این حال، تعویض کلیدهای کلیدی ساده است.

با یک قدم به عقب، تعداد فزاینده ای از همتایان G Pro X 60 دارای نوعی عملکرد آنالوگ هستند، به این معنی که می توانند به سطوح مختلف فشار پاسخ دهند. انتخاب برتر در راهنمای خرید صفحه کلید بازی ما، Wooting 60HE+، یک مثال خوب است: حسگرهای اثر هال مغناطیسی آن به شما امکان می دهد نقاط تحریک سفارشی را تنظیم کنید، بنابراین می توانید هنگام پخش FPS سریع، هر کلید را حساس تر کنید، سپس آنها را سنگین تر کنید. و در هنگام تایپ دقیق تر. آن‌ها همچنین یک ویژگی «محرک سریع» را فعال می‌کنند که به شما امکان می‌دهد ورودی‌ها را سریع‌تر تکرار کنید، که می‌تواند برای مثال، در هنگام تیراندازی درون بازی به جلو و عقب کمک کند. مدل‌های دیگر Razer و SteelSeries عملکرد مشابهی دارند. اما G Pro X 60 فاقد هر نوع فعال سازی قابل تنظیم یا حالت ماشه سریع است. این احتمالاً برای اکثر مردم یک معامله شکن نیست، بلکه برای افرادی که هستند خواهد شد استفاده از این ویژگی‌ها، همان گیمرهای هاردکور است که لاجیتک با این دستگاه هدف قرار می‌دهد.

سه صفحه کلید Logitech G Pro X 60 -- یکی سفید، یکی صورتی و دیگری مشکی -- روی هم در پس زمینه سفید قرار گرفته اند.سه صفحه کلید Logitech G Pro X 60 -- یکی سفید، یکی صورتی و دیگری مشکی -- روی هم در پس زمینه سفید قرار گرفته اند.

لاجیتک

آنچه در اینجا وجود دارد یک سیستم نقشه برداری مجدد به نام “Keycontrol” است. از طریق G Hub، این به شما امکان می دهد چندین دستور یا ماکرو مختلف را با سه لایه کنترل جداگانه به هر کلید اختصاص دهید. این یک راه راحت برای دور زدن برخی از کلیدهای از دست رفته طراحی است: من آن را طوری ساختم که نگه داشتن Alt به طور موقت به عنوان مثال WASD را به کلیدهای جهت دار تبدیل می کند. اما همچنین به شما این امکان را می‌دهد که اعمال مختلف را بر اساس فشار دادن، نگه داشتن یا رها کردن یک کلید انجام دهید، بنابراین می‌توانید اقدامات تکمیلی را در یک بازی – شاید چند نفر از علاقه‌مندان در یک RPG – را با یک فشار مرتبط کنید. برخی از صفحه‌کلیدهای آنالوگ ذکر شده در بالا نیز می‌توانند به این شکل کار کنند، و برای فعال ماندن، باید G Hub را باز داشته باشید تا برخی از اتصالات فعال بمانند. با این حال، داشتن این نوع انعطاف پذیری بهتر از نداشتن آن است. لاجیتک می‌گوید تعداد بیشتری از صفحه‌کلیدهای آن در آینده پشتیبانی از Keycontrol را دریافت خواهند کرد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

همه اینها صفحه کلیدی را ایجاد می کند که در خلاء محکم است اما با رقابت سختی روبرو است. صفحه‌کلیدهای بازی رقیب مانند Wooting 60HE+ و SteelSeries Apex Pro Mini Wireless با ویژگی‌های متمرکز بر عملکرد کمی غنی‌تر هستند، در حالی که گزینه کمی بزرگ‌تر مانند ASUS ROG Azoth صدای بهتری دارد و سخت‌افزار قابل تنظیم‌تری را برای علاقه‌مندان به کیبورد ارائه می‌دهد. تعداد زیادی صفحه کلید عالی غیر بازی وجود دارد که قیمت بسیار کمتری نیز دارند. اما اگر چیزی جمع و جور و بی سیم می خواهید، G Pro X 60 انتخاب بدی نیست، بنابراین ممکن است در حین فروش ارزشمند باشد.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع