خرید پردازنده قیمت انواع CPU مخصوص کامپیوتر بروزکالا

این کار منجر به افزایش عملکرد و کاهش زمان برای پردازش های پیچیده تا ساده شد. در آخرین مرحله، دستوراتی رمزگشایی شده اند برای تکمیل و تحلیل به بخش مربوط در سی‌پی‌یو ارسال می‌شوند. نتایج اغلب در بخشی از سی‌پی‌یو ثبت می‌شود تا در دستورالعمل‌های بعدی به آن‌ها مراجعه شود
 اگر شما به فکر خرید یک لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری هستید باید به نکاتی برای خرید توجه داشته باشید. قیمت بالای این پردازنده سبب شده است که گیمرها و طراحان حرفه ای سراغ آن را بگیرند، اما اگر شما نیز با قابلیت های این سی پی یو آشنا شوید قطعا ترجیح می دهید یکی از این مدل ها را برای خود تهیه نمایید. این پردازنده یک محصول بی نظیر از کمپانی اینتل است که از سری پردازنده Coffee Lake بهره می برد. سی پی یو core i9 با قدرت پردازش بالای اطلاعات، یک محصول فوق العاده محسوب می شود که قیمت آن در حال حاضر از حدود 10 میلیون تومان شروع می گردد.

  • شاید تا به حال اسم سی پی یو (CPU) را شنیده باشید اما ندانید این قطعه چه وظیفه ای را در سیستم های شما دارد.
  • CPU تاثیر بسیار کم‌تری نسبت به کارت گرافیک دارد، چون بیشتر بازی‌ها فشار زیادی به پردازنده نمی‌آورند، اما کارت گرافیک مناسب بسیار کارآمد است.
  • لازم به ذکر است که برای بهبود انتقال گرما بین پردازنده و صفحه فلزی ماژول خنک‌کننده، از خمیر حرارتی یا خمیر سی پی یو استفاده می‌شود.
  • هرکدام از این ویژگی ها در قسمتی از قدرت پردازشی یا توان پردازنده تاثیر گذار هستند و عدم توجه به آن ها می تواند موجب یک انتخاب ناکارآمد برای تان شود.

بسته به اینکه شما از کاربران لپ تاپ هستید یا کامپیوتر رومیزی جواب این سوال متفاوت است. در صورتیکه از کامپیوتر‌های رومیزی استفاده می‌کنید می‌توانید از بابت تعویض سی پی یو دستگاه خیالتان راحت باشد. ولی در صورتی‌که از لپ تاپ استفاده می‌کنید بسته به اینکه سی پی یو نصب شده روی لپ تاپ از نوع جدا شدنی باشد یا لحیم شده، ممکن است جواب این سوال متفاوت باشد. هیچ قاعده کلی برای انتخاب پردازنده در بین محصولات این 2 کمپانی وجود ندارد و هر 2 برند پا به پای هم و با به کار بردن فناوری های روز سعی می کنند گزینه های بهتری به بازار ارائه کنند. حافظه کش وظیفه حفظ داده را دارد و به دلیل اینکه سرعت آن بسیار بیشتر از حافظه اصلی یا RAM است، بنابراین زمان تاخیر در اجرای دستورات را بسیار کم میکند.

Core i3-10100 3.6GHz LGA 1200 Comet Lake BOX CPU

پردازنده‌های اینتل و AMD می‌توانند دارای پسوندهای معینی باشند که هر یک از آنها بیانگر ویژگی خاصی است و باید آنها را بشناسید. با وجود اینکه پردازنده‌های Tray معایب خود را دارند، اما روی هم رفته مقرون به صرفه‌تر هستند. البته پردازنده‌ها در شرایط استاندارد به ندرت به گارانتی نیاز پیدا می‌کنند. CPU مخفف Central Processing Unit به معنی واحد پردازنده مرکزی است؛ که در واقع مغز کامپیوتر است و صدور کلیه دستورات و انجام پردازش های لازم را به عهده دارد. برخی از این لایه ها دستگاه های فیزیکی هستند، مانند تراشه و ترانزیستورها، و برخی از آن لایه ها انتزاعی هستند، مانند مدارهای منطقی و گیت‌ها.

برخلاف تصوری که Core I7 وجود دارد  ۷هسته ای و Corei3 را ۳ هسته ای می دانند؛اما اعداد کنار نام  پردازنده ها تنها توان های نسبی آنها برای پردازش اطلاعات نشان می دهد. Ryzen X می‌تواند برای افرادی که به پردازندۀ شش هسته‌ای نیاز ندارند و می‌خواهند در هزینۀ خود صرفه‌جویی کنند، مناسب باشد. برای مشاهده عملکرد و سطح درگیری CPU، باید «Task Manager» را در سیستم عامل ویندوز باز کنید. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. در این دوره، روشی برای تولید تعداد زیادی ترانزیستور بهم متصل در یک فضای فشرده ابداع شد.

Intel Core i5-4670 3.4GHz LGA 1150 Haswell CPU STOCK

تراشه‌های جدید اینتل دستاوردهای عملکرد تک هسته‌ای خود را که همیشه در آن ها بهتر بوده نوید می‌دهند به علاوه طراحی هیبریدی که به اجرای برنامه های چند رشته ای یا مولتی تسکی کمک شایانی می کند. شاید تا به حال اسم سی پی یو (CPU) را شنیده باشید اما ندانید این قطعه چه وظیفه ای را در سیستم های شما دارد. واحد پردازش مرکزی یا به اختصار سی‌پی‌یو (CPU) غالباً به نام مغز رایانه نامیده می‌شود. سی‌پی‌یو در انواع و اقسام دستگاه‌ها از رایانه‌ و لپ‌ تاپ‌ گرفته تا موبایل هوشمند، تبلت‌ و تلویزیون‌ هوشمند وجود دارد.