تعمیرگاه GPU آسیب پد GeForce RTX 4090 را به دلیل حمل و نقل ضعیف نشان می دهد

تعمیرگاه GPU آسیب پد GeForce RTX 4090 را به دلیل حمل و نقل ضعیف نشان می دهد

اگر کارت‌ها برای حمل و نقل به‌درستی بسته‌بندی نشده باشند، پدهای GeForce RTX 4090 ممکن است پاره شوند.

North West Repair درباره موضوع جدیدی بحث می‌کند که مشاهده شده است، که احتمالاً ناشی از شرایط بد حمل و نقل است.

اگر مجبور شدید کارت گرافیکی به ارزش 2000 دلار بفرستید، مطمئن شوید که آن را به درستی بسته بندی کنید. متخصصان تعمیر GPU از Northwest Repair مشکلی که با کارت‌های RTX 4090 با آن مواجه هستند را نشان داده‌اند و این مشکل اتصال برق ذوب نیست.

به ویژه RTX 4090 می تواند یک پردازنده گرافیکی بسیار سنگین و بزرگ باشد. مهم است که اطمینان حاصل شود که GPU به دلیل وزن آن آویزان نیست. به هر حال، اکثر کارت‌های رده بالای RTX 4090 در حال حاضر با نوعی پشتیبانی برای بار 2-3 کیلوگرمی عرضه می‌شوند. اگر کارت شما یکی از کارت های سنگین تر است، مطمئن شوید که به درستی از آن پشتیبانی کنید. اگر نیاز دارید آن را به جایی ارسال کنید، فقط در نظر بگیرید که اگر فوم کافی قرار ندهید چه اتفاقی می افتد.

طبق گفته Northwest Repair، برخی از کارت‌ها ممکن است با پاره شدن پدهای GPU مواجه شوند که عمدتاً ناشی از روش‌های حمل و نقل نامناسب و کمبود فوم کافی است که می‌تواند به طور بالقوه از GPU در هنگام پرتاب شدن در حین حمل و نقل محافظت کند. حداقل چهار نمونه از این پردازنده‌های گرافیکی نشان داده شده است که همگی مشکلات مشابهی در مورد پاره شدن لحیم کاری پردازنده گرافیکی داشتند.

RTX 4090 با پدهای گرافیکی آسیب دیده، منبع: Northwest Repair

همانطور که اشاره شد، چنین تعمیراتی از نظر فنی امکان پذیر است، اما به زمان و منابع زیادی نیاز دارد و هنوز تضمینی برای سالم بودن کارت نیست. بنابراین، چنین کارت‌هایی غیرقابل تعمیر در نظر گرفته می‌شوند و تنها راه برای رساندن آن‌ها به وضعیت کارکرد، استفاده از کارت‌های اهداکننده با PCB در حال کار است.

تعمیرگاه این ویدیو را به دلیل کارت دیگری که به تازگی برای تعمیر به آنها ارسال شده بود ساخته است و حتی قبل از برداشتن کولر مشخص بود که کارت از همین مشکل رنج می برد که بعداً در هنگام تعمیر تأیید شد. این کارت در نهایت ثابت شد، اما فقط به این دلیل که از PCB اهداکننده استفاده شده بود.

منبع از طریق Tom's Hardware:

(تعمیر شمال غربی) 😳😳 به همین دلیل است که بسیاری از 4090 ها قابل تعمیر نیستند 😭😭 (19,253 بازدید)



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر