برخی از کابل های برق 6+2 پین ممکن است به طور کامل در کارت مرجع Radeon RX 7600 قرار نگیرند


مشکل AMD Radeon RX 7600 با برخی از کابل های برق

بررسی‌کنندگان گزارش می‌دهند که برخی از کابل‌ها ممکن است با کارت مرجع AMD مناسب نباشند.

مشکل کابل برق 6+2 پین Radeon RX 7600، منبع: TechPowerUP

این مشکل فقط روی برخی از کابل‌های برق تأثیر می‌گذارد و تشخیص آن سخت نیست. همانطور که گزارش شده است، برخی از کابل های برق ممکن است به دلیل طراحی مدل مرجع، در اتصال به شیار اتصال دچار مشکل شوند. این به دلیل امتداد بیش از حد پوشش صفحه پشتی است که ممکن است یک ضربه کوچک را روی برخی از این کابل‌های برق مسدود کند.

نکته مهم این است که این مشکل فقط کابل های برق 6+2 پین را که معمولاً با منبع تغذیه ارائه می شوند، تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل نباید کابل های برق 8 پین بومی را تحت تاثیر قرار دهد زیرا این کابل ها هیچ گونه برآمدگی ندارند، جایی که 2 پین وصل شده اند.

TechPowerUP گزارش می دهد که این مشکل تنها 20 درصد از کابل های آنها در آزمایشگاه آزمایش را تحت تأثیر قرار می دهد. Igor’sLAB ادعا می کند که برخی از کابل های مود شده آستین دار یا آنهایی که با NVIDIA PCAT (ابزاری که برای اندازه گیری قدرت استفاده می شود) ممکن است مناسب نباشند. کابل های بومی منبع تغذیه Seasonic نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

مشکل کابل برق 6+2 پین Radeon RX 7600، منبع: Igor’sLAB

نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که اطمینان حاصل کنید که کابل های برق به درستی و به طور کامل وارد شده اند و اگر همچنان مشکلی در کابل ها وجود دارد، از کابل جایگزین، اکستندر کابل استفاده کنید یا صفحه پشتی را به طور کامل بردارید (اگرچه این باید بر گارانتی تأثیر بگذارد).

این ممکن است مانند یک مشکل کوچک به نظر برسد که به نظر می رسد فقط بر برخی کابل ها تأثیر می گذارد، شکی نیست که این یک نظارت آشکار توسط AMD است، که باید بهتر بداند که انواع مختلفی از کابل ها وجود دارد. حداقل کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که یک توسعه دهنده کابل برق برای این کارت مرجع 115 وات TBP اضافه کنند. نکته مهم این است که این مشکل در هیچ مدل سفارشی گزارش نشده است، صرفاً به دلیل طراحی صفحه پشتی کارت مرجع است.

شایان ذکر است که AMD قصد دارد کارت مرجع MBA (ساخته شده توسط AMD) خود را بعداً بفروشد. این برخلاف آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود است. کارت هنوز برای فروش در دسترس نیست، اما فروشگاه رسمی است آن را فهرست می کند.

منبع: TechPowerUP، آزمایشگاه ایگور





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر