اینتل سری Data Center GPU Flex را معرفی می کند که قبلا با نام Arctic Sound-M شناخته می شد



معرفی Intel Data Center GPU Flex Series برای Intelligent Visual Cloud

GPU سری Flex با ارائه 5 برابر عملکرد انتقال کد رسانه ای و حداکثر 68 جریان همزمان بازی ابری، برای برآورده کردن الزامات برای بارهای کاری ابری هوشمند بصری طراحی شده است.

تازه ها: Intel® Data Center GPU Flex Series (که قبلاً با نام رمز Arctic Sound-M شناخته می شد) به مشتریان کمک می کند تا از محدودیت های محیط های انحصاری و اختصاصی رها شوند و نیاز مراکز داده به استفاده از راه حل های مجزا و مجزا را کاهش دهند. اینتل یک راه حل واحد پردازش گرافیکی (GPU) را به مشتریان ارائه می دهد که برای رسیدگی انعطاف پذیر طیف وسیعی از بارهای کاری بدون به خطر انداختن عملکرد یا کیفیت ساخته شده است. همچنین به کاهش و بهینه سازی هزینه کل مالکیت برای بارهای کاری ابری متنوع مانند تحویل رسانه، بازی ابری، هوش مصنوعی، متاورس و دیگر موارد استفاده از ابر بصری در حال ظهور کمک می کند.

ما در میانه یک انفجار پیکسل هستیم که توسط مصرف کنندگان بیشتر، برنامه های کاربردی بیشتر و وضوح بالاتر هدایت می شود. زیرساخت مرکز داده امروزی تحت فشار شدیدی برای محاسبه، رمزگذاری، رمزگشایی، جابجایی، ذخیره و نمایش اطلاعات بصری است. پردازنده‌های گرافیکی سری Flex اینتل یک طراحی پیشرفت‌کننده است که به‌طور منحصربه‌فرد تقاضای محاسباتی امروزی را حل می‌کند و در عین حال انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را برای تجربیات فراگیر فردا فراهم می‌کند.

– جف مک وی، معاون اینتل و مدیر کل Super Compute Group

آنچه آنها ارائه می دهند: پردازنده‌های گرافیکی سری Flex نیازمندی‌های کیفیت، چگالی و تأخیر هستند. با اولین رمزگذار AV1 مبتنی بر سخت افزار در صنعت در یک GPU مرکز داده، GPU سری Flex پنج بار ارائه می دهد.1 عملکرد انتقال کد رسانه ای و دو برابر2 رمزگشایی عملکرد توان عملیاتی با نصف قدرت راه حل های رقابتی. بیش از 30 درصد بهبود پهنای باند را ارائه می دهد3 برای صرفه جویی قابل توجه در هزینه کل مالکیت (TCO)، علاوه بر پشتیبانی گسترده از ابزارهای رسانه ای محبوب، API ها، چارچوب ها و آخرین کدک ها.

مجهز به Intel’s Xه-معماری HPG و با پشتیبانی اکوسیستم گسترده ای از فروشندگان سخت افزار و توسعه دهندگان نرم افزار، این GPU ها مقیاس انعطاف پذیری از بارهای کاری استنتاج هوش مصنوعی از تجزیه و تحلیل رسانه تا شهرهای هوشمند تا تصویربرداری پزشکی بین CPU و GPU را بدون قفل کردن توسعه دهندگان در نرم افزار اختصاصی ارائه می دهند.

چرا مهم است: پردازش رسانه، تحویل رسانه، استنتاج بصری هوش مصنوعی، بازی ابری و مجازی سازی دسکتاپ در مراکز داده در حال گسترش هستند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود بخش بازار سیلیکون GPU مرکز داده برای فضای ابری بصری تا سال 2026 به 15 میلیارد دلار برسد.4. این افزایش سریع به صنعتی می‌رسد که عمدتاً به دلیل وابستگی به مدل‌های کدگذاری اختصاصی و دارای مجوز، مانند CUDA برای برنامه‌نویسی GPU است.

پشته راه حل های GPU سری Flex بر این محدودیت ها غلبه می کند و در عین حال مزایای قابل توجهی را نسبت به راه حل های جایگزین ارائه می دهد، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و مصرف انرژی را بهبود می بخشد. با پشتیبانی از مشترکین بیشتر با سرورهای کمتر، به ارائه TCO کمتر برای ارائه دهندگان راه حل کمک می کند.

پشته نرم افزار توسط oneAPI فعال می شود – مسیر تولیدی برای محاسبات سریع – توسعه دهندگان را از بار اقتصادی و فنی مدل های برنامه نویسی اختصاصی رها می کند. این یک جایگزین باز برای قفل زبان اختصاصی است که عملکرد کامل سخت افزار را با مجموعه کامل و اثبات شده ابزارهایی که زبان های موجود و مدل های موازی را تکمیل می کنند، امکان پذیر می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا کد باز و قابل حملی را توسعه دهند که حداکثر استفاده را از ترکیب های مختلف در بین CPU و GPUهای اینتل خواهد برد.

درباره عملکرد: از ابتدا، Intel Data Center GPU Flex Series قابلیت‌هایی برای پردازش و تحویل رسانه و بازی‌های ابری اندروید ارائه می‌دهد.

پردازش و تحویل رسانه: نیازهای پردازش ویدئویی کنفرانس ویدئویی، پخش جریانی و رسانه های اجتماعی نیازهای منابع محاسباتی مرکز داده را تغییر داده است.

  • معماری رسانه GPU سری Flex، با حداکثر چهار Xه Media Engines، بر بالاترین تراکم جریان برای مرکز داده مدرن بدون به خطر انداختن کیفیت تمرکز دارد:
    • پنج بار تحویل می دهد1 انتقال کد رسانه ای، دو بار2 توان رمزگشایی با نصف توان (GPU Intel Flex Series 140 در مقایسه با Nvidia A10).
    • حداکثر 36 جریان خروجی کد 1080p60 در هر کارت را ارائه می دهد5.
    • به ازای هر کارت، هشت جریان خروجی کد 4K60 را ارائه می دهد6.
    • هنگامی که در پیکربندی سرور 4U به 10 کارت کوچک شود، می تواند تا 360 جریان انتقال کد HEVC-HEVC 1080p60 را پشتیبانی کند.4.
  • رمزگذار AV1 مبتنی بر سخت افزار و منبع باز GPU سری Flex بیش از 30 درصد در پهنای باند صرفه جویی می کند.6. موتور رسانه ای پردازنده گرافیکی سری Flex همچنین عملکرد طیف گسترده ای از کدک های صنعتی از جمله HEVC، AVC و VP9 را پشتیبانی می کند و آن را بهبود می بخشد.
  • با بهره‌گیری از ویژگی Intel® Deep Link Hyper Encode، Intel® Data Center GPU Flex Series 140 با دو دستگاه روی یک کارت واحد می‌تواند نیاز صنعت را با تأخیر یک ثانیه برآورده کند و در عین حال رمزگذاری بیدرنگ 8K60 را ارائه کند.7. این قابلیت برای فرمت های AV1 و HEVC HDR موجود است.

بازی ابری اندروید: رشد انفجاری بازی‌های ابری نیاز به راه‌حل‌های انعطاف‌پذیرتر را ایجاد کرده است که جریان بازی‌های همزمان را برای کاربران به حداکثر می‌رساند. پردازنده گرافیکی سری Flex برای کیفیت گیم پلی بالا ساخته شده است و تجربه بازی بی نظیری را در دستگاه های مختلف ارائه می دهد. این بازی روی تقریبا 90 عنوان از محبوب ترین بازی های اندرویدی گوگل پلی تایید شده است8.

  • یک واحد پردازشگر گرافیکی Flex Series 170 می‌تواند تا 68 استریم با کیفیت 720p30 داشته باشد در حالی که یک واحد پردازشگر گرافیکی Flex Series 140 می‌تواند تا 46 استریم با کیفیت 720p30 (اندازه‌گیری شده در عناوین منتخب بازی) ایجاد کند.9.
  • هنگامی که با شش کارت گرافیک سری Flex 140 مقیاس بندی شود، می تواند تا 216 جریان با کیفیت 720p30 را به دست آورد.

درباره پشته نرم افزار باز: توسعه‌دهندگان می‌توانند به یک پشته نرم‌افزاری جامع دسترسی داشته باشند که اجزا و ابزارهای منبع باز را ترکیب می‌کند تا به طور موثر قابلیت‌های GPU سری Flex را برای بارهای کاری ابری تصویری از جمله پشتیبانی از oneAPI و OpenVINO™ درک کنند. ابزارهای oneAPI اینتل به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه ها و سرویس های سریعی را ارائه دهند، از جمله کتابخانه پردازش ویدیوی Intel® OneAPI (oneVPL)، Intel® VTune™ Profiler و موارد دیگر.

درباره در دسترس بودن: سیستم‌های دارای پردازنده‌های گرافیکی سری Flex از ارائه‌دهندگان جهانی از جمله Dell Technologies، HPE، H3C، Inspur، Lenovo و Supermicro در دسترس خواهند بود. راه‌حل‌های GPU سری Flex در ماه‌های آینده افزایش خواهند یافت، که از تحویل رسانه و حجم کاری بازی‌های ابری اندروید شروع می‌شود. به دنبال این موارد، بازی‌های ابری ویندوز، AI و VDI حجم کاری خواهند داشت10.




«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر