ایالات متحده برای صادرات پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA A100/H100 به چین و روسیه مجوز لازم را اعمال می‌کند، درآمد 400 میلیون دلاری در خطر است.

SEC خاطرنشان می کند که این تصمیم ممکن است بر توسعه معماری NVIDIA Hopper تأثیر بگذارد زیرا این نیاز جدید همچنین NVIDIA را ملزم می کند تا «عملیات خاصی» را به خارج از چین منتقل کند.

علاوه بر این، شرکت در حال تعامل با مشتریان در چین است و به دنبال این است که خریدهای برنامه ریزی شده یا آتی آنها از محصولات مرکز داده شرکت را با محصولاتی که مشمول الزامات مجوز جدید نیستند، برآورده کند. تا جایی که مشتری به محصولاتی نیاز دارد که تحت شرایط مجوز جدید قرار دارند، شرکت ممکن است به دنبال مجوز برای مشتری باشد اما هیچ اطمینانی ندارد که USG هرگونه معافیت یا مجوزی را برای هر مشتری اعطا خواهد کرد، یا اینکه USG در مورد آنها عمل خواهد کرد. به موقع

چشم انداز شرکت برای سه ماهه سوم مالی ارائه شده در 24 آگوست 2022 شامل تقریباً 400 میلیون دلار فروش بالقوه به چین بود که ممکن است مشمول مجوز جدید باشد اگر مشتریان مایل به خرید محصولات جایگزین شرکت نباشند یا اگر ایالات متحده آمریکا نخواست. مجوزها را به موقع اعطا می کند یا مجوزها را به مشتریان مهم رد می کند.

دولت ایالات متحده معتقد است که چنین مجوزی برای محدود کردن خطر استفاده از چنین محصولاتی توسط هر دو کشور برای استفاده نظامی لازم است. البته لازم به ذکر است که NVIDIA در حال حاضر محصولاتی را به مشتریان در روسیه نمی فروشد.

در 26 آگوست 2022، دولت ایالات متحده یا USG به شرکت NVIDIA یا شرکت اطلاع داد که USG یک الزام مجوز جدید را اعمال کرده است که فوراً برای هرگونه صادرات آینده این شرکت به چین (از جمله هنگ کنگ) و روسیه اعمال می شود. مدارهای مجتمع A100 و H100 آینده. DGX یا هر سیستم دیگری که مدارهای مجتمع A100 یا H100 و A100X را در خود جای داده است نیز تحت شرایط مجوز جدید قرار دارند. الزامات مجوز همچنین شامل هر مدار مجتمع آینده NVIDIA است که هم عملکرد اوج و هم عملکرد ورودی/خروجی تراشه به تراشه برابر یا بیشتر از آستانه‌هایی که تقریباً معادل A100 هستند، و همچنین هر سیستمی که شامل آن مدارها باشد را شامل می‌شود. برای صادرات فناوری برای پشتیبانی یا توسعه محصولات تحت پوشش، مجوز لازم است. USG اشاره کرد که الزامات مجوز جدید خطر استفاده یا منحرف شدن محصولات تحت پوشش را در یک “استفاده نهایی نظامی” یا “کاربر نهایی نظامی” در چین و روسیه برطرف می کند. این شرکت محصولاتی را به مشتریان در روسیه نمی فروشد.

الزام مجوز جدید ممکن است بر توانایی شرکت برای تکمیل توسعه H100 به موقع یا پشتیبانی از مشتریان فعلی A100 تأثیر بگذارد و ممکن است شرکت را ملزم به انتقال برخی عملیات به خارج از چین کند. این شرکت با USG درگیر است و به دنبال معافیت برای توسعه داخلی و فعالیت های پشتیبانی شرکت است.

NVIDIA ملزم به دریافت مجوز برای صادرات هر پردازنده گرافیکی A100 یا سیستم هایی مانند DGX/HGX بر اساس جدیدترین معماری های شرکت است. الزامی که به تازگی تحمیل شده است همچنین برای پردازنده های گرافیکی H100 (Hopper) آینده NVIDIA یا محصولاتی که عملکرد مشابهی دارند اعمال می شود.

NVIDIA ممکن است با محدودیت‌های صادراتی جدید، درآمد ۴۰۰ میلیون دلاری خود را از دست بدهد

موارد بیشتر برای دنبال کردن…https://t.co/0CWRP3TBZE

NVIDIA ممکن است با 400 میلیون دلار از دست دادن درآمد ناشی از فروش بالقوه پردازنده‌های گرافیکی A100/H100 در چین مواجه شود، اما تنها در صورتی که جایگزینی ارائه نشود یا SEC مجوز صادرات را به موقع صادر نکند.

منبع: SEC آمریکا







منبع

شکست (دوباره): ایالات متحده انویدیا را از صادرات تراشه های سرور A100 و H100 خود به چین و روسیه محدود می کند. این شرکت می‌گوید در صورتی که مشتریان جایگزین نخرند، تقریباً 400 میلیون دلار درآمد در خطر است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به NVIDIA اطلاع داده است که ممکن است جدیدترین GPUهای مرکز داده خود را بدون مجوز به روسیه و چین صادر نکند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر