ارتقا گرافیک کامپیوتر

یک دسکتاپ معمولی میتواند از 60 وات تا 600 وات مصرف کند ، اما مصرف واقعی برق عمدتا بر اساس پیکربندی سخت افزار و بار نرم افزار شما است. مثلا پخش تمام صفحه شما مستعد پیکسل شدن است و یا معمولاً از فریمها رد میشود و یک تجربه تصویری بدی را ارائه میدهد. برای ارتقای گرافیک کامپیوتر ابتدا باید کارت گرافیک فعلی را تست کرد که آیا به ارتقا نیاز دارد یا خیر. با این وجود به احتمال زیاد ، کارت جدید شما دارای یک سوکت برق شش پین یا هشت پین در لبه بالایی خود است. اگر این مشکل از بین رفت ، شما میدانید که این یک مشکل برای پهنای باند شبکه است ، نه کارت گرافیک شما. قبل از اینکه حتی ارتقای گرافیک کامپیوتر را تصور کنید ، اتصالات منبع تغذیه مورد نیاز را در کارت گرافیک جدید خود بررسی کنید. دوبار بررسی کنید که قفل اسلات کاملاً با اتصال PCB روی کارت درگیر شده است. همانطور که گفته شد ، نداشتن کابلهای مناسب کاملاً ایمن است که نشان میدهد منبع تغذیه شما وظیفه تغذیه کارت را نمی توند انجام دهد.

این سیستم سعی میکند با گرافیک جدید شما راه اندازی شود ، اما تاکنون هیچ درایوری نصب نشده است. همه چیز با یک سوال شروع میشود: آیا من به کارت گرافیک جدیدی نیاز دارم؟ اگر کارت جدید شما با دیسک درایور ارسال شده است و رایانه شما دارای یک درایو نوری است که میتواند آن را اداره کند ، اکنون نرم افزار درایور را از آن نصب کنید. کارت های کم پایان ممکن است هیچ اتصال دهنده ای نداشته باشند ، زیرا کارت میتواند برق مورد نیاز خود را از طریق شکاف PCI Express تأمین کند. تنها مشکلات واقعی ممکن است منبع تغذیه و کابل کشی باشد که در زیر توضیح خواهیم داد و تجهیزات واقعی کارت که میتوانید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید را شرح خواهیم داد. شما میتوانید مسیر آسان را طی کرده و از ابزارهای خودکار یابی ارائه شده توسط هر دو شرکت برای بارگیری سریع و بدون دردسر درایور مناسب استفاده کنید. سپس میتوانید دستورالعملهای حذف نصب را از وب سایت سازنده جستجو کنید. روند ارتقا گرافیک کامپیوترشما به این صورت است که تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که درایور کارت قدیمی خود را حذف کرده و کارت قدیمی خود را از برق جدا کنید (با فرض اینکه شما یک کارت را کاملاً نصب کرده اید) ، یک کارت جدید را به برق متصل کنید ، اتصالات برق را سیم کشی کنید ، درایور کارت را نصب کنید ، مانیتور خود را وصل کنید ، و از ارتقا گرافیک کامپیوتر خود لذت ببرید.

شکاف PCI Express مادربرد که کارت را در جای خود قرار داده است ، احتمالاً دارای یک مکانیزم قفل پلاستیکی در قسمت جلویی آن است (در مقابل از انتهای درگاههای مانیتور). از آنجا که اکثر بازیهای سه بعدی بسیار به کارت گرافیک وابسته هستند ، وضوح تصویری که میخواهید در آن بازی کنید و همچنین تنظیمات جزئیات گرافیکی (معمولاً در امتداد کم ، متوسط ، زیاد و شدید) ، قسمت مهمی از تجربه بازی است. پس از نصب و بالابردن کارت گرافیک کامپیوتر ، سیستم را راه اندازی مجدد کنید و بررسی کنید که میتوانید وضوح صفحه نمایش خود را به تنظیمات اصلی خود تغییر دهید و کارت ویدیوی جدید به درستی در مدیریت دستگاه شناسایی شده است. به عنوان مثال ، بازیهایی که اخیراً خواستار فریمهای فشرده با وضوح 4K هستند ، نیاز به مصرف انرژی بسیار بیشتری نسبت به رایانههای مورد استفاده در Microsoft Word دارند. فقط در صورتی که نمیدانید سیستم شما از کدام آداپتور گرافیکی استفاده میکند ، میتوانید آن را در مدیر دستگاه کنترل پنل جستجو کنید ، در بخش “Display adapters” ذکر شده است. مطمئناً روشن نمیشود ، اما هرگونه انرژی باقیمانده را در سیستم تخلیه میکند.

برای آزاد کردن کارت گرافیک ارتقا یافته از شکاف PCI Express ، باید قفل را به سمت پایین یا پهلو فشار دهید. برای این منظور ، به صفحه حذف مربوطه از AMD ، Intel یا Nvidia مراجعه کنید. با حذف درایور ، اکنون کامپیوتر را خاموش کنید. چرا باید ارتقا گرافیک کامپیوتر صورت بگیرد؟ اگر در حال حاضر کارت گرافیک گسسته ای نصب کرده اید ، آن را از طریق کارتهای نصب شده دیگر شناسایی کنید. یا دو نوع دیگر ، که میتواند از هر نوع باشد. همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، هر کابل برق لازم را به اتصالات برق بالای کارت جدید وصل کنید. اکنون کارها را سریعتر از هر زمان دیگری انجام خواهید داد. هرگونه اتصال برق از کارت موجود بین کارت و منبع تغذیه کامپیوتر را از مجله خبری videocardz برق جدا کنید. پس از ارتقای کارت گرافیک کامپیوتر کارت جدید خود را بگیرید و آن را محکم در جایگاه موجود در PCI Express قرار دهید. چگونه میتوان فهمید مشکل از کارت گرافیک است؟ کابل دیواری برق را از منبع تغذیه جدا کنید و سپس روشن کردن سیستم را انجام دهید. سپس با استفاده از پیچ گوشتی خود پیچ های محکم کارت را بر روی قاب کیس بردارید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر