اتحادیه اروپا از مدل کسب و کار “حریم خصوصی برای پول نقد” متا انتقاد می کند

اتحادیه اروپا از مدل کسب و کار "حریم خصوصی برای پول نقد" متا انتقاد می کند

اتحادیه اروپا فکر نمی کند که مجبور باشید بین دادن داده ها یا پول خود به متا و سایر بازیگران اصلی یکی را انتخاب کنید. در بیانیه ای، هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) اعلام کرد که "رضایت یا پرداخت" مدل ها اغلب این کار را نمی کنند "الزامات رضایت معتبر را رعایت کنید" زمانی که یک فرد باید بین ارائه داده های خود برای اهداف تبلیغاتی رفتاری یا پرداخت برای حفظ حریم خصوصی یکی را انتخاب کند.

EDPB استدلال می کند که تنها ارائه یک جایگزین پولی برای جمع آوری داده ها نباید پیش فرض برای پلتفرم های آنلاین بزرگ باشد. دستوری صادر نمی کند، اما تاکید می کند که این پلتفرم ها باید "توجه قابل توجهی داشته باشد" برای ارائه یک گزینه رایگان که شامل پردازش داده نمی شود (یا حداقل نه به اندازه). "کنترل‌کننده‌ها باید همیشه مراقب باشند که از تبدیل حق بنیادی حفاظت از داده‌ها به ویژگی‌ای که افراد برای برخورداری از آن باید بپردازند، اجتناب کنند." آنو تالوس، رئیس EDPB گفت. "افراد باید به طور کامل از ارزش و عواقب انتخاب های خود آگاه شوند."

در حال حاضر، کاربران اتحادیه اروپا باید ماهانه 10 یورو (11 دلار) برای اشتراک بدون آگهی بپردازند یا مجبور شوند داده های خود را به اشتراک بگذارند. اتحادیه اروپا در حال بررسی است که آیا این سیستم با قانون بازارهای دیجیتال مطابقت دارد که از ابتدای ماه مارس اجرایی شد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/eu-criticizes-metas-privacy-for-cash-business-model-103042528.html?src=rss منتشر شد.

منبع