ابرکامپیوتر Cheyenne در حال حاضر برای کسری از قیمت فهرست خود در حراجی می رود

Amy Skorheim

اگر به خرید یک ابر رایانه جدید فکر می کردید اما منتظر قیمت خوبی بودید، ممکن است اکنون زمان خوبی برای پیشنهاد قیمت باشد. در حال حاضر، دولت ایالات متحده، از طریق مزایده GSA، ابررایانه Cheyenne را به بالاترین پیشنهاد در سه روز باقی مانده به حراج می گذارد. در حالی که ما خودمان این یکی را آزمایش نکرده‌ایم، فرض می‌کنیم 145152 هسته‌ی CPU آن به راحتی از بهترین انتخاب فعلی ما برای لپ‌تاپ بهتر عمل می‌کند. همچنین به این زودی نیازی به ارتقای حافظه نخواهید داشت، زیرا در حال حاضر 313344 گیگابایت رم کامل نصب شده است و ظرفیت ذخیره سازی آن به حدود 36 پتابایت می رسد. بدون نیاز به حذف فایل‌ها برای باز کردن فضای بازی‌های جدید یا دانلود رسانه‌های دیگر.

مزایده های GSA

یکی از قدرتمندترین ابرکامپیوترهای جهان را با قیمت بسیار پایین‌تر در حراج دولت ایالات متحده خریداری کنید.

28000 دلار در مزایده GSA

معامله توسط مشاهده شد Ars Technicaکه همچنین اشاره می کند که فیبر نوری و کابل CAT5/6 شامل فروش نمی شود. در حالی که قیمتی که دولت برای این ابررایانه پرداخت کرده است فاش نشده است، با توجه به قیمت سایر ابررایانه‌ها، می‌توان تصور کرد که هزینه آن میلیون‌ها دلار بوده است. تا لحظه نگارش این مقاله، مناقصه به 28085 دلار رسیده است، اگرچه ذخیره هنوز برآورده نشده است. هنوز سه روز به پایان کار باقی مانده است و در حال حاضر هیچ واریز وجهی برای ارائه پیشنهاد وجود ندارد.

دلیل چنین تخفیف سنگینی (به غیر از این که شاین از کار افتاده است) می تواند قطعی های سریع معیوب باشد که باعث پاشش آب می شود و این واقعیت است که تقریباً یک درصد از گره ها “تجربه خرابی” داشته اند و “تعمیر نشده می مانند.” یکی دیگر از اخطارهایی که باید قبل از شروع به ایجاد اتاق در گاراژ کنترل آب و هوا به اندازه میدان خود توجه کنید این است که حمل و نقل شامل نمی شود. همانطور که مزایده GSA در صفحه جزئیات اشاره می کند، “انتقال این سیستم مستلزم همکاری یک شرکت حمل و نقل حرفه ای است” و “خریدار مسئولیت انتقال قفسه ها از تاسیسات به کامیون ها را بر عهده می گیرد.”

اما کجا می‌توانید چنین صرفه‌جویی شدیدی را در ماشینی که می‌تواند 5.34 کوادریلیون محاسبات در ثانیه انجام دهد، پیدا کنید؟ شاین همچنین به طور شگفت انگیزی از نظر انرژی کارآمد است و در هر محاسبات 25 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی خود یعنی یلوستون مصرف می کند. این ابرکامپیوتر عظیم به محققان کمک کرد تا تشدید سریع طوفان‌ها، چگونگی تأثیر آتش‌سوزی‌ها بر کیفیت هوا و شبیه‌سازی سال‌ها عملکرد آب و هوا را برای پیش‌بینی نتایج از دهه‌ها قبل درک کنند. قطعاً باید قدرت پردازش کافی برای چندوظیفگی شدید در محل کار در حالی که حتی سخت‌ترین بازی‌ها را بعد از ساعت‌ها انجام می‌دهید، در اختیار شما قرار دهد.

دنبال کردن @EngadgetDeals در توییتر و در خبرنامه Engadget Deals مشترک شوید برای آخرین معاملات فنی و مشاوره خرید.

منبع