ابتکار انویدیا “SFF Enthusiast GeForce” برای تبلیغ کارت های گرافیک کوچکتر برای سازندگان رایانه های شخصی SFF تنظیم شده است.

ابتکار انویدیا "SFF Enthusiast GeForce" برای تبلیغ کارت های گرافیک کوچکتر برای سازندگان رایانه های شخصی SFF تنظیم شده است.

برنامه GeForce Enthusiast NVIDIA SFF به زودی فعال می شود

NVIDIA در حال کار بر روی یک برنامه جدید برای سازندگان رایانه های شخصی Small Form Factor است.

بر اساس گزارشی از Wccftech، NVIDIA می‌خواهد با ارائه دستورالعمل‌های جدید به افرادی که می‌خواهند رایانه‌های کوچک‌تری بسازند، کمک کند. این دستورالعمل‌ها با شرکای NVIDIA و گیمرهایی که قصد ساخت رایانه‌های شخصی فشرده را دارند، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

این ابتکار به معنای راه اندازی یک برند جدید یا سری جدیدی از کارت های گرافیک توسط NVIDIA نیست. در عوض، به دنبال ارتقای GPUهای کوچکتر تحت یک برچسب متمایز به نام است “SFF Enthusiast GeForce.” این برچسب برای کارت‌های گرافیک موجود و جدید اعمال می‌شود که دارای معیارها هستند، اگرچه این معیارها در گزارش مشخص نشده است.

Wccftech خاطرنشان می کند که تمرکز NVIDIA بر طراحی های SFF فقط به کارت های Mini-ITX محدود نمی شود. در حالی که هنوز جزئیات کاملی در مورد این برنامه فاش نشده است، ذکر شده است که کارت گرافیک های جمع و جور در فرم فاکتورهای غیر ITX نیز گنجانده خواهد شد.

علاقه مندان در سراسر جهان شاسی های Small Form Factor را برای دکل های رویایی خود انتخاب می کنند.
با این حال، هنگام ساختن بر روی پردازنده‌های گرافیکی مدرن علاقه‌مند، یافتن بهترین مؤلفه‌ها برای ساخت SFF (Small Form Factor) می‌تواند چالش برانگیز باشد.
NVIDIA دستورالعمل‌هایی را برای کمک به گیمرها ایجاد کرده است تا بهترین GPU و اجزای GeForce RTX را برای ساخت SFF خود انتخاب کنند.
این دستورالعمل‌ها ابعاد و فاصله‌هایی را بین کارت‌های گرافیک علاقه‌مند و شاسی SFF ارائه می‌کنند و استانداردی را برای AIC و سازندگان شاسی ایجاد می‌کنند تا به ساخت رایانه‌های شخصی بازی SFF به یک تجربه عالی کمک کنند.

– NVIDIA

علاوه بر این، این برنامه فراتر از پردازنده‌های گرافیکی گسترش می‌یابد و شاسی، منابع تغذیه و سایر اجزای ضروری را در بر می‌گیرد. قابل درک است که رایانه های شخصی از یکپارچه سازهای سیستم حاوی اجزای مطابق با دستورالعمل ها دارای برچسب SFF هستند. تلاش‌ها برای گنجاندن پیکربندی‌های GPU دو و حتی سه فن در کیس‌های رایانه کوچک‌تر مورد توجه اینتل و ایسوس قرار گرفته است. با این حال، این سیستم ها معمولاً دارای برچسب قیمت بالا و گزینه های محدود برای ارتقا هستند. معرفی برنامه SFF GeForce ممکن است کمک کند که چنین تنظیماتی مقرون به صرفه تر شوند.

Intel NUC 13 Extreme با پردازنده گرافیکی ASUS TUF 3 اسلات و کامپیوتر ROG SFF با RTX 4070 DUAL، منبع: Intel/ASUS

NVIDIA هنوز تاریخ راه اندازی برنامه جدید SFF را تایید نکرده است، اما ممکن است هر لحظه این اتفاق بیفتد. بدیهی است که شرکای هیئت مدیره قبلاً مطلع شده اند، بنابراین تعجب آور نیست که با کارت های گرافیکی که اکنون دارای این برچسب جدید هستند روبرو شویم.

منبع: Wccftech



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر