AMD تأیید می کند که مادربردهای A620 برای TDP 65 وات ایده آل هستند، پشتیبانی TDP بالاتر تضمین نمی شود

مادربردهای AMD A620 منبع: AMD

چیپست A620 بیشتر شبیه به سری B اینتل است، با برش‌های لازم، گیمرها نباید انتظار داشته باشند که محدودیت قدرت کامل با تمام پردازنده‌های Ryzen 7000 و مادربردهای A620 در دسترس باشد. البته نتایج متفاوت خواهد بود، زیرا برخی از 7000 SKU دارای حداکثر توان 230 وات هستند در حالی که برخی دیگر به 162 وات می رسد (Ryzen 7950X3D/7800X3D). پشتیبانی بوست نیز به مادربرد بستگی دارد، زیرا طراحی‌های سطح بالاتر باید به گیمرها امکان افزایش محدودیت‌های قدرت را بدهد، اما بسیاری از آنها این کار را نمی‌کنند.

همچنین گزارش شده است که چیپست A620 به طور پیش فرض از حداکثر توان تا 88 وات پشتیبانی می کند. این برای همه مادربردها صدق نمی کند، زیرا این مقدار برای طراحی های خاص بیشتر خواهد بود. برای اطمینان از اینکه مادربرد A620 از TDP بالاتر پشتیبانی می کند، همیشه ابتدا فروشگاه خرده فروش و وب سایت سازنده مادربرد را بررسی کنید، برخی از مارک ها به راحتی این اطلاعات را فوراً نشان می دهند (مثلاً CPU تا 120 وات):

منبع: سخت افزار تام، PCPperspective





منبع

تنظیمات بازی AMD A620، منبع: AMD

AMD A620 با TDP های مختلف پشتیبانی شده، منبع: Newegg/ASRock

این شرکت اکنون صفحه کامل مطبوعات را با برخی رسانه ها به اشتراک گذاشته است و جزئیاتی را که چندان واضح نبود تأیید می کند. این جزئیات بسیار مهم هستند، با توجه به اینکه AMD هیچ نمونه ای را برای بازبینان ارسال نکرده است و توضیحات محصول داستان کامل را به ما نمی دهد. این امر به ویژه از آنجایی اهمیت دارد که سری A620 بلافاصله برای فروش در دسترس قرار گرفت. برخی از گیمرها با بودجه ای که مادربرد A620 را راه اندازی کرده اند ممکن است اکنون با مشکلاتی مواجه شوند.

آنچه اکنون تایید شده است این است که چیپست A620 ممکن است پشتیبانی محدودی از CPUهای 65W+ TDP Ryzen 7000 داشته باشد. این بدان معناست که همه Ryzen 7000X3D به طور پیش فرض پشتیبانی نمی شوند سخت افزار تام. این امر باعث نشد که AMD از تبلیغ یکی از بیلدهای پیشنهادی A620 با CPU Ryzen 7 7800X3D (120W) که قرار است این هفته منتشر شود، جلوگیری کند:

ما اکثر وب سایت ها را بررسی کرده ایم و جزئیات هنوز وجود ندارد. فقط Biostar، Gigabyte و ASUS دارای لیست پشتیبانی CPU هستند که تأیید می کند برخی از مدل های A620 تا Ryzen 9 7950X3D با جدیدترین BIOS را پشتیبانی می کنند. ASRock و MSI هنوز این اطلاعات را به روز می کنند.

چیپست A620 از رابط PCIe Gen5 پشتیبانی نمی کند که احتمالاً مهم ترین تفاوت با سری B650 است. همچنین خطوط PCIe قابل استفاده کمتری وجود دارد (تا 36). مهمتر از همه، این چیپست از اورکلاک CPU پشتیبانی نمی کند، جایی که سازندگان برد می توانند با مهندسی نکردن بیش از حد بخش های A620 VRM چند دلار صرفه جویی کنند – به سادگی نیازی به آن نبود. اگرچه A620 از اورکلاک حافظه پشتیبانی می کند و مانند تمام بردهای سری 600 از استاندارد DDR5 پشتیبانی می کند.

AMD هیچ تلاش بازاریابی برای راه اندازی A620 که در کنار شوخی های اول آوریل مدفون شد، انجام نداد. این راه‌اندازی کم‌کلید ارزان‌ترین پلتفرم AM5 با واکنش‌های مثبت روبه‌رو شد، عمدتاً به این دلیل که در نهایت نقطه ورودی Ryzen 7000 را نزدیک به 400 دلار کاهش داد. با این حال، شرکای هیئت مدیره نمونه کار بزرگی برای نمایش نداشتند و اغلب 3 تا 4 طرح را بر اساس چیپست جدید اعلام می کردند.

تفاوت اصلی بین AMD و سری B اینتل این است که سری های دوم برای پشتیبانی از حداکثر توان حداکثر طراحی نشده اند. سازندگان مادربرد اینتل می‌توانند تنظیمات لازم را در سری B انجام دهند تا قیمت را کاهش دهند، که اغلب بر قابلیت اورکلاک کردن پلتفرم تأثیر می‌گذارد. B650 جدید AMD برای پشتیبانی از حداکثر توان طراحی شده است، بنابراین پیشرفته‌تر و همچنین گران‌تر هستند.

ویژگی های چیپست AMD A620، منبع: AMD

AMD ادعا می کند که CPU های 65 واتی TDP به طور پیش فرض پشتیبانی می شوند، اما مدل هایی با TDP بالاتر ممکن است پشتیبانی شوند یا نباشند. در این صورت، عملکرد چند رشته ای ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، اما شرکت انتظار دارد این محدودیت ها “تاثیر حداقلی بر عملکرد بازی” داشته باشد.

چیپست AMD A620 به طور پیش فرض از حداکثر توان CPU 88 وات پشتیبانی می کند، اما این برای همه طراحی ها اعمال نمی شود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر