ایسوس آپدیت های اولیه AMD X670/B650 BIOS را با پشتیبانی از حافظه 24/48 گیگابایتی DDR5 منتشر کرد.

با این حال، علاقه مندان خوشحال خواهند شد که بدانند چنین BIOS هایی در حال حاضر وجود دارند. اورکلاکر داخلی ایسوس Shamino تایید کرده است که اولین دسته از BIOS ها برای سری AMD 600 اکنون در دسترس هستند. این سیستم عامل پشتیبانی از ماژول های DDR5 غیر باینری 24 و 48 گیگابایتی را در پلتفرم فعال می کند، ویژگی که قبلاً توسط یکی از کارمندان ASUS در اوایل این هفته به اشتراک گذاشته شده بود.

پلتفرم AMD 600 رسما فقط از 128 گیگابایت ظرفیت پشتیبانی می کند، اما با سیستم عامل جدید، باید با ماژول های 48 گیگابایتی در هر اسلات کار کند. کاربران اکنون می توانند سیستم های AMD 600 را با حداکثر 192 گیگابایت فضای ذخیره سازی بسازند.

اگر واقعاً لازم است این کار را امتحان کنید، یک موضوع 50 صفحه ای در انجمن های ایسوس وجود دارد. لطفا آن را با دقت بخوانید تا از مشکلات احتمالی آگاه شوید.

پشتیبانی از حافظه 24 گیگابایتی/48 گیگابایتی DDR5 در ASUS/AMD 600، منبع: ASUS ROG Forums

برخی از ASUS X670/B650 در حال حاضر از ماژول های حافظه غیر باینری DDR5 پشتیبانی می کنند

ایسوس نسخه بتای بایوس سری AMD 600 را منتشر کرد

منبع: انجمن های ASUS ROG از طريق @9550pro







منبع

اول، یک توصیه، آن ها بایوس های آزمایشی هستند که برای استفاده عمومی در نظر گرفته نشده اند. بنابراین، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد (مثل اینکه یک رم اشتباه خریداری کرده اید)، هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی به این نسخه ها بپرد، حتی اگر آنها کار می کنند. اکیداً توصیه می شود منتظر انتشار رسمی باشید.

در میان پلتفرم های پشتیبانی شده، هشت مادربرد X670E و یک مادربرد B650 وجود دارد. به‌روزرسانی‌های مادربردهای ROG Strix، Crosshair و Creator، بدون اشاره به سری‌های دیگر، فهرست شده‌اند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر