AMD Radeon RX 7900 XTX دارای سنسور دمای محیطی مخفی است

بدون چنین حسگرهایی، برخی از اجزای کارت به غیر از GPUها، مانند VRMها، مستعد گرم شدن بیش از حد بودند. استیو برک نمونه‌ای از سری GeForce GTX 10 از EVGA را ارائه می‌کند که کارت‌های آن از کمبود چنین حسگرهایی رنج می‌بردند و عملاً باعث گرم شدن بیش از حد برخی قطعات و از بین رفتن آن‌ها می‌شوند. این شرکت بعداً مجبور شد کارت های خود را با اضافه کردن چندین سنسور در کارت های خود دوباره طراحی کند.

این سنسور در پشت فن پنهان شده است و به طور موثر به کارت اجازه می دهد تا دمای محیط را در داخل کیس اندازه گیری کند. این ویژگی برای کارت های گرافیکی که دارای فناوری 0 RPM/0 dB هستند بسیار مفید است. سری AMD Radeon RX 7900 نیز از آن پشتیبانی می کند. این فناوری در زمان بیکار بودن کارت یا در هنگام استفاده سبک، فن ها را خاموش می کند.

ویدیوی زیر دارای مهر زمانی است

GamersNexus که به دلیل تجزیه و تحلیل عمیق دما و توان کارت های گرافیک مدرن شناخته شده اند، به سرعت متوجه شدند که سری Radeon RX 7900 دارای ترمیستور مخفی هستند.

کارت های مرجع AMD Radeon RX 7900 دارای سنسور دمای مخفی هستند

قرارگیری ترمیستور مخفی Radeon RX 7900، منبع: Gamers Nexus

[Gamers Nexus] کارت‌های ویدئویی بیشتر به این نیاز دارند: AMD RX 7900 XTX Reference Design Hands-On (269,189 بازدید)





منبع

نکسوس گیمرها انتظار دارد که AMD داده‌های این سنسور را احتمالاً با نرم‌افزار رسمی در اختیار کاربران قرار دهد، با این حال این شرکت هیچ اظهارنظر رسمی در این مورد نکرده است. مشخص نیست که آیا شرکای هیئت مدیره حسگرهای مشابهی را به طراحی های خود اضافه خواهند کرد یا خیر، در واقع، هیچ برندی به جز ایسوس، سری RX 7900 خود را نشان نداده است.

منبع از طریق سخت افزار تام:

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر