چگونه استودیو سینگر و لوسی لیو تاریخ فراموش شده را زنده کردند

چگونه استودیو سینگر و لوسی لیو تاریخ فراموش شده را زنده کردند

من در بزرگ شدن یک مورد علاقه داشتم (آنیتا یوئن در سریال تلویزیونی تایوانی 1998). من وسواس زیادی نسبت به سریال های تلویزیونی دوره چین داشتم ، و . من خودم را نسبتاً به شخصیت‌های تاریخی چینی، به‌ویژه آنهایی که در سرگرمی‌های دهه 90 و 2000 در آسیا نشان می‌دهند، می‌دانم. بنابراین وقتی متوجه شدم که یک استودیو مستقر در بریتانیا یک بازی VR ساخته است به نام ملکه دزدان دریایی بر اساس یک رهبر زن فراموش شده که در دریای چین جنوبی پرکار بود، شوکه شدم. چگونه من هرگز در مورد او نشنیده بودم؟ چگونه صنعت سینما و تلویزیون آسیا هرگز او را پوشش نداده بود؟

این هفته باید کمی از بازی را بازی کنم که در فروشگاه متا کوئست و در 7 مارس منتشر شد. صداپیشگی شخصیت اصلی چنگ شیه بر عهده بازیگر لوسی لیو است که این نسخه از بازی را به همراه الویس سینگر، مدیرعامل و بنیانگذار استودیو سینگر مستقر در بریتانیا، تهیه کرده است. لیو و سینگر برای یک مصاحبه با من نشستند و بحث کردند ملکه دزدان دریایی، Cheng Shih، نقاط قوت VR و اهمیت دقت فرهنگی و تاریخی در بازی ها و فیلم ها.

چنگ شی که به «خانم چنگ» یا «خانم چنگ» ترجمه می‌شود، شی یانگ متولد شد. پس از ازدواج با دزد دریایی چنگ یی (معمولاً به نام ژنگ یی رومیایی می شود)، به چنگ یی سائو معروف شد که به «همسر چنگ یی» ترجمه می شود. آنها با هم کنفدراسیون دزدان دریایی گوانگدونگ را در دهه 1800 رهبری کردند. پس از مرگ شوهرش در سال 1807، او کنترل را به دست گرفت و به همان چیزی تبدیل شد پست صبحگاهی چین جنوبی “بزرگترین دزد دریایی تاریخ.”

اسکرین شات از ملکه دزدان دریایی که یک کشتی پرآذین را نشان می دهد که درخششی گرم از پنجره هایش بیرون می زند.  کشتی بر روی بدنه آبی قرار دارد که چند فانوس شناور روی آن قرار دارد.اسکرین شات از ملکه دزدان دریایی که یک کشتی پرآذین را نشان می دهد که درخششی گرم از پنجره هایش بیرون می زند.  کشتی بر روی بدنه آبی قرار دارد که چند فانوس شناور روی آن قرار دارد.

استودیو سینگر

چگونه استودیو سینگر درباره چنگ شیه یاد گرفت و تصمیم گرفت یک بازی (و فرنچایز آینده شامل یک فیلم، پادکست و رمان های گرافیکی) پیرامون او بسازد؟ به گفته سینگر، این از طریق دهان به دهان بود. سینگر گفت: «این یکی از دوستانم بود که برای اولین بار ماجرا را به من گفت. او گفت: “آیا می دانستی که مشهورترین دزد دریایی تاریخ یک زن بود؟”

چنگ شیه قبل از این به طور محدود به آن اشاره شده بود، مانند شخصیت معشوقه چینگ در فیلم 2007. دزدان دریایی کارائیب: در پایان جهان و جینگ لانگ وارد Assassin's Creed IV: Black Flag. همانطور که سینگر اشاره کرد، چنگ شیه نیز در یک قسمت اخیر ظاهر شده بود دکتر هو.

سینگر گفت که تیمش توسعه این پروژه را به عنوان یک فیلم در پایان سال 2018 آغاز کرد. اما بیماری همه گیر برنامه های آنها را مختل کرد و باعث شد سینگر آن را به یک بازی اقتباس کند. نسخه کوتاهی از ملکه دزدان دریایی بعداً در جشنواره فیلم Raindance شروع به کار کرد و اندکی بعد، متا وارد کشتی شد و بودجه ای را برای توسعه کامل بازی فراهم کرد. زمانی که نسخه کامل آماده شد و قرار بود در جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۲۳ ظاهر شود، به لیو نزدیک شد.

لیو گفت: “بقیه تاریخ است، اما تاریخ فراموش نشده است.” او گفت که چنگ شیه هرگز به عنوان قدرتمندترین دزد دریایی شناخته نشد. لیو افزود: «به نظر خیلی دیوانه است که در قرن نوزدهم، این زنی که کار خود را به عنوان یک اطلسی آغاز کرد، سپس به قدرت رسید و سپس ناوگان دزدان دریایی را که او فرماندهی می کرد، داشت. او در ادامه صحبت کرد که چگونه چنگ شیه از آن زمان جلوتر بود و همچنین نشان دهنده «داستانی ضعیف» بود. برای مصاحبه کامل 15 دقیقه‌ای، می‌توانید ویدیوی این مقاله را تماشا کنید یا به قسمت این هفته پادکست The Engadget گوش دهید و درباره افکار لیو و سینگر درباره واقعیت مجازی و فناوری در 20 سال گذشته بیشتر بدانید.

ثبت جزئیات تاریخی و فرهنگی زندگی چنگ شیه برای لیو و سینگر بسیار مهم بود. آن‌ها گفتند که تیم باید دست‌های زنانه را از ابتدا بسازد تا از دیدگاه بازیکن در VR نشان داده شود، و یک مربی گویش استخدام شد تا به لیو کمک کند تا تلفظ کلمات کانتونی را که چنگ شیه در بازی به زبان می‌آورد، انجام دهد. اگرچه من کاملاً مطمئن نیستم که چنگ شیه به زبان ماندارین یا کانتونی صحبت می‌کرد، اما با توجه به زبان فرانسه در منطقه گوانگدونگ، دومی انتخاب دقیق‌تری به نظر می‌رسد.

اسکرین شات از ملکه دزدان دریایی، که طوماری را نشان می‌دهد که یک زن را به تصویر می‌کشد، با حروف چینی زیر آن، و همچنین ترجمه انگلیسی اسکرین شات از ملکه دزدان دریایی، که طوماری را نشان می‌دهد که یک زن را به تصویر می‌کشد، با حروف چینی زیر آن، و همچنین ترجمه انگلیسی

استودیو سینگر

همه اینها به غوطه وری بودن افزوده است ملکه دزدان دریایی، که در آن بازیکنان خود را در یک محیط دریایی جوی می یابند. کنترلرهای Meta Quest 3 به عنوان دستان من در بازی عمل می کردند و من با قایق پارویی می زدم، از نردبان های طناب بالا می رفتم و وسایل را با سهولت نسبی برمی داشتم. برخی از مکانیک‌ها، به‌ویژه ایده «انتقال از راه دور» به‌عنوان جابجایی، کمی گیج‌کننده بودند، اما بعد از حدود پنج دقیقه به نحوه کار کردن همه چیز عادت کردم. هنگامی که یک نقطه را انتخاب کردید، باید کنترلر سمت چپ را بگیرید و جوی استیک را فشار دهید و صحنه در اطراف شما تغییر می کند. این احتمالاً احتمال تهوع را به حداقل می‌رساند، زیرا هنگام تماشای حرکت اطراف خود ثابت نمی‌مانید. همچنین بسیار معمولی است، بنابراین کسانی که تجربه بازی را دارند احتمالاً با این حرکت آشنا هستند.

البته هنوز هم می توانید در اطراف قدم بزنید و کاوش کنید. گوشه‌های اتاق‌ها را به دقت بررسی کردم، داخل کابینت‌ها و موارد دیگر را بررسی کردم، در حالی که به دنبال کلیدهایی بودم که قفل جعبه‌های حاوی سرنخ را باز می‌کردند. بسیاری از اینها برای یک بازی پازل یا فرار از اتاق کاملاً استاندارد است، چیزی که من در نوجوانی بیشتر از آن استفاده می کردم. اما من به ویژه توسط سکانس هایی مانند پارو زدن با قایق در عرض دریا و بالا رفتن از نردبان طناب، جذب شدم، که هر دو باعث شدند عرق خفیفی در من ایجاد شود. در داخل کابین چنگ شی، چوبی را روشن کردم و آن را در ظرف بخور گذاشتم – کاری که وقتی بزرگ می شدم هر هفته در محراب پدربزرگم تکرار می کردم. آنقدر واقع بینانه بود که سعی کردم برای خاموش کردن شعله چوب جوس را تکان دهم و تقریباً بوی دود را حس کردم.

این نوع فعالیت‌ها هستند که بازی‌های واقعیت مجازی را به وسیله‌ای عالی برای آموزش و همدلی تبدیل می‌کنند. سینگر گفت: «ما نمی‌خواستیم این عناصر جنگی را که بازی‌های VR سنتی دارند، داشته باشیم. ملکه دزدان دریایی.

لیو گفت: «دیدن و یاد گرفتن و بخشی از آن خوب است، برخلاف «بیایید به صفحه 48 برگردیم». “این به اندازه انجام کاری و حضور فعال در چیزی هیجان انگیز نیست.” لیو اضافه کرد: وقتی به عنوان یک شخصیت تاریخی در یک بازی بازی می‌کنید، و شخصیتی که به اندازه یک بازی VR غوطه‌ور است، «شما در حال زندگی آن شخص یا آن لحظه در زمان هستید».

در حالی که ملکه دزدان دریایی سینگر گفت که در حال حاضر فقط در دستگاه‌های Quest در دسترس است، برنامه‌هایی وجود دارد که آن را به «هدف‌های زیادی که می‌توانیم» بیاوریم. استودیو سینگر همچنین گفت که در حال تمدید است ملکه دزدان دریایی فراتر از VR به یک رمان گرافیکی، فیلم و سریال تلویزیونی تبدیل شود.

منبع