هیئت نظارت متا در مورد تصاویر جنسی تولید شده توسط هوش مصنوعی تصمیم خواهد گرفت

هیئت نظارت متا در مورد تصاویر جنسی تولید شده توسط هوش مصنوعی تصمیم خواهد گرفت

هیئت نظارت متا بار دیگر قوانین شبکه اجتماعی را برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اعمال می کند. هیئت مدیره دو مورد را پذیرفته است که به تصاویر صریح چهره های عمومی توسط هوش مصنوعی می پردازد.

در حالی که قوانین متا در حال حاضر برهنگی در فیس بوک و اینستاگرام را ممنوع می کند، هیئت مدیره در بیانیه ای اعلام کرد که می خواهد بررسی کند که آیا سیاست های متا و شیوه های اجرایی آن در پرداختن به تصاویر صریح تولید شده توسط هوش مصنوعی موثر است یا خیر. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از افراد مشهور زن، سیاستمداران و سایر شخصیت‌های عمومی که گاهی اوقات به عنوان «پورن‌های جعلی» نامیده می‌شوند، به شکل فزاینده‌ای از آزار و اذیت آنلاین تبدیل شده‌اند و موجی از . با این دو مورد، هیئت نظارت می تواند متا را وادار کند تا قوانین جدیدی را برای رسیدگی به چنین آزار و اذیت در پلتفرم خود اتخاذ کند.

هیئت نظارت گفت که در تلاش برای جلوگیری از آزار و اذیت بیشتر، نام این دو شخصیت عمومی را در مرکز هر پرونده قرار نمی دهد، اگرچه شرایط پیرامون هر پست را شرح داد.

یک مورد مربوط به یک پست اینستاگرامی است که تصویری از یک زن هندی برهنه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را نشان می دهد که توسط حساب کاربری منتشر شده است که “فقط تصاویر زنان هندی تولید شده توسط هوش مصنوعی را به اشتراک می گذارد.” این پست به متا گزارش شد اما گزارش پس از 48 ساعت بسته شد زیرا بررسی نشد. همان کاربر نسبت به آن تصمیم اعتراض کرد، اما درخواست تجدیدنظر نیز بسته شد و هرگز بررسی نشد. متا در نهایت پس از درخواست تجدیدنظر کاربر به هیئت نظارت و موافقت هیئت مدیره با رسیدگی به پرونده، پست را حذف کرد.

مورد دوم مربوط به یک پست فیس بوک در گروهی بود که به هنر هوش مصنوعی اختصاص داشت. پست مورد بحث «تصویری از یک زن برهنه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با مردی که سینه‌اش را دست می‌کشد» را نشان می‌دهد. این زن قرار بود شبیه “یک شخصیت عمومی آمریکایی” باشد که نامش نیز در عنوان پست وجود داشت. پست به طور خودکار حذف شد زیرا قبلا گزارش شده بود و سیستم های داخلی متا توانستند آن را با پست قبلی مطابقت دهند. کاربر نسبت به تصمیم حذف آن درخواست تجدیدنظر داد، اما درخواست تجدیدنظر به طور خودکار بسته شد. کاربر سپس به هیئت نظارت اعتراض کرد که موافقت کرد پرونده را بررسی کند.

هل تورنینگ اشمیت، رئیس مشترک هیئت نظارت، در بیانیه‌ای گفت که این هیئت این دو پرونده را از کشورهای مختلف به منظور ارزیابی نابرابری‌های احتمالی در نحوه اجرای سیاست‌های متا بررسی کرد. تورنینگ اشمیت گفت: «ما می دانیم که متا در تعدیل محتوا در برخی بازارها و زبان ها سریعتر و مؤثرتر از سایرین است. با گرفتن یک مورد از ایالات متحده و یک مورد از هند، ما می خواهیم ببینیم که آیا متا از همه زنان در سراسر جهان به شیوه ای منصفانه محافظت می کند یا خیر.

هیئت نظارت از نظر عمومی برای دو هفته آینده درخواست می کند و تصمیم خود را در چند هفته آینده به همراه توصیه های سیاستی برای متا منتشر خواهد کرد. فرآیند مشابهی که اخیراً شامل یک ویدیو با ویرایش گمراه‌کننده می‌شود، منجر به موافقت متا با محتوای بیشتر تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود شد.

منبع