هواوی پس از قرار گرفتن در لیست سیاه، مخفیانه به تحقیقات در آمریکا کمک مالی می کند

هواوی پس از قرار گرفتن در لیست سیاه، مخفیانه به تحقیقات در آمریکا کمک مالی می کند

غول فناوری چینی هوآوی علیرغم قرار گرفتن در لیست سیاه، مخفیانه به تحقیقات در آمریکا کمک مالی می کند. . تحقیقات پیشرفته در دانشگاه‌ها از جمله هاروارد انجام می‌شود و پول از طریق یک بنیاد تحقیقاتی مستقل مستقر در واشنگتن، همراه با رقابت برای دانشمندان، به جریان می‌افتد.

بلومبرگ دریافت که هواوی تنها سرمایه‌گذار یک مسابقه تحقیقاتی است که از سال 2022 میلیون‌ها دلار جایزه دریافت کرده و صدها پیشنهاد از دانشمندان را به خود جلب کرده است. برخی از این دانشمندان در دانشگاه های برتر ایالات متحده هستند که پژوهشگران را از همکاری با این شرکت منع کرده اند.

چه چیز بزرگی است؟ به گفته کوین وولف، شریک شرکت حقوقی متمرکز بر تجارت Akin که متخصص در کنترل صادرات است، ترس این است که این تحقیقات می تواند منجر به نوآوری هایی شود که به چین در زمینه قراردادهای دفاعی و منافع تجاری منجر شود. اپتیکا، پایه و اساس همه اینها، آنلاین ارسال کرده است از جمله دیگر دسته‌بندی‌های تحقیقاتی، به «سنسورها و آشکارسازهای نوری با حساسیت بالا» علاقه‌مند است.

جیمز مولونون، یک پیمانکار دفاعی که روی مسائل امنیتی تحقیقاتی کار کرده و یکی از نویسندگان آن است، گفت: «این نگاه بدی است که یک بنیاد تحقیقاتی معتبر به‌طور ناشناس پول یک شرکت چینی را که نگرانی‌های امنیت ملی بسیاری را برای دولت ایالات متحده ایجاد می‌کند، بپذیرد. چندین کتاب در مورد جاسوسی صنعتی

شایان ذکر است که این عملیات قیف کردن پول غیرقانونی به نظر نمی رسد، زیرا تحقیقاتی که برای انتشار در نظر گرفته شده است در حوزه ممنوعیت قرار نمی گیرند. هوآوی مسابقات مشابهی را در سایر نقاط جهان، هرچند آشکارا، اجرا می کند. افرادی که در رقابت تحقیقاتی مستقر در ایالات متحده شرکت کردند، حتی نمی دانستند که هواوی در این مسابقه شرکت کرده است و معتقد بودند که این پول از Optica به دست می آید. این مسابقه سالانه یک میلیون دلار جایزه می‌گیرد و Optica هیچ نشانه‌ای مبنی بر تامین پول نقد هوآوی ارائه نکرده است.

سخنگوی هوآوی گفت بلومبرگ شرکت و بنیاد اپتیکا این رقابت را برای حمایت از تحقیقات جهانی و ارتقای ارتباطات دانشگاهی ایجاد کردند و گفتند که ناشناس باقی مانده است تا به نوعی تبلیغ تلقی نشود. مدیر عامل Optica، لیز روگان، در بیانیه ای گفت که بسیاری از اهداکنندگان بنیاد “ترجیح می دهند ناشناس باقی بمانند” و “هیچ چیز غیرعادی در مورد این عمل وجود ندارد.” او همچنین گفت که کل هیئت مدیره از دخالت هواوی اطلاع داشتند و همه آن را امضا کردند. بلومبرگ اشاره کرد که رقابت تحت حمایت هواوی تنها مسابقه ای در وب سایت Optica بود که حامیان مالی فردی و شرکتی را فهرست نکرده بود.

هواوی در چندین سال گذشته در شبکه ای از محدودیت های ایالات متحده پیچیده شده است. ، زیرا این شرکت عملاً ممنوع شده است. همه اینها در سال 2019 آغاز شد، زمانی که پرزیدنت ترامپ خطرات “غیرقابل قبول” را برای امنیت ملی به همراه داشت. در آن زمان ترامپ گفت که “دشمنان خارجی” هستند که در نهایت به “تأثیرات بالقوه فاجعه بار” منجر خواهند شد. صبر کنید، ترامپ از کلمات “اثرات بالقوه فاجعه بار؟” استفاده کرد؟ وحشی.

برای این منظور، این شرکت با ادعاهای متعددی مبنی بر سرقت اطلاعات روبرو شده است، اگرچه هیچ مدرکی دال بر سرقت واقعی وجود ندارد و شرکت این اتهامات را رد می کند. هوآوی همچنین متهم شده است که بر تحقیقات تأثیر می گذارد و به نظر می رسد اسناد نشان می دهد.

برخی انتظار داشتند پرزیدنت بایدن دستور اجرایی ترامپ را لغو کند، اما او در جهت مخالف حرکت کرد. نه تنها این سفارش پابرجاست، بلکه بایدن از دریافت مجوز FCC و او در صنایع با فناوری پیشرفته چین. ما به این زودی به چین خوش نمی‌آییم، بنابراین هوآوی همچنان در این سمت از دریاچه پررونق خواهد بود (این شرکت هنوز هم در اروپا تجارت پررونقی دارد.)

منبع