هرگز نمونه اولیه AMD Radeon Pro با پردازنده گرافیکی کامل Vega 20 منتشر نشد

نمونه اولیه پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro (Vega20)، منبع: Reddit/NeedsMoreGPUs

منبع: Reddit





منبع

TechPowerUP عکس دارد از این مدل و با توجه به اطلاعات موجود در وب، این نمونه اولیه ممکن است به عنوان Radeon Pro V420 ساخته شود. با این وجود، خانواده محصولات Vega 20 تاریخچه بسیار جالب و لیست گسترده ای از مدل ها داشتند، چیزی که هنوز نمی توانیم در مورد پردازنده های گرافیکی Navi 3X بگوییم.

AMD Radeon Pro با پردازنده گرافیکی Vega 20
VideoCardz.com نمونه اولیه Radeon Pro Radeon Instinct MI60 Radeon Pro VII Radeon VII Radeon Pro Vega II Duo
تصویر
تاریخ عرضه هرگز منتشر نشد نوامبر 2018 می 2020 فوریه 2019 آوریل 2019
پردازنده گرافیکی 7 نانومتری VEGA 20 7 نانومتری VEGA 20 7 نانومتری VEGA 20 7 نانومتری VEGA 20 2×7 نانومتری VEGA 20
هسته ها
محاسبه FP32
ساعت اوج پردازنده گرافیکی
پیکربندی حافظه
پهنای باند حافظه
قدرت برد
رابط PCIe Gen4 PCIe Gen4 PCIe Gen4 PCIe Gen3 ماژول MPX

این شرکت چندین Radeon دیگر را بر اساس Vega 20 ساخته است، مانند Radeon Pro VII، یک نوع ایستگاه کاری از نسخه غیر پرو، Radeon Instinct MI50 و MI60 (به ترتیب دارای هسته های 3840/4096) و Radeon Pro Vega II. مورد اول احتمالاً جالب ترین مورد با Vega 20 است که به طور انحصاری برای سیستم های Apple Mac منتشر شده است. AMD در واقع دو کارت با یک یا دو پردازنده گرافیکی Vega 20 روی یک برد تولید کرد. این تا حد زیادی قدرتمندترین پردازنده گرافیکی Radeon AMD بود که در آن زمان عرضه شد.

نمونه اولیه پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro (Vega20)، منبع: Reddit/NeedsMoreGPUs

نمونه اولیه پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro (Vega20)، منبع: Reddit/NeedsMoreGPUs

نمونه اولیه کشف شده توسط Redditor به عنوان Radeon Pro VII در نرم افزار نشان داده شده است. در عین حال، Device PCI ID با Radeon Instinct MI60 مطابقت دارد، بنابراین این نمونه اولیه قطعا چیزی بین این دو است. Redditor یک تصویر PCB از کارت منتشر کرد که دارای یک پردازنده گرافیکی Vega 20 با چهار پشته حافظه HBM2 است. این دستگاه توسط دو کانکتور برق (8+6 پین) تغذیه می شود و به احتمال زیاد حدود 300 وات برق مصرف می کند. همچنین می توان به کانکتورهایی که به طور انحصاری برای اهداف توسعه استفاده می شوند توجه کرد و تأیید می کند که این محصول نهایی نیست.

AMD تعدادی مدل Vega 20 از جمله ایستگاه کاری، مرکز داده و حتی کارت های بازی را روانه بازار کرد. به راحتی شناخته شده ترین SKU Radeon VII است، یک مدل پیشرفته با 3840 هسته، 16 گیگابایت حافظه HBM2 و بیش از 1 ترابایت بر ثانیه پهنای باند.

نمونه اولیه AMD Radeon Pro (Vega20)، منبع: TechPowerUP

AMD Radeon Pro اما با تمام V

در تست های دنیای واقعی، GPU با سرعت کامل خود کار نمی کند. محاسبات تک دقیق حدود 13.5 TFLOP و حافظه خواندن 6614 مگابایت بر ثانیه است. با این حال، این اسکرین شات ثابت می کند که حداکثر ساعت GPU 1.7 گیگاهرتز است، بنابراین همان ساعت Radeon Pro VII است.

یک کارت گرافیک کمیاب AMD توسط “NeedsMoreGPUs” تست شده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر