ناسا تایید کرد که زباله های فضایی سقف مرد فلوریدا را سوراخ کرده است

ناسا تایید کرد که زباله های فضایی سقف مرد فلوریدا را سوراخ کرده است

در 8 مارس، یک تکه زباله فضایی از سقفی در ناپل، فلوریدا فرو رفت، از دو طبقه فرو رفت و (خوشبختانه) از دست رفته پسر صاحب خانه آلخاندرو اوترو. ناسا روز سه شنبه نتایج تجزیه و تحلیل خود از این حادثه را تایید کرد. همانطور که گمان می رود، این قطعه تجهیزاتی است که سه سال پیش از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رها شده است.

تحقیقات ناسا در مورد این شی در مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال تأیید کرد که این قطعه قطعه ای از تجهیزات پشتیبانی EP-9 است که برای نصب باتری ها بر روی یک پالت باری استفاده می شود که بازوی روباتیک ایستگاه فضایی بین المللی در 11 مارس 2021 رها شده است. همانطور که ناسا در آن زمان پیش بینی کرده بود، انتظار می رفت تا باتری های دور ریخته شده نیکل-هیدروژن، بین دو تا چهار سال به دور زمین بچرخد (این اختلاف را تقسیم کرد، تقریباً دقیقاً سه طول کشید) “قبل از سوختن بی ضرر در جو”. نه کاملا.

زباله‌های سوراخ‌شده سقف به‌عنوان پایه‌ای از تجهیزات پشتیبانی پرواز ناسا که برای نصب باتری‌ها بر روی پالت محموله استفاده می‌شود، توصیف شد. این شی که از آلیاژ فلزی Inconel ساخته شده است، 1.6 پوند وزن و 4 اینچ قد و 1.6 اینچ قطر دارد.

اوترو به WINK-TV وابسته به Fort Meyers CBS گفت که در تعطیلات بود که پسرش به او گفت که یک شی سقف آنها را سوراخ کرده است. او گفت: “من می لرزیدم.” «من کاملاً ناباور بودم. چه شانسی دارد که چیزی با این قدرت روی خانه من فرود بیاید که این همه خسارت وارد کند. من بسیار سپاسگزارم که به کسی آسیب نرسید.»

ناسا می‌گوید پرتاب تجهیزات و ورود مجدد آن را بررسی می‌کند تا بفهمد چرا شی به جای متلاشی شدن در شعله‌های آتش به خانه اوترو برخورد کرده است. آژانس فضایی در بیانیه‌ای توضیح داد: «متخصصان ناسا از مدل‌های مهندسی برای تخمین چگونگی گرم شدن و شکستن اجسام در هنگام ورود مجدد به جو استفاده می‌کنند. این مدل‌ها به پارامترهای ورودی دقیق نیاز دارند و زمانی که زباله‌ها از ورود مجدد جو به زمین جان سالم به در برده‌اند، مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند.»

به گفته ناسا، اکثر زباله های فضایی بسیار سریع حرکت می کنند و به سرعت 18000 مایل در ساعت می رسند. این توضیح می‌دهد: «با توجه به سرعت و حجم زباله‌ها در LEO، خدمات، اکتشافات و عملیات‌های فضایی فعلی و آینده خطری برای افراد و دارایی‌ها در فضا و روی زمین ایجاد می‌کند.»

منبع