طبق گزارشات، شتاب ردیابی پرتوی AMD RDNA4 کاملاً متفاوت از RDNA3 است

طبق گزارشات، شتاب ردیابی پرتوی AMD RDNA4 کاملاً متفاوت از RDNA3 است

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a تگ شده است شایعه.

AMD RDNA4 با شتاب ردیابی پرتو کاملاً اصلاح شده

معماری گرافیک گسسته نسل بعدی به روز رسانی های امیدوارکننده ای برای ردیابی پرتو دریافت می کند.

برنامه‌های AMD برای RDNA4 هرچه که باشد، به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی مهمی در زمینه‌های مختلف است که یکی از آنها شتاب سخت‌افزاری ردیابی پرتو است. AMD پردازنده‌های گرافیکی رقابتی Radeon RX 7000 در بازار دارد، اما آنها برای رقابت با قابلیت‌های ردیابی پرتو NVIDIA تلاش می‌کنند. به نظر می رسد این ممکن است یا می تواند با معماری GPU نسل بعدی تغییر کند.

طبق گفته‌های Kepler_L2، که به‌خاطر نشت‌های مختلف مرتبط با AMD شناخته می‌شود، این شرکت روی بلوک شتاب سخت‌افزاری Ray Tracing «کاملاً جدید» کار می‌کند. برخلاف RDNA3 که تنها یک پیشرفت نسبت به RDNA2 بود، AMD RDNA4 دارای یک بلوک کاملاً متفاوت برای ردیابی پرتو است.

شایان ذکر است که شایعه شده است که PlayStation 5 Pro از شتاب RDNA4 RT استفاده می کند. همانطور که قبلاً بحث شد، انتظار می‌رود PS4 Pro سایه‌زن‌های پیمایشی BVH8 (سلسله مراتب حجم محدود 8 سطح) را مدیریت کند، در حالی که کد RT فعلی فقط می‌تواند یک سلسله مراتب 4 سطحی را مدیریت کند. این نشان می دهد که هسته AMD RDNA4 RT از نظر تئوری می تواند توان عملیاتی را در هر چرخه دو برابر کند.

با این حال، خبر ناامید کننده این است که AMD برنامه های خود را برای تراشه های بزرگ Navi4 لغو کرده است. در نتیجه، هر آنچه RDNA4 RT در فروشگاه دارد، تنها در مدل های میان رده تا رده بالا در دسترس خواهد بود و علاقه مندان را منتظر RDNA5 می کند.

منبع: Kepler_L2 (Twitter/X)



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر