شیر گیوتینی چیست؟ کاربرد شیر گیوتینی پیکاتک | کسری سارانشیر گیوتینی چیست؟ کاربرد شیر گیوتینی پیکاتک | کسری ساران

شرکت سیال صنعت کسری ساران ا.. دیسک شیر گیوتین اغلب از فولاد و فولاد با روکش کرم و آلومینیوم برنزی به دلیل تماس با سیال ساخته می شود که مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارند. در این مدل از شیرآلات بدنه به روش ریخته گری تولید و از فولاد، چدن، استیل و برنز آلومینیوم در مدل های ویفری و لگ ساخته می شود و پس از قالب گیری و ذوب بدنه عملیات حرارتی، تراشکاری و پرداخت انجام می شود. شیر دروازه‌ ای هیدرولیک، گیت ولو هیدرولیک،شیر کشویی هیدرولیکهمانطور که از نام این شیر دروازه‌ ا..

  • رین شیرآلات در زمینه ” صنعت “ شیر گیوتینی استیل یاهمان ( Knife Gatevalve ) می‌باشد.
  • در شیر چاقویی، با عملگر پنوماتیک از یک اکچوییتور استفاده میشود، که با نیروی هوا و فشار آن باعث حرکت کردن دیسک در جهت عمودی و باز و بسته کردن شیر خواهد شد.
  • شیرهای گیوتینی در سایزهای 5 سانتی متری تا 50 سانتی متری تولید و عرضه می گردند.
  • شیر چاقویی یا شیر گیوتینی به منظور کنترل جریان سیالات با گرانوری بالا مانند سیال خمیر، قیر و یا سیالات لجنی و … است.
  • در کل نوع آلیاژ به کار رفته در شبرآلات صعنتی تحت تاثیر چند فاکتور بسیار مهم قرار دارد.

شیر چاقویی تمام استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند و معمولا با عملگر پنوماتیک از همان گرید شیر مونتاژ و استفاده می شود. شیر گیوتینی که به شیر چاقویی نیز معروف است، دریچه ای است که در وسط آن تیغه ای عمودی دارد و به تدریج باز یا بسته می شود. شیرهای گیوتین بدنه ای از چدن، فولاد و فولاد و تیغه ای از فولاد ضد زنگ دارند. شیر گوتینی اغلب در شرایطی استفاده می شود که مایعات دارای حجم زیادی از مواد جامد محلول هستند.

شیر فلکه سوزنی برنجی کیز ایران

این شیر با باز و بسته شدن دسته با دیسک گیوتین مانند خود مسیر عبور سیال را مسدود می کند. این شیر اساسا با حرکت خطی عمودی مسیر سیال را کنترل و قطع یا وصل می کند و در دو نوع اتصال  شیر چاقویی ویفری و شیر چاقویی لاگ طراحی و تولید می گردد. شیر چاقویی به دلیل بالا بودن میزان خوردگی سیالات عمدتا جنس تیغه از استیل ضد زنگ و بدنه از جنس چدن و یا بصورت تمام استیل ( بدنه و تیغه هر دو از استیل ) به بازار عرضه می شود.

شیر گیوتینی KNIFE GATE VALVE

اين شيرها به طور ايده‌آل جهت كار با جريانهاي لجني و سيالاتي كه مقادير زيادي جامد حل شده دارند، استفاده مي‌گردد. به خاطر اينكه مكانيسم كاركرد اين شيرها بطور كلي مستقل از سيال درون آن است. اين شيرها در جاييكه خوردگي مطرح مي‌شود و يا تماس با سيال مشكلاتي براي سيستم بوجود مي‌آورد، استفاده مي‌گردد. اين نوع شيرها براي سرويسهاي باز و بسته كردن و تنطيم و ايجاد جريان نيز بكار مي‌روند.

نوع استم این محصول به دو حالت پیچی و پیستونی طراحی شده در هر دو حالت روانکاری با روغن و گیربکس در زمان بندی تعمیر و نگهداری انجام گیرد. شیرهای گیوتینی یک مدل گیت ولو یا شیر دروازه ای است که با یک تیغه مسیر عبور سیال را مسدود می کند. تمامی شیرهای موجود جهت فرآیند توقف یا انسداد سیالات مورد استفاده قرار میگیرند که گیت ولو یا شیر کشویی یکی از انواع اصلی شیر های صنعتی میباشد. شیر گیوتینی و چاقویی در اصل یک مدل از گیت ولو است که در فرآیندهای صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.