سری‌های گرافیکی Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti AORUS، GAMING، EAGLE و AERO GPU لو رفت

مجموعه پنج RTX 4070 Ti گیگابایت برای عرضه در هفته آینده

Gigabyte پردازنده‌های گرافیکی Master و Elite را بر اساس جدیدترین RTX 4070 Ti SKU از NVIDIA عرضه می‌کند. هر دو دارای سه اسلات طراحی هستند و در واقع بسیار شبیه به هم هستند، اما گفته می شود Master ساعت های بالاتری دارد و دارای یک صفحه نمایش رنگی داخلی برای نشان دادن اطلاعات کارت GPU یا انیمیشن های سفارشی است.

Gigabyte RTX 4070 Ti AORUS Master & Elite، منبع: VideoCardz

این شرکت قرار است AERO، EAGLE، GAMING و دو مدل AORUS را عرضه کند.

RTX 4070 Ti مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD104 با 7680 هسته CUDA است. کارت های نشان داده شده در این پست در ابتدا قرار بود با RTX 4080 12GB عرضه شوند، اما به دلیل تصمیم غیرمنتظره NVIDIA برای لغو و تغییر نام این SKU، به جای آن به RTX 4070 Ti تبدیل می شوند.

همه کارت‌های جدید گیگابایت به سه فن مجهز شده‌اند، اما این نباید تعجب‌برانگیز باشد زیرا سری RTX 3070 Ti گیگابایت بیش از حد به چنین خنک‌کننده‌هایی مجهز بودند. از نظر طراحی، چیزهای زیادی تغییر کرده است و هر کارت دارای یک کفن کاملاً جدید است. علاوه بر این، سری‌های VISION با تم سفید اکنون به AERO تغییر نام داده‌اند و مجموعه محصولات گیگابایت از پردازنده‌های گرافیکی، مادربردها و لپ‌تاپ‌ها را ساده‌تر کرده است.

طبق شایعات، RTX 4070 Ti باید حداقل 799 دلار قیمت داشته باشد. این قیمت ممکن است فقط برای نوع غیر OC EAGLE اعمال شود، در حالی که سایر مدل ها تقریباً به طور قطع هزینه بیشتری خواهند داشت. و صحبت از قیمت و طراحی، ممکن است تعجب کنید که چرا GPU ارزانتر GeForce 5 طرح سفارشی مختلف دریافت کرد، در حالی که سری Radeon RX 7900 تنها دو گزینه داشتند.





منبع Gigabyte RTX 4070 TiGaming، Eagle، Aero، منبع: VideoCardz

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر