سامسونگ 6.4 میلیارد دلار کمک مالی به قانون CHIPS برای ساخت “اکوسیستم نیمه هادی” در تگزاس اعطا کرد.

سامسونگ 6.4 میلیارد دلار کمک مالی به قانون CHIPS برای ساخت "اکوسیستم نیمه هادی" در تگزاس اعطا کرد.

دولت بایدن فقط تا سقف 6.4 میلیارد دلار کمک مالی به عنوان بخشی از بودجه قانون CHIPS به سامسونگ اعطا کرد. این پول مکمل آن چیزی است که شرکت قول داده است در ایالت برای ساخت یک “اکوسیستم نیمه هادی” خرج کند.

این پول در تیلور، تگزاس هزینه خواهد شد که بر تحقیق و توسعه فناوری های منطقی پیشرفته، تولید و شاید مهمتر از همه، بسته بندی تمرکز دارد. وقتی صحبت از تراشه ها می شود، بسته بندی به ارائه توان، ورودی و خروجی اشاره دارد. این یک فرآیند بسیار تخصصی است که معمولاً در خارج از کشور انجام می شود، به این معنی که حتی تراشه هایی که در خاک ایالات متحده ساخته می شوند باید به کشور دیگری ارسال شوند و سپس پست شوند. تسهیلات بسته بندی اختصاصی سامسونگ باید برخی از این سردردها را از بین ببرد و زنجیره تامین کلی را تقویت کند.

این پول همچنین برای توسعه تاسیسات از قبل موجود سامسونگ در آستین هزینه خواهد شد. تیلور و آستین تنها 40 دقیقه با یکدیگر فاصله دارند و همین امر باعث شد که دولت بایدن پیشنهاد دهد که ترکیب هر دوی این امکانات، «حضور فعلی سامسونگ در تگزاس را به اکوسیستمی جامع برای توسعه و تولید تراشه‌های پیشرو در ایالات متحده تبدیل می‌کند. ” رئیس‌جمهور همچنین می‌گوید که این امر به ۲۱۵۰۰ شغل برای تگزاسی‌ها منجر می‌شود که ۴۰ میلیون دلار برای آموزش در نظر گرفته شده است.

قانون چیپس و علم به دولت فدرال این اختیار را داده است که برای تشویق هزینه های داخلی، بودجه و وام هایی را به شرکت های فناوری ارائه دهد. GlobalFoundries علاوه بر گرفتن وام 1.6 میلیارد دلاری، به توسعه بزرگ کمک می کند. این شرکت قصد دارد این پول را در مالت، نیویورک هزینه کند تا یک مرکز ساخت جدید بسازد که تراشه‌هایی را برای صنایع خودروسازی، هوافضا، دفاع و هوش مصنوعی تولید می‌کند.

اینتل اخیراً 8.5 میلیارد دلار برای ادامه سرمایه گذاری های مختلف مستقر در ایالات متحده به دست آورده است. اینتل قصد دارد از این پول برای ساخت کارخانه های جدیدی که تراشه های نیمه هادی برای صنعت هوش مصنوعی تولید می کنند استفاده کند. این شرکت در حال ساخت دو کارخانه جدید در آریزونا و دو کارخانه دیگر در اوهایو است. اینتل همچنین از درآمدهای بادآورده مالی برای مدرن سازی یک جفت کارخانه از پیش موجود در نیومکزیکو و یکی در اورگان استفاده خواهد کرد. این شرکت می گوید 100 میلیارد دلار در تولید تراشه در ایالات متحده سرمایه گذاری خواهد کرد که منجر به هجوم 30000 شغل می شود.

پرزیدنت بایدن قانون چیپس و علم را در سال 2022 برای تشویق تحقیقات و تولید نیمه هادی داخلی به منظور کاهش اتکای آمریکا به تامین کنندگان چینی امضا کرد. در مجموع، 52 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی و بودجه برای شرکت‌ها برای توسعه تولید در ایالت کنار گذاشته می‌شود.

منبع