تحقیقات GamersNexus نشان می دهد که کابل های برق 12VHPWR زمانی که به درستی قرار نگیرند می توانند ذوب شوند.

خلاصه استیو برک (GamersNexus)، منبع: Reddit

این نتیجه گیری پس از هفته ها آزمایش طولانی توسط GamersNexus ارائه شد که کارش حتی شامل یک آزمایشگاه تست تجزیه و تحلیل شکست بود. تیم GN تئوری‌ها و کابل‌های زیادی را آزمایش کرد، اما آنچه کاربران باید بدانند این است که ذوب شدن کابل هیچ ربطی به تامین‌کننده کابل و تعداد کابل‌های 12 ولتی ندارد (GN کابل را با 2/3 12 ولت آزمایش کرد. خطوط حذف شده است).

منبع:

نصب نادرست آداپتور برق 12VHPWR که باعث ذوب شدن می شود، منبع: GamersNexus

دلیل اصلی ذوب شدن کابل ها، درج نامناسب توسط کاربران است. این علاوه بر مکانیسم ضعیف قفل آداپتورها و جریان های زیاد می تواند منجر به خرابی شود. یکی دیگر از دلایل احتمالی، بقایای اجسام خارجی است که ممکن است در هنگام ساخت یا درج نامناسب کابل ایجاد شود. خراش های روی کانکتورها می تواند در محفظه کابل ایجاد شود که ممکن است احتمال خرابی را افزایش دهد.

نتیجه گیری کامل توسط خود استیو برک در Reddit خلاصه شده است، بنابراین اگر نمی توانید 30 دقیقه وقت بگذارید، این تنها چیزی است که باید بدانید.

با این حال، محتمل ترین دلیل ذوب شدن کابل ها، قرار دادن نامناسب آن است. GamersNexus در واقع تنها پس از وارد کردن نادرست کابل با ایجاد شکاف بزرگ و قرار دادن آن در یک زاویه، موفق شد یک کابل را ذوب کند. جون گرو (Johnguru)، کارشناس PSU Corsair، برای اعتبار بخشیدن به آن، نتیجه‌گیری مشابهی انجام داد. با این حال، مقاله اصلی به دلیل نامعلومی حذف شد.

فقط کابل را به درستی وصل کنید

بقایای اجسام خارجی و خطای کاربر به احتمال زیاد دلیل اصلی ذوب شدن برخی از کابل های NVIDIA است. نرخ شکست هنوز نسبتاً پایین است، در 0.05٪ تا 0.1٪ بر اساس داده های جمع آوری شده از شرکای هیئت مدیره، سازندگان کابل و بینندگان GN.

بقایای جسم خارجی در کانکتور 12VHPWR، منبع: GamersNexus

NVIDIA همچنان در حال بررسی این مشکل است، در حالی که کاربران با نگرانی در حال مشاهده کارت های خود هستند. به نظر می رسد کابل به درستی وارد شده می تواند خطر را تا حد زیادی کاهش دهد، بنابراین فقط مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است. تحقیقات مستقل GamersNexus نشان می‌دهد که کاربران باید با استفاده از آن کابل‌ها، از جمله آداپتورها و پیاده‌سازی‌های بومی، راحت باشند. طبق گزارش، میزان شکست همچنان بسیار پایین است.

GamersNexus ادعا می کند که حقیقت را در مورد خرابی کابل برق NVIDIA می داند.

[Gamers Nexus] حقیقت در مورد آداپتورهای RTX 4090 NVIDIA: تست، اشعه ایکس و خرابی 12VHPWR (125531 بازدید)





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر