به این شکاف توجه کنید، متخصص PSU نحوه قرار دادن صحیح کابل های 12VHPWR را توصیه می کند

PCI-SIG، سازمانی که پشت همه چیز PCI Express قرار دارد، اکنون در حال بررسی یک تغییر احتمالی در کانکتور 12VHPWR است.

منبع: MODDIY، جان گورو، Wccftech





منبع

روش نادرست (چپ) و صحیح (راست) برای وصل کردن کابل 12VHPWR، منبع: جان گرو

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که همه کانکتورها به این شکل مناسب نیستند. از آنجایی که این توصیه توسط جانگورو ارائه شده است، برخی از کاربران ادعا می کنند که کابل های 12VHPWR آنها به سادگی تمام راه را مطابق توصیه نمی کنند. که این سوال را ایجاد می کند که آیا مشخصات کانکتور اشتباه است یا آداپتور برق مقصر است.

PCI-SIG روی کانکتور 12VHPWR به روز شده کار می کند، اما مشکل ذوب را برطرف نمی کند

به گفته Jon Gerow (Johnguru)، کارشناس PSU Corsair، مسئله ذوب کانکتورهای برق ممکن است به سادگی اتصال اشتباه بین کابل/آداپتور و کانکتور روی کارت گرافیک باشد. مانند شکل زیر نباید بین کابل و کانکتور فاصله وجود داشته باشد.

ویرایش کانکتور PCI 12VHPWR، منبع: Moddiy

اگرچه داده ها برای عموم در دسترس نیست، برخی از به روز رسانی های تجدید نظر توسط اعضای سازمان ارسال شده است، مانند Amphenol. این تغییر باعث می‌شود که ویژگی‌های بیشتری در اطراف 4 پین داده اضافه شود.

اگر مشکل واقعاً به راحتی حل شود که در بالا ذکر شد، پس دلیلی برای سکوت NVIDIA وجود ندارد. این شرکت می‌تواند به سادگی توصیه‌ای در مورد نحوه صحیح قرار دادن کابل و در صورت عدم مناسب بودن آن را ارسال کند. متأسفانه، این شرکت پس از تأیید اینکه در حال بررسی این موضوع است، سکوت کرده است.

با این حال، این خواهد شد نه مشکل ذوب کانکتورها را حل کنید زیرا پین های داده بارهای الکتریکی بالایی را تحمل نمی کنند. اگر این پین ها به طور تصادفی، یا از طریق خطای کاربر یا شکسته شدن مسیر داده، آسیب ببینند، کارت گرافیک به سادگی با وات کمتری کار می کند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر