بررسی هدفون سونی ULT Wear: باس تکان دهنده مغز

بررسی هدفون سونی ULT Wear: باس تکان دهنده مغز

هدفون‌های Extra Bass سونی سال‌ها به شنوندگان صدایی کم‌رنگ اضافه کرده است و عموماً ارزان‌تر از قوطی‌های رده بالای 1000X آن بود. این شرکت همچنان مشتاق ارائه باس های مهیج به کسانی است که آن را می خواهند، اما نام Extra Bass و نام های آلفا-اعدادی گیج کننده آن از بین رفته است (در مورد این تغییر بیشتر آمده است). امروز، سونی ULT Power Sound را معرفی می‌کند، قابلیتی که آن را «گام نهایی در تکامل» تجهیزات صوتی قابل حمل خود می‌نامد.

ULT Power Sound روی بلندگوهای بلوتوث با اندازه‌های مختلف نیز در دسترس خواهد بود، اما اولین هدفون‌هایی که دارای جهت صوتی جدید هستند، ULT Wear (200 دلار) هستند. ULT Wear که جایگزینی مستقیم برای WH-B910 است، حاوی درایورهای 40 میلی متری است که سونی می گوید به طور خاص برای بیس عمیق تر طراحی شده اند. اگر تنظیم سهام کافی نیست، یک دکمه ULT برای دو سطح دیگر افزایش سطح پایین وجود دارد. به‌علاوه، این شرکت برخی از بهترین ویژگی‌های خود را از هدفون‌های گران‌تر در نظر گرفته است: تراشه صوتی V1، عمر باتری 30 ساعته، حالت توجه سریع، صدای واقعی 360 با ردیابی سر و موارد دیگر.

سونی

هدفون‌های ULT Wear سونی نسبت به مدل‌های قبلی به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی برای ANC، ویژگی‌ها و طراحی کلی، اجرای بهتری از تقویت بیس دارند.

طرفداران

  • طراحی تصفیه شده
  • صدای عالی اکثر مواقع
  • ویژگی های مفید
  • ANC بهبود یافته
منفی

  • تقویت ULT می تواند بیش از حد باشد
  • برخی از ویژگی های WH-1000XM5 در دسترس نیستند
  • صدا با برخی ژانرها گل آلود می شود

200 دلار در آمازون

اولین چیزی که در مورد ULT Wear متوجه شدم طراحی آن است. این هدفون فوراً من را به عنوان قوطی های ارزان تر نمی شناسد. روکش سفید مات در واحد بررسی من به پوشاندن ساختار عمدتاً پلاستیکی کمک می کند که در محصولات قبلی مانند WH-CH720N ارزان به نظر می رسید. این قطعا زیبایی شناسی دقیق تری نسبت به WH-XB910 است که در حال تعویض است. مطمئناً در چند زمینه مانند انحنای گوش‌کاپ و هدبند، خطوط برتر 1000X وجود دارد.

سونی تصمیم به ترکیبی از کنترل‌های فیزیکی و لمسی برای ULT Wear گرفت، که راهی دیگر برای پر کردن شکاف بین مقرون‌به‌صرفه‌ترین و گران‌ترین هدفون‌هایش است. در لبه گوش چپ یک دکمه پاور/جفت شدن و یک کنترل برای دوچرخه‌سواری بین حالت‌های حذف نویز فعال (ANC) و حالت‌های صدای محیط وجود دارد. در پایین تر، دکمه سوم برای تقویت بیس ULT وجود دارد. این مورد بین خاموش، ULT 1 (بیس عمیق) و ULT 2 (صدای قوی تر با باس عمیق) سوئیچ می کند. در سمت راست، قسمت بیرونی گوشواره دارای یک صفحه لمسی است که می‌توانید برای کنترل‌های پخش، تنظیم صدا و تماس‌ها روی آن ضربه بزنید و انگشت خود را روی آن بکشید.

از آنجایی که ULT Wear در وسط خط تولید هدفون سونی قرار دارد، دارای چند ویژگی مفید از خط تولید 1000X است که گزینه‌های ارزان‌تر این شرکت از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. به عنوان مثال، قرار دادن دست باز خود بر روی فنجان گوش سمت راست، حالت توجه سریع را فعال می‌کند که صدا را کاهش می‌دهد تا بتوانید به یک همکار پاسخ دهید یا کورتادو را بدون مکث آهنگ‌های خود بگیرید. Adaptive Sound Control نیز اینجاست: ابزار قدیمی سونی که به طور خودکار تنظیمات هدفون را بر اساس فعالیت یا مکان شما تنظیم می کند. ویژگی های عمومی مانند بلوتوث چند نقطه ای و تشخیص سایش نیز وجود دارد. عملکرد راحت Speak-to-Chat از هدفون های جدید 1000X در دسترس نیست، که از نظر کاربرد کلی یک حذف قابل توجه است.

جزئیات مجموعه‌ای از هدفون‌های سفید با جک 3.5 میلی‌متری و پورت USB-C نزدیک دکمه‌های پاور، ANC و ULT را کنترل می‌کند.جزئیات مجموعه‌ای از هدفون‌های سفید با جک 3.5 میلی‌متری و پورت USB-C نزدیک دکمه‌های پاور، ANC و ULT را کنترل می‌کند.

عکس بیلی استیل/Engadget

بیس برای تنظیم ULT Wear عالی است و مطمئناً مقدار زیادی از آن را دریافت خواهید کرد. این درایورهای جدید که به‌طور خاص تنظیم شده‌اند، قبل از اینکه شما حتی شروع به کاوش در تقویت‌های ULT کنید، ضربه‌های بسیار پایین‌تری را به همراه دارند. سطح خارج از جعبه برای اکثر ژانرها به اندازه کافی برای من خوب بود، اگرچه صدای کلی می تواند با سبک های آشفته تر مانند فلز و برخی از قطعات الکترونیکی سنگین مصنوعی گل آلود شود. با این حال، در بیشتر موارد، باس استوک عمق و بردی را فراهم می‌کند که میانه‌های کامل و اوج‌های برش را تکمیل می‌کند.

در Bayside چیزهایی بدتر از زنده بودن هم هست، یک درام رعد و برق برای به حرکت درآوردن آهنگ‌های راک مستقل با رنگ پانک وجود دارد، اما بافت گیتارهای اعوجاجی ترد برجسته است و آوازها به وضوح قطع می‌شوند. به علاوه، می‌توانید ارتقاء مقیاس DSEE سونی را از طریق برنامه‌اش اضافه کنید، یک ترفند نرم‌افزاری که برای بازیابی عناصر صوتی از دست رفته در فشرده‌سازی طراحی شده است. و اگر به محتوای 360 Reality Audio دسترسی دارید، ULT Wear از ردیابی سر پشتیبانی می کند تا صداها در هنگام حرکت ثابت بماند. این تجربه واقعی تری را ارائه می دهد زیرا صدای فراگیر در این فرمت در غیر این صورت با سر شما حرکت می کند.

وقتی وارد حالت‌های تقویت ULT می‌شوید، همه چیز در هم پیچیده است. سونی در اینجا بهتر از بسیاری از شرکت‌های دیگر، صدای بیس را تقویت کرده است، زیرا آهنگ‌ها در سبک‌های موسیقی به جای تبدیل شدن به یک آشفتگی، هنوز هم در واقع قابل شنیدن هستند. ULT 1، گزینه ای برای باس عمیق تر، به نظر من بهترین است. شما جزئیات زیادی را با استفاده از آن از دست نمی دهید و چیزهایی مانند درام های ضربه ای هنوز هم در سرتاسر آن ضربه دارند. آهنگ‌های هیپ‌هاپ بوم بهتری هستند، با آهنگ‌هایی مانند «Down By Law» از Killer Mike که باس‌های غم‌انگیز و در عین حال ظریف و تقویت‌شده را پخش می‌کنند. آلبوم او مایکل یکی از انتخاب های با صدای بهتری است که با فعال کردن ULT 1 تست کردم.

ULT 2، تنظیمی برای صدای قوی تر در کنار بیس عمیق تر، عالی نیست. در طول تست‌هایم، آهنگ واحدی پیدا نکردم که فکر کنم در سبک‌های پایین‌رده رانندگی مانند هیپ هاپ و EDM صدای خوبی داشته باشد. به نظر می رسد در کنسرتی که در آن بیس برجسته تر است و همه چیز دیگر غرق می شود، جلوی ساب ووفر ایستاده اید. و در حالی که من مطمئن هستم که برخی از مردم از این میزان تلو تلو خوردن مغز لذت می برند، این چیزی نیست که من به دنبال آن هستم.

جزئیات هدبند و جام گوش مجموعه‌ای از هدفون‌های سفید که طراحی مشبک بلندگو را نشان می‌دهد.جزئیات هدبند و جام گوش مجموعه‌ای از هدفون‌های سفید که طراحی مشبک بلندگو را نشان می‌دهد.

عکس بیلی استیل/Engadget

سونی با نصب پردازنده صوتی V1 خود از سری 1000X در ULT Wear، ANC را از WH-XB910 بهبود بخشید. نتیجه بهبود قابل ملاحظه عملکرد حذف نویز برای مجموعه هدفون های 200 دلاری است، اما نباید انتظار داشته باشید که حواس پرتی را به اندازه آنچه WH-1000XM5 ارائه می دهد، مسدود کند. در بیشتر موقعیت ها خوب است، اما در برخی از سناریوها به سادگی صدای غرش را خفه می کند. با این حال، ULT Wear با صدای انسان کار مناسبی انجام می دهد – بسیار بهتر از Sennheiser Accentum Plus که اخیراً بررسی کردم.

این شرکت برای بحث در مورد کیفیت تماس در ULT Wear تلاش نکرد، اما عملکرد در اینجا کمی بالاتر از حد متوسط ​​است. بکر نیست، اما صدای بلندگوی تلفن واضحی که اکثر هدفون ها دارند را ندارد. با نویز پس زمینه با حجم کم تا متوسط ​​نیز به خوبی برخورد می شود. حالت صدای محیطی در ULT Wear طبیعی‌تر از آنچه اکثر هدفون‌ها ارائه می‌دهند، غیر از AirPods Max است. شما می توانید مقدار خوبی از صدای خود را بشنوید، بنابراین می توانید در حین تماس با صدای عادی صحبت کنید. و هر صدایی از محیط اطراف شما واضح است، بنابراین لازم نیست نگران نشنیدن هشدارها یا اعلان‌ها باشید.

سونی می گوید با ANC روشن می توانید تا 30 ساعت عمر باتری یا با خاموش بودن 50 ساعت انتظار داشته باشید. این شرکت مشخص نمی‌کند که آیا هر یک از حالت‌های ULT روی طول عمر تأثیر می‌گذارند یا خیر، و من آن‌ها را به اندازه کافی روشن نکرده‌ام که بگویم. پس از 20 ساعت استفاده با اکثراً ANC و چندین نمونه از صدای محیط برای تماس ها، که هر دو با صدای حدود 50 تا 60 درصد استفاده می شدند (به من اعتماد کنید که در اینجا صدای زیادی دارد)، برنامه سونی 44 درصد باتری باقی مانده را نشان می داد. این کارآمدتر از شکل ذکر شده است، اما وقتی خلاصه کامل کامل شد، این بررسی را به‌روزرسانی می‌کنم.

اگر هوس یک ضربه بیس عمیق دارید که اکثر هدفون‌ها قادر به ارائه آن نبوده‌اند، ULT Wear نسبت به تلاش‌های قبلی سونی عملکرد بسیار بهتری در تقویت صدای پایین‌تر دارد. صدای خارج از جعبه مطمئناً قوی است، اما نه به قیمت تمام جزئیات، و این شرکت به شما این امکان را می دهد که در صورت تمایل دو وعده بیس دیگر اضافه کنید. اینها برای همه مناسب نخواهند بود، زیرا بسیاری از مردم تیونینگ یکنواخت تر Accentum Plus Sennheiser را در محدوده 200 دلار ترجیح می دهند. با این حال، سونی به خوبی عمل کرده است که مجموعه‌ای از هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر را هم از نظر ظاهر و هم از نظر ویژگی‌ها، به‌عنوان یک محصول درجه یک انتخاب کرده است.

هدفون ULT Wear در رنگ های مشکی، سفید و سبز با قیمت 200 دلار موجود است. سونی می گوید در بهار امسال عرضه را آغاز خواهد کرد.

منبع