اولیویا رودریگو، دریک و دیگر هنرمندان یونیورسال به TikTok بازگشتند

اولیویا رودریگو، دریک و دیگر هنرمندان یونیورسال به TikTok بازگشتند

شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که TikTok و Universal Music Group (UMG) قراردادی را امضا کرده‌اند که به تیلور سویفت، اولیویا رودریگو، The Weeknd و دیگر هنرمندان اجازه می‌دهد به این پلتفرم بازگردند. یونیورسال در ماه فوریه آهنگ‌هایی را از فهرست اجراکنندگان خود بیرون کشید و به جز برخی استثناها، موسیقی آن از آن زمان دیگر وجود نداشته است. هر دو طرف اکنون “به سرعت” برای بازگرداندن محتوا به پلتفرمی که میزبان بیش از یک میلیارد کاربر است، “کار می کنند”.

بخش کلیدی این معامله حفاظت از هنرمندان در برابر هوش مصنوعی مولد است. این شرکت‌ها نوشتند: «TikTok و UMG با هم کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که توسعه هوش مصنوعی در سراسر صنعت موسیقی از هنر انسان و اقتصاد ناشی از آن هنرمندان و ترانه‌سراها محافظت می‌کند. TikTok همچنین متعهد به همکاری با UMG برای حذف موسیقی های غیرمجاز تولید شده توسط هوش مصنوعی از پلتفرم و همچنین ابزارهایی برای بهبود انتساب هنرمند و ترانه سرا است.

همچنین بخشی از این معامله «فرصت‌های جدید کسب درآمد» از گسترش اخیر TikTok به تجارت الکترونیک است. طبق گزارش‌ها، TikTok همچنین با ارائه ابزارهایی در زمینه تجزیه و تحلیل، خرید بلیط یکپارچه، “افزودن به برنامه موسیقی” و موارد دیگر به هنرمندان کمک خواهد کرد.

یونیورسال در اوایل سال جاری حرکت شدیدی را برای پخش موسیقی انجام داد و این پلتفرم را مجبور کرد ویدیوها را بی صدا کند یا آهنگ‌ها را با گزینه‌هایی از سایر برچسب‌ها جایگزین کند. UMG در آن زمان گفت: «همانطور که مذاکرات ما ادامه داشت، TikTok تلاش کرد ما را به پذیرش معامله‌ای با ارزش کمتر از قرارداد قبلی، بسیار کمتر از ارزش بازار منصفانه و منعکس‌کننده رشد تصاعدی آنها وادار کند».

ماه گذشته، آهنگ‌های تیلور سوئیفت به TikTok بازگشتند، احتمالاً به این دلیل که او کنترل کامل کاتالوگ خود را در اختیار دارد و توانسته بود یک معامله جداگانه منعقد کند. برخی از آهنگ‌های دیگر هنرمندان UMG، از جمله آریانا گرانده نیز روی پلتفرم ظاهر شدند.

به نظر می رسد که این مناقشه مربوط به آب زیر پل است، اما این کمترین مشکل تیک تاک در حال حاضر است. کنگره ایالات متحده اخیراً به لایحه ای رأی مثبت داد که براساس آن TikTok در یک سال ممنوع می شود مگر اینکه مالک ByteDance این برنامه را بفروشد.

منبع