انویدیا به شرکای خود می‌گوید کارت‌های GeForce RTX 4090 را که تحت تأثیر ذوب آداپتور برق 16 پین قرار گرفته‌اند جمع‌آوری کنند.


NVIDIA از شرکای هیئت مدیره درخواست می کند تا کارت های آسیب دیده RTX 4090 را جمع آوری و به HQ ارسال کنند.

Igor’sLAB گزارش می دهد که NVIDIA به همه شرکای AIC (افزودن کارت) اطلاع داده است تا RTX 4090 تحت تأثیر کانکتورهای برق 16 پین «ذوب شده» را جمع آوری کرده و آنها را مستقیماً به HQ ارسال کنند.

NVIDIA پاسخ خود را به مشکلات جدید آداپتور برق افزایش می دهد. اوایل این هفته پس از اینکه بسیاری از کاربران گزارش دادند مشکلاتی در مورد مشکلات کارت‌های RTX 4090 پس از ذوب شدن کانکتورها و آداپتورهای برق 16 پین/PCIe Gen5/12VHPWR و در برخی موارد از بین رفتن کارت‌ها در این فرآیند منتشر شد.

به طور طبیعی، این ظاهر خوبی برای NVIDIA نیست، که لوگوی آن روی هر آداپتور برق 4x 8 تا 16 پین همراه با کارت‌ها قرار دارد. به نظر می رسد که مسئله گرمای بیش از حد و در برخی موارد، کانکتور قدرت ذوب همه شرکای برد را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین مشکل باید در NVIDIA تشدید شود.

ایگور والوسک با افرادی که با این موضوع آشنا هستند تأیید کرد که NVIDIA درخواست کرده است که همه کارت‌های آسیب‌دیده برای تجزیه و تحلیل به HQ ارسال شوند. مشخص نیست که آیا این به معنای NVIDIA HQ یا AIC HQ است، اما واقعاً مهم نیست زیرا هر دو طرف قادر به کشف علت اصلی این مشکل هستند.

nVIDIA امروز صبح به تمام AIC اطلاع داد… همه کارت های آسیب دیده باید مستقیماً برای تجزیه و تحلیل خرابی به HQ ارسال شوند، این اولین بار است… حتی چند سال پیش که 2080 Ti با Micron مشکل داشت، آنها این کار را انجام ندادند.

– Igor’sLAB

ایگور معتقد است که این مشکل به دلیل خم شدن شدید کابل برق و همچنین بیش از حد چرخه های استفاده توصیه شده نیست. ممکن است مشکل از خود آداپتور برق باشد که کیفیت پایینی دارد.

NVIDIA 12VHPWR (آداپتور PCIe Gen5)، منبع: Igor’sLAB

گفته می شود که آداپتور ممکن است دارای نقص های خطرناک آتش سوزی در طراحی باشد. تماس های لرزان و لحیم کاری ناایمن ممکن است دلیلی باشد که بسیاری از آداپتورها شاهد افزایش گرما هستند. نگرانی اصلی مربوط به آداپتور برق خود انویدیا است، برندهای دیگر ممکن است تحت تأثیر این مشکل قرار نگیرند.

چرا آداپتور 12VHPWR NVIDIA مشکلاتی دارد:

  • مشکل اتصال 12VHPWR به این شکل نیست، و نه وصل یا قطع مکرر برق.
  • کابل های منبع تغذیه مطابق با استاندارد تولید کنندگان برند تاکنون تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته اند.
  • ماشه فعلی آداپتور خود NVIDIA به 4x 8 پین در لوازم جانبی است که کیفیت پایین آن می تواند منجر به خرابی شود و قبلاً در موارد منفرد باعث آسیب شده است.
  • شکافتن هر یک از چهار سیم 14AWG بر روی هر یک از 6 پین در کانکتور 12VHPWR آداپتور با لحیم کردن آنها بر روی پل هایی که بسیار نازک هستند، خطرناک است زیرا انتهای سیم ها ممکن است در محل اتصال لحیم شکسته شوند (به عنوان مثال، در صورت پیچ خوردن). یا چندین بار خم شده).
  • خم شدن یا پیچ خوردن سیم ها به طور مستقیم در کانکتور آداپتور، فشار زیادی بر اتصالات و پل های لحیم کاری وارد می کند، به طوری که می توانند قطع شوند.
  • پل داخلی بین پین ها بسیار نازک است (مقطع حاصله) برای جبران جریان فعلی در دو یا سه خط به جای چهار خط 12 ولت متصل شده.
  • انویدیا قبلا از قبل اطلاع رسانی شده است و داده ها و تصاویر نیز توسط be quiet ارائه شده است! مستقیماً به بخش تحقیق و توسعه

NVIDIA تایید کرده است آستانه فعالانه در حال بررسی این مشکل است. این شرکت قبلاً قول داده بود اولین کارت گزارش شده را جایگزین کند. سایر کاربران نباید نگران تعویض باشند، اما توصیه می شود هنگام بازی به کارت ها توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: Igor’sLAB (بیانیه)، Igor’sLAB (تجزیه و تحلیل)





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر