نحوه فهمیدن مشخصات کامپیوتر در ویندوز

است، پس شما به یکی از انواع کارت گرافیک قدرتمند نیاز ندارید. در برخی موارد که بدون توجه به سخت افزار سیستم، کامپیوتر یا لپتاپی خریداری میکنید یا هدیه میگیرید، ممکن است برای نصب نرمافزارهایی خاص روی آن، نیاز به دانستن مشخصات آن داشته باشید. یا اینکه بررسی کنید که چه مقدار از حافظه سیستم آزاد است؟ همچنین ممکن است برای خود شما این سوال پیش آمده باشد که کارت گرافیک سیستم چقدر است؟ برند Radeon چند سال پیش توسط شرکت AMD خریداری شد و اکنون کارت های گرافیک این شرکت تحت عنوان AMD RADEON تولید و به فروش می رسد. بازار انواع کارت گرافیک در اختیار دو شرکت Nvidia و Ati Radeon است. در این بخش از مقاله، قصد داریم شما را با نحوه فهمیدن اینچ لپتاپ یا کامپیوتر آشنا کنیم. اما در صورتیکه به کارتن آن دسترسی ندارید، با مطالعه این بخش از مقاله میتوانید به پاسخ سوال خود برسید. با مطالعه دقیق، روش یافتن مقدار حافظه سیستم، میتوانید مشخصات کامل لپتاپ و کامپیوتر را به کمک روشهای cmd، control panel، run، نرمافزارها مجله خبری videocardz و … در صورتیکه سیستم عامل لپتاپ یا کامپیوتر شما قدیمی است میتوانید اقدام به ارتقا کامپیوتر خود کنید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری videocardz وب سایت خود باشید.

از دیگر روشهایی که در بخشهای قبل برای دیدن مشخصات کارت گرافیک به آن اشاره نشده است، استفاده از control panel است. برای فهمیدن تاریخ ساخت لپتاپ روی دکمه start رفته و کلمه run را سرچ کرده و درون آن کلمه msinfo32 را سرچ کنید. انویدیا کارت های گرافیک دسکتاپ یکی از انواع کارت گرافیک است که نسل جدید خود را با عناوین سری 10، 20 و 30 معرفی کرده است. در اولین روش روی صفحه دسکتاپ رفته و وارد مای کامپیوتر سیستم خود شوید، در این قسمت راست کلیک کرده و گزینه properties را فشار دهید. همه ما میتوانیم به کمک روشهایی که از قبل آنها را توضیح دادهایم، مقدار حافظه رم و کارت گرافیک لپتاپ را بفهمیم با این تفاوت که در برخی از روشهای آن، نیاز به اقدامات دیگری نیزی هست که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد. فاکتور دیگر که باید در نظر بگیرید، آینده نگری است.

هم اکنون در قسمت system، RAM میتوانید مقدار حافظه نصب شده روی دستگاه خود را مشاهده کنید. سپس با توجه به گزینههای نمایش داده شده در قسمت هدر، روی قسمت adapter رفته و اطلاعات کارت گرافیک و حافظه را مشاهده کنید. در سایر روشها نیز با توجه به اطلاعات نمایش داده شده، میتوانید مشخصات کارت گرافیک را مشاهده کنید. اغلب اینچ لپتاپ یا صفحه نمایش آن روی کارتن آن مشاهده میشود. در مرحله بعد دکمه display را بزنید تا مشخصات مربوط به کارت گرافیک را مشاهده کنید. سپس دکمه display را بزنید. هم میتوان این کار را انجام داد. هم استفاده کنید و وارد این قسمت شوید. نرم افزار: از دیگر روشهای یافتن مشخصات لپتاپ و کامپیوتر میتوان به استفاده از نرمافزارهای مختلف از جمله CPU-Z، HWiNFO و System Information Viewer اشاره کرد. یکی دیگر از راههای فهمیدن مقدار حافظه داخلی کامپیوتر استفاده از command promt یا همان cmd است. Run: از دیگر راههای فهمیدن مقدار حافظه داخلی لپتاپ میتوان به دیالوگ RUN اشاره کرد.

ابتدا دکمه start را فشرده و در ردیف سمت راست آن، گزینه control panel را انتخاب کنید. در کادر سمت چپ صفحهی نمایش داده شده گزینه adjust resolution را فشرده و در صفحهی کنونی گزینه advanced settings را که با رنگ آبی در وسط صفحه نمایش داده شده است را فشار دهید. این اسلات ها آخرین ورژن از PCIها هستند که سرعت انتقال بسیار خوبی دارند و یک رابط سریالی هستند. در این قسمت کشور سازنده و تاریخ ساخت لپتاپ را مشاهده خواهید کرد. مقدار حافظه هر قسمت را که دوست داشتید، ببینید روی آن کلیک کنید تا در سمت راست صفحه نمایش آن را مشاهده کنید. شما می توانید تمام چیزهایی که در دو پاراگراف قبلی گفته شد را با خرید کارت های رده میانی نیز بدست آورید. در صورتی که به کمک روشهای گفته شده نتوانستید به مشخصات لپتاپ و کامپیوتر دست بیابید، به احنتمال زیاد، سیستم شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر لپتاپ یا کامپیوتر است. برای فهمیدن تاریخ ساخت لپتاپ پیشنهاد ما به شما توجه به بدنه و برچسب زیر لپتاپ است که راحت ترین راه حل است. برای یافتن مشخصات لپتاپ و کامپیوتر میتوانید از روشهایی که برای مشاهده حافظهی آن، توضیح دادیم، استفاده کنید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر