اولین مصرف کننده PCIe Gen5 NVMe SSD دارای یک فن بسیار بلند است

یک بنچمارک سریع با CrystalDiskMark تأیید می کند که حافظه ذخیره سازی می تواند به راحتی از سرعت خواندن و نوشتن متوالی 10 گیگابایت بر ثانیه فراتر رود، همانطور که سازنده وعده داده است. با این حال، باید توجه داشته باشید که ظرفیت کمتر، سرعت نوشتن کمی کمتر خواهد داشت (~9.5 گیگابایت بر ثانیه).

فضای ذخیره سازی 2 ترابایتی از CFD اولین ذخیره سازی در بازار خرده فروشی ژاپن است که گزینه های ذخیره سازی بیشتری در آینده ارائه می شود. برای غلبه بر مشکل گرمایش، CFD یک هیت سینک با یک فن کوچک در بالای آن قرار داد. مشخص نیست که آیا این فضای ذخیره‌سازی حتی می‌تواند با هیت سینک مادربرد استفاده شود یا خیر.

همانطور که توسط @momomo_us نشان داده شده است، فن در طول تست ها با سرعت بسیار بالایی کار می کند، بسیار بلندتر از خنک کننده استوک اینتل برای پردازنده Core i7-13700K که برای این تست استفاده می شود. این احتمالاً به دلیل استفاده زیاد در طول آزمایش ذخیره سازی است، می توان تصور کرد که دائماً آنقدر بلند نیست، با این حال این چیزی است که مصرف کنندگان ممکن است هنگام جابجایی داده های زیادی انتظار داشته باشند.

منبع: @momomo_us







منبع

این حافظه 2 ترابایتی CFD اکنون در ژاپن با قیمت حدود 385 دلار در دسترس است.

CFD Gaming NVMe PCIe Gen5 SSD 2TB، منبع: @momomo_us

CFD Gaming اکنون اولین SSD های NVMe خود را که با جدیدترین استاندارد PCI Express سازگار است ارسال می کند. اگرچه پلتفرم‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند در طول سال در دسترس مصرف‌کنندگان بودند، اما سازندگان SSD عجله‌ای نداشتند. حتی چند ماه پس از اینکه AMD و Intel جدیدترین و به روزترین پلتفرم های خود را با پشتیبانی گسترده از دستگاه های PCIe Gen5 معرفی کردند، به ندرت چنین SSD در بازار وجود دارد.

CFD Gaming NVMe PCIe Gen5 SSD 2TB، منبع: @momomo_us

علاقه مندان به فناوری ژاپنی @momomo_us یکی از اولین کسانی است که SSD های PCIe Gen5 را به صورت تجاری نصب می کند.

سرعت SSD 10 گیگابایت در ثانیه در حال حاضر در دسترس مصرف کنندگان است، اما هزینه زیادی دارد

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر